SCSI PCI kort
Fra : Axel Moslund

Dato : 05-02-05 23:51

Hvordan tester man om der er udstyr (scanner HP scanjet 4p ) forbundet til
et scsi kort (advansys ABP 930/40UA)

Jeg får ingen reaktion på at der skulle være udstyr forbundet, når jeg går
ind i konfiguration menuen lige efter boot af maskinen.
og lader kortet scanne efter drev. (Her mener jeg at der skulle scanneren
også skulle reager.)

Kortet er sat til SCSI ID 0.
Scanner er sat til SCSI ID 7.
Jeg har forsøgt med terminator til og fra på scanneren.

Mvh. Axel Moslund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 00:46

Axel Moslund wrote:

> Kortet er sat til SCSI ID 0.
> Scanner er sat til SCSI ID 7.

Controlleren har ID7 som stanard, da den har højeste prioritet. Prøv at
bytte om på ID'erne.

Fra : Axel Moslund

Dato : 06-02-05 21:50

Nope, det gav ingen resultat. Men jeg sidder med den tanke om der er nogen
der har sat scanneren til på en printer port. Vil den i så fald stå af ? Der
er en centronic stik og en bred almindelig på scanneren.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 22:38

Axel Moslund wrote:

> Nope, det gav ingen resultat. Men jeg sidder med den tanke om der er
> nogen der har sat scanneren til på en printer port. Vil den i så fald
> stå af ? Der er en centronic stik og en bred almindelig på scanneren.

Det er normalvis printerporten der dør af den operation.

Hvad er det for en scanner?

Fra : Axel Moslund

Dato : 07-02-05 12:42

Det er en HP Scanjet 4p
og en
Advansys ABP 930/40UA SCSI kort

Mvh. Axel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-05 18:21

Axel Moslund wrote:

> Det er en HP Scanjet 4p

Jeg ville købe en ny scanner. Jeg har én mage til, men for det første
mangler jeg et korrekt kabel og for det andet er supporten for Windows
2000 ret ringe.

Fra : Axel Moslund

Dato : 08-02-05 08:42

Ja, det er sgu egenligt "træls". Det er jo en fin fin scanner.

Men sådan er højteknologi motorvejen. Fremad, fremad.

Ellrs tak for interessen..

Axel

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 08-02-05 13:09

"Axel Moslund" <axel.moslund@p r i v a t.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kortet er sat til SCSI ID 0.
> Scanner er sat til SCSI ID 7.
> Jeg har forsøgt med terminator til og fra på scanneren.

Hvad med terminering via kortet´s bios? Kan man ikke stille på den
der?

/Kenneth Iversen

Fra : Axel Moslund

Dato : 08-02-05 21:30

Jow, nu skete der noget. SCSI Biosen finder nu Scanneren og softwaren
starter op,
uden at sige at printeren ikke er forbundet. Men scanneren kan ikke flytte
sig ud af stedet nu.

Er der en mulighed for at tvangsstyre den ? Eller hvad er mon løsningen her
?.

Mvh Axel

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 10-02-05 15:47

> [...]
> sig ud af stedet nu.
>
> Er der en mulighed for at tvangsstyre den ? Eller hvad er mon løsningen

Jeg kender ikke så meget til scannere men har da hørt at de til tider
kan sætte sig fast, under f. eks en flytning. Jeg ved ikke om det kan
være dit problem

/Kenneth Iversen

Fra : Axel Moslund

Dato : 10-02-05 21:16

Bingo, men hvis jeg åbner den og skubber lidt til drivremmen, vil der komme
skader mon?

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 13-02-05 11:47

> Bingo, men hvis jeg åbner den og skubber lidt til drivremmen, vil der
> komme skader mon?

Det tror jeg ikke. Ikke hvis man er forsigtig.

/Kenneth Iversen

Fra : Axel Moslund

Dato : 14-02-05 22:19

Ok. Har forsøgt. Og det hjalp ikk en en tøddel.

Så den er dags dato afgået ved døden..