Hjælp ! Kabelforlængelse til Webcam
Fra : Morten Physantier Mo~

Dato : 04-02-05 07:07

Hvor langt forlængerkabel kan man anvende til sit webcam uden at kvaliteten
bliver forringet væsentligt ?
Mit Webcam er et Creative PC 300.

Morten Physantier.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 10:42

Morten Physantier Morten Physantier. wrote:

> Hvor langt forlængerkabel kan man anvende til sit webcam uden at
> kvaliteten bliver forringet væsentligt ?

Det afgør den standard som du tilslutter dit webcam med.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-02-05 11:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det afgør den standard som du tilslutter dit webcam med.

Kender du andre standarder en usb1.1 som man kan forbinde kameraet med ?

Morten:
Regn med 5 meter (i alt). Du kan dog ofte forlænge den afstand med en aktiv
hub, og du kan også være heldig at du kan gøre det længere uden. Har selv
testet et lignende webcam (pc350) på 7 meter ren kabel uden problemer.

Det er ikke så meget et kvalitets spørgsmål, du kan risikere at hastigheden
nedsættes når du når grænsen, men generelt er det et spørgsmål om det virker
eller ej.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 12:20

Sune Storgaard wrote:

> Kender du andre standarder en usb1.1 som man kan forbinde kameraet
> med ?

Ja. Mit næste webcam bliver sikkert FireWire-tilsluttet. Eller måske
USB2.0.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-02-05 13:33

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja. Mit næste webcam bliver sikkert FireWire-tilsluttet. Eller måske
> USB2.0.

Bliver dit næste webcam et "Creative PC 300" ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 14:43

Sune Storgaard wrote:

> Bliver dit næste webcam et "Creative PC 300" ?

Det ved jeg ikke. Jeg kender ikke interfacet.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-02-05 15:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det ved jeg ikke. Jeg kender ikke interfacet.

-det er (ikke overraskende) usb 1.1

Fra : Anders F

Dato : 04-02-05 17:03

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> Kender du andre standarder en usb1.1 som man kan forbinde kameraet med ?

Parallelport (sådan en svend har jeg serviceret)
Ethernet (fx. Axis)
WLAN (fx. Dlink)
FireWire (Apple? Ellers std. video-cams)
Composite (til et grabberkort)
....og så i hvert fald også nogle professionelle standarder (selvom det nok
kommer i "overkill" kategorien)

For de 4 første gælder: Virker det med fuld framerate bør man ikke have
noget kvalitetstab (Digitalt)!

/A

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-02-05 13:42

Anders F wrote:
> [...]

> FireWire (Apple? Ellers std. video-cams)
> Composite (til et grabberkort)
> ...og så i hvert fald også nogle professionelle standarder (selvom

Overså du, ligesom Jesper P. den her sætning fra den allerførste post i
tråden?
"Mit Webcam er et Creative PC 300."

Den kan kun tilsluttes på 1 måde, via usb1.1 (virker self også i en 2.0
port)

Jeg er iøvrigt på udkig efter sådan et cam til par-porten, har du stadigvæk
den du servicerede ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 16:44

Sune Storgaard wrote:

> Overså du, ligesom Jesper P. den her sætning fra den allerførste post
> i tråden?
> "Mit Webcam er et Creative PC 300."

Jeg overså det ikke. Det er ikke webcam'et der bestemmer hvor langt
kablet kan blive, det er interfacet!

Fra : Anders F

Dato : 08-02-05 11:57

> Overså du, ligesom Jesper P. den her sætning fra den allerførste post i
> tråden?
> "Mit Webcam er et Creative PC 300."

Næe, jeg følte mig bare også provokeret af den første linie...

> Den kan kun tilsluttes på 1 måde, via usb1.1 (virker self også i en 2.0
> port)

Ja, fint nok. Og så er det bare at slå op i USB standarden. Mener det er
5m - men virker garanteret noget længere på 1.1....

> Jeg er iøvrigt på udkig efter sådan et cam til par-porten, har du
stadigvæk
> den du servicerede ?

Nej, desværre. Og der er garanteret også driverproblemer hvis man prøver
sådant gammelt hw på XP...

/A

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-05 23:40

> Hvor langt forlængerkabel kan man anvende til sit webcam uden at
kvaliteten
> bliver forringet væsentligt ?
> Mit Webcam er et Creative PC 300.

Du vil ikke opleve kvalitetsforlængelse uanset hvor langt et kabel du
bruger...
Derimod kan du opleve at det slet ikke vil virke hvis dit kabel er for langt
;)
(På analogt mister man kvalitet, på digitalt mister man signalet!)

Jeg vil gætte på at du vil kunne bruge et 10-meter kabel hvis du køber det i
ét langt kabel (så du ikke forlænger).

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 09:52

Brian Lund wrote:

> Du vil ikke opleve kvalitetsforlængelse uanset hvor langt et kabel du
^^^^^^^^^^^
Hø hø, den var go'

Fra : Brian Lund

Dato : 05-02-05 17:25

> ^^^^^^^^^^^
> Hø hø, den var go'

Øhh.. doh! :)

Det er åbenbart hvad der sker når man skriver efter det er blevet mørkt ;)

Kvalitets_forringelse_ selvfølgelig!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 20:50