Ny PC, problemer
Fra : Aksel

Dato : 05-02-05 16:17

Skrev i går om problemer med boot og senere formodede RAM fejl.

Hardware
CPU: Athlon64 3200
MB: MSI K8T-NEO2-FIR K8T880Pro GLAN bundkort
Mem: 2 x 512 MB Ram Dane-el 400MHZ HD:
2 x Maxtor DM10 200GB SATA 7200 RPM 8 MB
Grafik: Club 3D All in Wonder ( Radeon 9800 SE)
DVD: LG DVD GDR-8163RBB
BrænderLiteOn SOHW-1653S-09C

Grafikkort er midlertidigt skiftet til et gammelt GeForce2 fordi jeg havde
ustabilitet med det nye kort, mistanke om for højt strømforbrug, eller
manglende drivere.

Jeg har nu skiftet RAM, de oprindelige var 333MHz og får nøjagtigt samme
fejlmeldinger som i går.
I hvert gennemløb med memtest86 får jeg to fejl i test 0 (Adress test,
walking ones, no cache)

Failing adress good bad
error bit

1 0000002000 0.0MB ffffffff 00000000 20020000
2 0000002000 0.0MB 00000000 ffffffff 20020000
3 samme som 1
4 samme som 2

Samme mønster gentages i hvert gennemløb.

Med kun en RAM kreds er error bit 10020000, uanset hvilken af de to blokke
der
er monteret og om de sidder i slot 1 eller 2.

De to 512 MB kredse registreres stadig kun som 256, og som 512 når begge er
monteret.

Kan slet ikke boote hvis de to RAM sidder i slot 2 og 4 som manualen angiver
som dual channel med to moduler, heller ikke i 1 og 3.

Får blå skærm under installering af WinXP efter installation af SATA drivere
og formatering af HD.

Er der nogen gode bud?

Hilsen Aksel

Fra : Aksel

Dato : 05-02-05 16:37

> Får blå skærm under installering af WinXP efter installation af SATA
> drivere og formatering af HD.
>
> Er der nogen gode bud?
>
> Hilsen Aksel

Stopfejlen kommer når installation genstarter PC efte indlæsning af filer.

Fra : Aksel

Dato : 05-02-05 17:33

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]

Ved RAM test under Boot finder PC kun 524288 MB RAM (et underligt tal.)

> Stopfejlen kommer når installation genstarter PC efte indlæsning af filer.

Jeg har under installation trykket F6 for at installere trediepartsdrivere
og senere installeret de SATA drivere der var med bundkortet, der vises at :

VIA RAID controller og
Promise Fast Track 571/519/579 controller er installeret.

Efter programmet beder om "Enter" for at fortsætte installation melder det
at der ikke er fundet harddiske og installationen afsluttes og genstarter
med blå skærm.

Første i går g installerede i går gik installationen godt nok, men jeg ville
have diskene sat op som en 400GB så jeg ændrede BIOS opsætning og prøvede at
installere igen, de to diske var tilsluttet de to SATA stik der styres af
southbridgechippen.
Jeg har nu igen sat diskene som 2 x 200 GB og tilsluttet de to SATA porte
der styres af en Promise RAIDcontrolle, det gav samme blå skærm.

Prøver nu at installere med samme konfiguration som i går, med samme
resultat, nåede længere, identificerede diske og installerede filer, efter
genstart, blå skærm.

Uddrag af fejlmelding:
"Fejlen skyldes muligvis følgende fil FTSATA.SYS
DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS"

Er der nogen i forum der har nogen ideer som de vil dele med mig?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 16:46

Hey!

> Jeg har nu skiftet RAM, de oprindelige var 333MHz og får nøjagtigt samme
> fejlmeldinger som i går.
> I hvert gennemløb med memtest86 får jeg to fejl i test 0 (Adress test,
> walking ones, no cache)

Prøv evt at instille ram timings i bios, for dine ram klodser... Havde en
gang ca. samme problem med mit asus board, og det hjalp da jeg fik
indstillet ram...

Mvh
Aksel Spandet