Kan man disable video i I.E. ?
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 22:36

Jeg kan godt lide at "surfe" på avisernes web-sites, f.eks. Politiken,
Berlingske, E.B., B.T. og hvad de nu hedder alle sammen...

Men på flere af disse sites, især på B.T., er det i DEN grad kammet
over m.h.t. reklamer. Det er ikke bare en banner eller en tekst, der
blinker lidt, men hele reklame film sekvenser, ofte endda med en
meget irriterende lydside. Reklamefilmene lægges oftest midt i en
artikel, så den forstyrrer læseren optimalt.

Kan man i Internet Explorer blokere for den slags video-sekvenser?
Jeg tror nok at det er noget Flash, men jeg er ikke ekspert i dette.

Jeg har selv forsøgt at pille ved de få multimedia-relaterede indstillinger
i I.E. som jeg kunne finde, men uden held.

-E.G.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-05 22:56

Den 27-01-05 22.36 skrev El Guapo følgende:

> Kan man i Internet Explorer blokere for den slags video-sekvenser?
> Jeg tror nok at det er noget Flash, men jeg er ikke ekspert i dette.

Du kan eventuelt afinstallere flash, men det kan så give dig problemer
på de sider som bruger flash til noget fornuftigt.

Du kan selvfølgelig også skifte til Firefox, der kan man få en
udvidelse, der gør det muligt at blokere flash, så man i stedet får en
afspil-knap. Vil man se animationen, klikker man blot på knappen. Jeg er
ikke stødt på noget tilsvarende til Internet Explorer.

Du kan læse om Firefox og finde hjælp til at bruge programmet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-01-05 00:30

On Thu, 27 Jan 2005 22:55:38 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>afspil-knap. Vil man se animationen, klikker man blot på knappen. Jeg er
>ikke stødt på noget tilsvarende til Internet Explorer.

Det lyder dælme smart. Jeg bruger FF, men kan ikke finde den udvidelse
du nævner?

Mvh
Jesper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-01-05 00:37

Din ven: http://flashblock.mozdev.org/

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-01-05 00:50

On Fri, 28 Jan 2005 00:36:55 +0100, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Din ven: http://flashblock.mozdev.org/

Hvor er det skønt - slut med alle BT's flash-reklame l*rt

/jesper

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 09:21

Peter Brodersen wrote:

> Din ven: http://flashblock.mozdev.org/

Jeg gik rundt og troede, at FF var noget man kunne drikke!?

Ja ja, som én af de sidste stædige må jeg nok hellere overgive mig
til FireFox og så installere den ovennævnte "ven", flash blockeren.

Men jeg forbeholder mig retten til fortsat at brokke mig over fejl
og mangler i I.E.!

Takker og bukker!

-El Guapo

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-01-05 13:01

El Guapo skrev:

> Ja ja, som én af de sidste stædige må jeg nok hellere overgive mig
> til FireFox og så installere den ovennævnte "ven", flash blockeren.

Man kan også bruge en anden udvidelse - AdBlock. Her blokeres flash ikke
fra starten, men man kan vælge at blokere en lang række objekter
(billeder, iframes, flash, script mv.) fra en given server. Når man
først har puttet en server ind i AdBlock-filteret, blokeres alt indhold
fra den server fremover uden at man behøver at bekymre sig om mere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Dan

Dato : 29-01-05 11:12

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> over m.h.t. reklamer. Det er ikke bare en banner eller en tekst, der
> blinker lidt, men hele reklame film sekvenser, ofte endda med en
-----------------
Tools -> Internet Options -> Advanced -> Multimedia

/ Dan

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 09:25

Det hjælper ikke på det aktuelle problem, som jeg også skrev:

> Jeg har selv forsøgt at pille ved de få multimedia-relaterede
> indstillinger i I.E. som jeg kunne finde, men uden held.

Men det fine tip jeg fik fra Kim Ludvigsen og Peter Brodersen
om at installere FireFox browser med en FlashBlocker plugin,
det gjorde underværker!!!

-E.G.