Alvorlige grafikproblemer
Fra : Steen

Dato : 13-02-05 16:53

Jeg har nogen ret alvorlige problemer med en maskine. Det er næsten nemmest
at se billederne samtidig:
http://www.dsri.dk/~sej/computer/

Den skal selvfølgelig indleveres til rep., men hvad kan det skyldes? Er det
en transportskade, har de sat noget dårligt hardware i, eller har de sat
noget forkert hardware i? Eller ligger fejlen et helt andet sted? Bliver det
nogensinde til computer igen?

Mvh Steen

Fra : Henning

Dato : 13-02-05 17:44

On Sun, 13 Feb 2005 16:53:28 +0100, "Steen" <virker@ikke.invalid>
wrote:

> [...]
>noget forkert hardware i? Eller ligger fejlen et helt andet sted? Bliver det

Tilsyneladende defekt grafikkort. Det famøse stik er digital udgang,
kun en fordel i forhold til det gamle.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Steen

Dato : 14-02-05 10:45

Henning wrote:

> Tilsyneladende defekt grafikkort.

Ok - tak for det.

> Det famøse stik er digital udgang,
> kun en fordel i forhold til det gamle.

Øh? Med mindre, man vil bruge to skærme...

/steen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 14-02-05 13:46

Steen wrote:

> Ok - tak for det.

> Øh? Med mindre, man vil bruge to skærme...
>
> /steen

Du kan stadigvæk sætte 2 skærme på.

Mvh
Søren

Fra : Steen

Dato : 14-02-05 14:35

Soren Pedersen wrote:

> Du kan stadigvæk sætte 2 skærme på.

Jeg har aldrig set en skærm med DVI-stik. Så skal man have et
omformer-stik... Men det kan man vel så også bare købe. Men at det skulle
være smartere, kan jeg ikke se.

/steen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-02-05 12:10

[...]

>Jeg har aldrig set en skærm med DVI-stik

mange skærme til Mac har da DVI stik som standard..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 12:22

Steen wrote:
> Jeg har aldrig set en skærm med DVI-stik. Så skal man have et
> omformer-stik... Men det kan man vel så også bare købe. Men at det skulle
> være smartere, kan jeg ikke se.

Der findes vist slet ikke nogen CRT skærme med DVI stik. Men til gengæld
er det ved at blive den absolutte standard for fladskærme. Dette er dog
ikke forbeholdt til fladskærme, da projektorer også fåes med DVI stik.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 13:16

Anders Lund wrote:
> er det ved at blive den absolutte standard for fladskærme.

"Absolutte standard" er måske lige i overkanten.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-02-05 19:53

Steen wrote:
> [...]
> har de sat noget forkert hardware i? Eller ligger fejlen et helt
> andet sted? Bliver det nogensinde til computer igen?

En for svag strømforsyning måske? Hvor mange watt er den på og hvor mange
ampere kan den levere?
Det hvide stik er iøvrigt et DVI-stik.

Søren

Fra : Steen

Dato : 14-02-05 10:45

Søren Nielsen wrote:

> En for svag strømforsyning måske?

O-kay? Det lyder spændende - det havde jeg ikke tænkt på.

> Hvor mange watt er den på og hvor
> mange ampere kan den levere?

Hm, det skal jeg lige have undersøgt.

> Det hvide stik er iøvrigt et DVI-stik.

Jaså. Og hvad kan man så bruge det til?

/steen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-02-05 20:06

Steen wrote:
> [...]
> noget forkert hardware i? Eller ligger fejlen et helt andet sted? Bliver det

Skal lige forstå det rigtigt: Har de skiftet både bund- og grfik-kort,
og fejlen er der stadig?

BTW; hedder dsri ikke danmarks rumcenter nu?

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Fra : Steen

Dato : 14-02-05 10:45

Mikkel Lund wrote:

> Skal lige forstå det rigtigt: Har de skiftet både bund- og grfik-kort,
> og fejlen er der stadig?

Ja og nej De har skiftet både bund- og grafikkort, og den oprindelige
fejl, nemlig at maskinen slukkede af sig selv max. 5 sekunder efter at være
blevet tændt, er forsvundet. Til gengæld er denne nye fejl, som altså har
med grafikken at gøre, nu opstået.

> BTW; hedder dsri ikke danmarks rumcenter nu?

Jo www.rumcenter.dk

/steen

Fra : ct

Dato : 17-02-05 14:31

> [...]
> være
> blevet tændt, er forsvundet. Til gengæld er denne nye fejl, som altså har

Er de sat seperat strømkabel til grafikkortet? Skal det vist have....

Fra : Steen

Dato : 17-02-05 15:06

ct wrote:

> Er de sat seperat strømkabel til grafikkortet? Skal det vist have....

Ja, det er der faktisk. Nå, men den er indleveret til rep. - så må vi se,
hvad de finder ud af

Tak for de mange gode forslag.

/steen