hd med fejl
Fra : PETER DALGAARD

Dato : 13-02-05 19:48

Jeg har problemer med min hd, Jeg prøver at forklare det ...

Det er en hd på 120 gb,

I fdisk står der kun at den er på 48,935gb ,
Når man så skal køre en format c: skriverden også kun 48 gb,
Efter formation af den viser den det korekte antal gb ( 117 gb ) Men går
man så ind i fdisk igen viser den
igen kun 48 gb ???????

Køre man så en scandisk fra en startdisk får man følg. fejl meddelse :

" En logisk antagelse holdt ikke.
Udtryk : ( null )
Kilde : Linje 0 i ( null ) "

?????????

Er der nogle der har en god forklaring på det, Eller endnu bedre, Hjælp til
, Hvad jeg skal gøre.....

VH
Peter Dalgaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 20:23

"PETER DALGAARD" <peterdalgaard@get2net.dk> skrev

> [...]
> Når man så skal køre en format c: skriverden også kun 48 gb,
> Efter formation af den viser den det korekte antal gb ( 117 gb ) Men går

Din version af fdisk understøtter ikke større diske end 64 mb. Brug evt
denne version fra FreeDos:

www.tersgov.dk/fdisk121.zip

Den kan bruges op til 128 gb

Claus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-02-05 21:11

PETER DALGAARD wrote:

> Er der nogle der har en god forklaring på det, Eller endnu bedre,
> Hjælp til , Hvad jeg skal gøre.....

Der er et eller andet sted i microsofts support sider et stykke om fdisk.
Der står der at fdisk virker med store diske, men melder forkert størrelse.

Og jeg fandt sku' siden
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q263044&

mvh
Henning

Fra : PETER DALGAARD

Dato : 13-02-05 21:18

Prøver , Og takker og bukker...........

Fra : Henning

Dato : 13-02-05 21:24

On Sun, 13 Feb 2005 19:47:55 +0100, "PETER DALGAARD"
<peterdalgaard@get2net.dk> wrote:

>Jeg har problemer med min hd, Jeg prøver at forklare det ...
>
>Det er en hd på 120 gb,
>
>I fdisk står der kun at den er på 48,935gb ,

Hvilket OS kører du, siden du bruger fdisk? I Win2k og XP er fdisk
udgået.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : PETER DALGAARD

Dato : 13-02-05 21:37

Windows Me , Jeg har prøvet den fix, Virker kun på win98.....
Kan det mon være fordi at jeg bruger en gammel win98 boot disk....
pd

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-05 21:48

PETER DALGAARD wrote:

> Kan det mon være fordi at jeg bruger en gammel win98 boot disk....

Det er ikke ligegyldigt hvad du anvender.

Angiv dine partitionsstørrelser i % når du partitionerer og lad iøvrigt
som ingenting. Fdisk kan godt gøre det korrekt, den kan bare ikke vise
det (fix'et er en lappeløsning).

Og så lige et passende link:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 22:07

"PETER DALGAARD" <peterdalgaard@get2net.dk> skrev

> Windows Me , Jeg har prøvet den fix, Virker kun på win98.....
> Kan det mon være fordi at jeg bruger en gammel win98 boot disk....

Det er lige netop grunden

Lav en ny opstartdisk, når du får gang i windows ME, der er også en langt
bedre support til CD rom drev.

Claus