ID af gamle ram
Fra : Jacob E.

Dato : 04-02-05 16:29

I kender det sikkert godt...
Man får med tiden samlet sig en masse gammelt hardware-lort, som ligger og
flyder, og når man en dag tager sig sammen for at ryde op i det, så ved man
ikke hvad det er for noget man har.
Specielt mht. ram - jeg har flere stænger liggende, som jeg simpelthen ikke
aner hvad er for noget!

Findes der metoder eller websites, som kan hjælpe en med at identificere
gamle ram-stænger? Det er selvfølgelig en hjælp, hvis der står firmanavn på
stangen, da man nogle gange kan finde info på producentens site, men det gør
der jo ikke altid.

Jeg har f.eks. denne SpecTek stang liggende:
P4M6416YL - 66CL2
9834/N478

Jeg fandt en .pdf med spec's, men er ikke sikker på at jeg forstår den
korrekt:
Er det 16 eller 32 MB? og jeg går ud fra at 66 er clock'en?
Men er ikke sikker...

Mvh Jacob

Fra : Anders F

Dato : 04-02-05 16:57

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message
> [...]
> gamle ram-stænger? Det er selvfølgelig en hjælp, hvis der står firmanavn

> stangen, da man nogle gange kan finde info på producentens site, men det

Google...

> [...]
> P4M6416YL - 66CL2
> 9834/N478
>
> Jeg fandt en .pdf med spec's, men er ikke sikker på at jeg forstår den

Så kunne du jo evt. linke - det øger chancen for at nogen gider checke

> Er det 16 eller 32 MB? og jeg går ud fra at 66 er clock'en?

Det har du sikkert ret i. Say 64bit, 16MB, PC66, CL2 uden at have slået
noget op.

Ellers er tricket altid at slå en enkelt af kredsene op - og så gange op for
størrelsen... Der er endda nogen der har lavet online regnemaskiner til
dette

/A

Fra : Jacob E.

Dato : 04-02-05 17:05

Anders F wrote:

> Så kunne du jo evt. linke - det øger chancen for at nogen gider
> checke

*rødme* sorry, tanketorsk fra min side:
http://www.spectek.com/pdfs/P2_4M64YL.PDF

> [...]
>
> Ellers er tricket altid at slå en enkelt af kredsene op - og så gange
> op for størrelsen... Der er endda nogen der har lavet online

Æhm... en enkelt af kredsene? Ikke helt fanget.

Mvh Jacob

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 06-02-05 11:47

> Æhm... en enkelt af kredsene? Ikke helt fanget.

Søg på Google på de info der står på en enkelt af kredsene. Finder du så
f.eks. frem til, at en sådan kreds er på 4 Mb., og der sidder 4 på hver side
af RAM'en er klodsen altså på 4x8 = 32 Mb.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jacob E.

Dato : 06-02-05 12:10

Jeppe Vestergaard wrote:

> Søg på Google på de info der står på en enkelt af kredsene. Finder du
> så f.eks. frem til, at en sådan kreds er på 4 Mb., og der sidder 4 på
> hver side af RAM'en er klodsen altså på 4x8 = 32 Mb.

Aha.. ok Tak.

Mvh Jacob