FIrefox er langsom
Fra : Thomas Gade

Dato : 24-01-05 20:51

Min Firefox er 1 til 2 gange langsommere end min IE.
Hvordan pokker kan det gå til?

Problemet opstod først efter jeg installerede version 1.0

Jeg har et ekstra tema og 6-7 extensions installeret.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 21:18

On Mon, 24 Jan 2005 20:50:59 +0100, Thomas Gade wrote:

> Min Firefox er 1 til 2 gange langsommere end min IE. Hvordan pokker kan
> det gå til?

Langsommere i opstart, langsommere til at resolve, langsommere til at
tilføje bookmarks, langsommere til at crashe, langsommere til at lave
kaffe?

> Problemet opstod først efter jeg installerede version 1.0

Jeg har oplevet den modsatte vej.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas Gade

Dato : 24-01-05 21:20

Martin Johansen [6000] wrote:

> Langsommere i opstart, langsommere til at resolve, langsommere til at
> tilføje bookmarks, langsommere til at crashe, langsommere til at lave
> kaffe?

Langsommere i opstart og til at loade sider ind.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 21:27

On Mon, 24 Jan 2005 21:20:18 +0100, Thomas Gade wrote:

> Langsommere i opstart og til at loade sider ind.

Er det med en ren install eller har du opgraderet den?

Fra : Thomas Gade

Dato : 24-01-05 21:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er det med en ren install eller har du opgraderet den?

Det er en ren installation.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 21:50

On Mon, 24 Jan 2005 21:38:50 +0100, Thomas Gade wrote:

> Det er en ren installation.

Mystifistisk.

Måske Kim har en løsning?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-05 21:55

Den 24-01-05 21.49 skrev Martin Johansen [6000] følgende:

> Mystifistisk.
> Måske Kim har en løsning?

Ikke andet end en geninstallation. Og så prøve at installere
udvidelserne en ad gangen for at se, om det er en af dem, der generer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skræddersy Windows XP med TweakUI

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 21:59

On Mon, 24 Jan 2005 21:55:20 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> Ikke andet end en geninstallation. Og så prøve at installere
> udvidelserne en ad gangen for at se, om det er en af dem, der generer.

Jae der er vel næsten ikke andet at gøre.

Fra : Thomas Gade

Dato : 24-01-05 23:51

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.24.20.58.43.330741@for.contactinfo...

> Jae der er vel næsten ikke andet at gøre.

Tjah..
Man kan også gå ind i about:config og smadre alt.
Jeg valgte denne løsning ( kan ikke anbefales til andre ).

Får nu flg. besked når jeg "forsøger" at åbne FF title="&mainWindow.title;"

keycode="&openHélp.commandkey;"/>

Så hvis i trænger til en udfordring, tager jeg mod alt hjælp.
Det nytter ikke at afinstallere og lave en ny installation da FF henter de
gamle indstillinger ind hver gang.

Vil meget gerne høre fra jer, det bliver svært at klare sig uden Firefox.

Mvh Thomas

---Tålmodighed er en dyd--

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-05 00:15

Den 24-01-05 23.51 skrev Thomas Gade følgende:

> Man kan også gå ind i about:config og smadre alt.
> Jeg valgte denne løsning ( kan ikke anbefales til andre ).

Ja, hvis programmerne ikke indeholder alvorlige bugs, kan man altid
smadre dem manuelt.

> Får nu flg. besked når jeg "forsøger" at åbne FF title="&mainWindow.title;"
> keycode="&openHélp.commandkey;"/>

Du kan sikkert få hjælp i en af de engelsksprogede Mozilla- eller
Firefox-grupper på news.mozilla.org. Men det er måske nemmere blot at
starte forfra? Afinstaller Firefox, og slet mappen med din profil. Lav
en kopi af din bookmarks.html, så du redder dine bogmærker.

Du kan evt. også bare slette profilen uden afinstallation, så vil jeg
tro, Firefox vil oprette en ny. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvordan
dette virker under Windows. Og igen, husk backup af bookmarks.html.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Thomas Gade

Dato : 25-01-05 00:23

> [...]
> Firefox vil oprette en ny. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvordan dette
> virker under Windows. Og igen, husk backup af bookmarks.html.

Har du et fingerpeg til hvor jeg finder min profil?
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 25-01-05 00:40

"Thomas Gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du et fingerpeg til hvor jeg finder min profil?
> --

Pyha, har fundet det. Og min FF er på banen igen. - thank god!

Takkker for hjælpen.
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-01-05 00:40

"Thomas Gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse
> Har du et fingerpeg til hvor jeg finder min profil?

C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\Mozilla - der fandt jeg min
profil

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-05 16:05

Thomas Gade skrev:

> Har du et fingerpeg til hvor jeg finder min profil?

Det afhænger af dit operativsystem.

På min windows 2000 er det
C:\Documents and Settings\[Windows-brugernavn]\Application
Data\Mozilla\Firefox\Profiles\*

Hvis du ikke lige kan finde det, kan du søge efter bookmarks.html eller
måske bedre user.js (idet bookmark-filen let kan hedde det samme i andre
browsere).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-05 21:19

Den 24-01-05 20.50 skrev Thomas Gade følgende:
> Min Firefox er 1 til 2 gange langsommere end min IE.
> Hvordan pokker kan det gå til?

Der kan vist opstå problemer, hvis du installerer oven i en før
1.0-version - især hvis det også er en anden sprogversion. Prøv at
afinstallere Firefox og installer så igen. Dine indstillinger bør blive
husket, men du skal muligvis geninstallere udvidelserne.

Hvis du vil være helt sikker på ikke at miste dine indstillinger, så lav
en backup af profilmappen og dens undermapper. Den ligger typisk i
C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\Mozilla\profiles