Hvad er hurtigst k6-2 eller celeron
Fra : Steen

Dato : 06-02-05 16:43

Hej,

jeg har fået en lille opgave med at installere en computer hos min mor og
min søster.

Min mor skal have den hurtigste.

Den ene er en k6-2 400 Mhz og den anden er en celeron 400mhz

er der nogen der ved hvad der er hurtigst?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Zulu

Dato : 06-02-05 17:25

Steen wrote:
> [...]
>
> Min mor skal have den hurtigste.
>
> Den ene er en k6-2 400 Mhz og den anden er en celeron 400mhz
>
> er der nogen der ved hvad der er hurtigst?

Det kommer an på om det er en 100MHz FSB Celeron, og om K6-2'eren ligeledes
kører 100MHz på FSB.

Prøv at læse her (den er godt nok ikke på dansk, men tallene kan da læses):
http://www.clubedohardware.com.br/k6-3.html

Zulu

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 06-02-05 17:49

"Steen" <steengod@jhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Min mor skal have den hurtigste.
>
> Den ene er en k6-2 400 Mhz og den anden er en celeron 400mhz
>
> er der nogen der ved hvad der er hurtigst?

Har selv haft disse 2 CPU'er, og jeg husker Helt klart Celeronen som den
hurtigst.. Mener det har noget at gøre med at Celleyen har sin L2 cache i
kernen og ikke på bundkortet som k6-2eren har..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Steen

Dato : 06-02-05 18:54

Steen wrote:

tak.

jeg læste hjemmesiden på engelskved hjælp af denne side
http://babelfish.altavista.com/

Hilsen

Steen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-02-05 21:23

Steen wrote:

> Min mor skal have den hurtigste.
> Den ene er en k6-2 400 Mhz og den anden er en celeron 400mhz
> er der nogen der ved hvad der er hurtigst?

Helt klart Celeron'en, pga. on-chip L2-cache.

Jeg kan huske at en daværende kammerat på et kollegie lagde mærke til,
at introen til et bestemt spil kørte perfekt (uden hak) på en Celeron
300 (PPGA), mens den ikke kunne lade være med at hakke på en K6-2 300.

Han prøvede samme grafikkort, harddisk og lydkort i de to pc'ere, så
der var kun bundkort og processor til forskel.
Spillet startede også meget hurtigere op på Celeron'en..

Fra : Esben

Dato : 06-02-05 22:04

"Steen" <steengod@jhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min mor skal have den hurtigste.
>
> Den ene er en k6-2 400 Mhz og den anden er en celeron 400mhz
>
> er der nogen der ved hvad der er hurtigst?

Hvis der hører et 440bx chipset til Celeronen er det helt sikkert vejen
frem.

--
Esben