Placering af bambusserver
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-05 19:54

Jeg har 2 maskiner som står tændt 24*7

Men sådan nogle larmer jo.. Nogen der har erfaring med at flytte dem
eksempelvis op på loftet af et 1. plans hus?

Her tænker jeg primært på luftfugtighed, men også på den øgede varme om
sommeren fra tagpladerne...

Nogle erfaringer eller ideer?

/Stoltze

Fra : Steffen Møller

Dato : 10-02-05 20:38

On Thu, 10 Feb 2005 19:53:44 +0100, "Niels Stoltze"
<niels_detunderligea_stoltzemail_punktum_dk> wrote:

> [...]
>eksempelvis op på loftet af et 1. plans hus?
>
>Her tænker jeg primært på luftfugtighed, men også på den øgede varme om

Jeg har haft en dual pII 400 stående med 4-5 diske på en loft (4 sal)
som blev pænt varmt (østvent) og røvkoldt. Det syntes den ikke var så
fedt, men da jeg så pillede kabinetpladerne af brokkede den sig ikke.
Alle delene virker stadig.

/møller

Fra : Anders Lund

Dato : 10-02-05 20:49

Niels Stoltze wrote:
> Men sådan nogle larmer jo.. Nogen der har erfaring med at flytte dem
> eksempelvis op på loftet af et 1. plans hus?

For et par uger siden var dette spørgsmål op og vende - prøv at se om du
kan finde det, for der blev der snakket en del frem og tilbage.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-05 18:40

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> For et par uger siden var dette spørgsmål op og vende - prøv at se om du
> kan finde det, for der blev der snakket en del frem og tilbage.
>
> --
> Anders Lund

Er det denne her tråd du mener?

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=xn0dxsw128urtc00a%40dtext.news.tele.dk&prev=/groups%3Fnum%3D50%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.hardware%26start%3D150

Synes ikke lige der var det helt store i denne her... :-/

/Stoltze

Fra : Anders Lund

Dato : 14-02-05 19:35

Niels Stoltze wrote:

> Er det denne her tråd du mener?
>
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=xn0dxsw128urtc00a%40dtext.news.tele.dk&prev=/groups%3Fnum%3D50%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.hardware%26start%3D150

Nej, det var et spørgsmål om at have en computer stående på loftet.
Eller det var en del af diskusionen i hvert fald om.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 07:38

> Nej, det var et spørgsmål om at have en computer stående på loftet. Eller
> det var en del af diskusionen i hvert fald om.
> --
> Anders Lund

Ok,

Har fundet disse tre tråde:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=xn0dxu1wc1cfb9r00a%40dtext.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dloft%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.hardware.*%26selm%3Dxn0dxu1wc1cfb9r00a%2540dtext.news.tele.dk%26rnum%3D1

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=4032529f%240%24140%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fselm%3D4032529f%25240%2524140%2524edfadb0f%2540dread11.news.tele.dk

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=41e502b3%240%24187%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dloft%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.hardware.*%26selm%3D41e502b3%25240%2524187%2524edfadb0f%2540dtext01.news.tele.dk%26rnum%3D2

Men ingen af dem giver et entydigt svar...

Tror at det må komme an på en test, medmindre der er nogle som har nogle
praktiske erfaringer, eller som kender til nogle resultater fra disse tråde?

Skal måske lige nævne, at det er en P4-3Ghz, med en 6-7 diske i..

/Stoltze

Fra : Anders Lund

Dato : 15-02-05 11:45

Niels Stoltze wrote:
> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ok,
>
> Har fundet disse tre tråde:

[Klip 3 URLs]

> Men ingen af dem giver et entydigt svar...

Ja, det kan jeg godt se nu.

> Tror at det må komme an på en test, medmindre der er nogle som har nogle
> praktiske erfaringer, eller som kender til nogle resultater fra disse tråde?

Ja, en test, det var også det jeg kom til ud fra at læse overstående
tråde. Jeg har selv en idé om at vinteren er den letteste periode at
komme igennem og sommeren - hvis det bliver varmt på loftet - er den sværre.

Ikke alle lofter er ens og grunden til at nogen har haft uheldige
oplevelser kunne også være tilfældigheder.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 12:16

> Ja, en test, det var også det jeg kom til ud fra at læse overstående
> tråde. Jeg har selv en idé om at vinteren er den letteste periode at komme
> igennem og sommeren - hvis det bliver varmt på loftet - er den sværre.

Enig. Så måske er løsningen et koldere rum, måske et isoleret skur

> Ikke alle lofter er ens og grunden til at nogen har haft uheldige
> oplevelser kunne også være tilfældigheder.

Ja. Hvis det er et "stort" loft, med masser af luft, så er det jo noget
andet end hvis det er et lille loft på almindeligt parcelhus, med 1½meter
hen til 50grader varme tagplader...

/Stoltze

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-05 21:05

> [...]
> eksempelvis op på loftet af et 1. plans hus?
>
> Her tænker jeg primært på luftfugtighed, men også på den øgede varme om

Der kan blive _meget_varmt_ på sådan et loft, jeg tror nemt det når 40-50
grader på en varm sommerdag, så du skal have meget god køling på dit
system...

Jeg vil anbefale at du bruger en low-power CPU, f.eks. en VIA eller måske en
AMD Mobile af en art! - For ellers er jeg ret sikker på at den vil få det
for varmt om sommeren...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-05 15:13

Brian Lund wrote:

> Jeg vil anbefale at du bruger en low-power CPU, f.eks. en VIA eller
> måske en AMD Mobile af en art! - For ellers er jeg ret sikker på at
> den vil få det for varmt om sommeren...

Det er ikke CPU'en man skal være bekymret for. Diskene tåler normalt
ikke mere end 55°C og slet ikke i længere tid ad gangen.
Alternativt - Hitachi Endurastar:
http://tinyurl.com/5najx