Canon Pixma IP 4000: hud farve?
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 06-02-05 17:44

Jeg har købt mig denne printer og er rigtig godt tilfreds med den.. Men der
er dog et problem med photo printning..
Den har det problem at når jeg printer et billede ud så bliver en del af hud
farven nærmest nikotin gul.. det er ikke alt hud farven med kun dele af
det..
Alle min prints er lavet på Photo papir
Andre der har det problem.. og evt. har en løsning?

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Hans

Dato : 06-02-05 19:14

Morten Fjendbo wrote:
> [...]
> kun dele af det..
> Alle min prints er lavet på Photo papir
> Andre der har det problem.. og evt. har en løsning?

Udskriver du billedet direkte fra kameraet, eller billedbehandler du først?

Hans

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 06-02-05 22:34

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> Udskriver du billedet direkte fra kameraet, eller billedbehandler du
> først?

Hej Hans..

Jeg bruger Easy photo-print (det program der var med) og jeg bruger Canons
eget photo pro papir
Jeg har ikke redigeret i billede på nogen måde ud over at følge programmet
med "klik next" osv..

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-02-05 19:53

Morten Fjendbo skrev:

> [...]
> farven nærmest nikotin gul.. det er ikke alt hud farven med kun dele af

Du skriver, at det kun er dele af hudfarven, der bliver nikotingul.
Men ser billedet også skjoldet ud på din skærm?

> Alle min prints er lavet på Photo papir

Jeg har selv en printer som du, og skal det være et rigtig flotte
prints, så er der ingen vej uden om Canons "Photo Paper Pro". Men
de andre fotopapirer jeg har prøvet, giver nu ikke problemer af den
art, du oplever.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 06-02-05 22:43

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> wrote in message

> Du skriver, at det kun er dele af hudfarven, der bliver nikotingul.
> Men ser billedet også skjoldet ud på din skærm?

Nej.. et eks er på dette billede:
http://fjendbo.dk/gallery/Zimba/IMG_0108
Der er over siden af armen let nikotin gul (sådan ca. som en gammel skræm
der har stået ved en ryger) på printet..

> [...]
> prints, så er der ingen vej uden om Canons "Photo Paper Pro". Men
> de andre fotopapirer jeg har prøvet, giver nu ikke problemer af den

Der på Photo Paper Pro fra Canon.. så det er vel ikke der problemet ligger..

Mvh Morten