Lydkort eller onboard 7.1 - Forskel?
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 12-02-05 20:37

Jeg har fået ny computer Fujitsu-Siemens Scaleo T P4 3,4GHz med 7.1
Audio on Board vist nok Intel® High Definition Audio (i915P
chipsæt/ICH6R).

I min gamle computer har jeg et Audigy 2 lydkort OEM. Kan det betale
sig at flytte kortet over eller vil jeg opleve noget mærkbar forskel i
lydkvaliteten eller computerens ydeevne. Da den gamle computer skal
sælges vil jeg i givet fald skulle ud at købe et eller andet
skod-lydkortet da den gamle computer intet har on-board.

Jeg bruger computeren som musikanlæg, video, spil osv.

Håber der er en der ved noget om ovenstående - På forhånd tak.

Jens

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-02-05 23:00

Hej
Jeg har også lige fået ny pc, med det samme lydkort onboard godt nok med
I925X chipsæt/ICH6R.
Jeg havde i den gamle pc et Audigy 2 lydkort retail,
og det sidder stadig i den gamle pc.
det nye onboard er bedre til musik, spil er ca det samme.
Mine HT er Altec Lansing 621.
Desunden er der jo optisk og Coax udgang på onboard.

Jeg ved ikke det kan hjælpe dig

Mvh
Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-05 02:01

Jens Mikkelsen wrote:

> sig at flytte kortet over eller vil jeg opleve noget mærkbar forskel i
> lydkvaliteten eller computerens ydeevne. Da den gamle computer skal

Jeg vil mene at dit gamle SB vil lyde bedre end det der er onboard på
det nye bundkort. Hvorfor?
Fordi en lydugang ikke bare er en IC. Der er et hav af komponenter der
har indvirkning på lyden. Hold dig til firmaer der har erfaring med lyd
og gå udenom dem der tror de har noget smart at tilbyde.

Her er et firma der kender til lyd:
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=66