Com-port stået af?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-02-05 00:11

Hejsa

Jeg har en ældre 1.2Ghz Athlon med en ECS bundkort. På bundkortet er
der en normal com-port, som jeg har brugt et par gang til at styre mit
IHC el-anlæg med.

Men nu kan jeg pludselig ikke forbinde til IHC'en mere.. det er som
om, at porten er stået af. Jeg har tjekket fra min PC #1 og der er
ingen problemer med at forbinde, så IHC'en fejler intet.

Hvordan kan jeg tjekke min com-port?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
------------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : The Grif

Dato : 04-02-05 10:51

> [...]
> om, at porten er stået af. Jeg har tjekket fra min PC #1 og der er
> ingen problemer med at forbinde, så IHC'en fejler intet.

Hej Bo

Højreklik på..... Denne computer > Egenskaber
Vælg...... Hardware > Enhedshåndteringen
Her er et punkt hvor du kan se om Windows har fundet dine com porte
og om de fungere korrect, Jeg har været ude for at min gamle pc smed en
port ud så jeg skulle geninstallere den. Går ud fra at du køre Win XP
hvis ikke er det stadig enhedshåndteringen du skal ind igennem
Denne Computer næsten den samme vej.

Håber det hjælper Hilsen Lasse

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-05 13:27

> [...]
> port ud så jeg skulle geninstallere den. Går ud fra at du køre Win XP
> hvis ikke er det stadig enhedshåndteringen du skal ind igennem

Men du kan ikke nødvendigvis se om den er kaput!
Hvis kun en del af chippen som styrer COM porten er brændt af, melder den
ikke nødvendigvis fejl...

For at være 100% sikker på at den er brændt af skal man næsten måle efter
med et multimeter.

Brian

Fra : The Grif

Dato : 04-02-05 13:59

> [...]
> den ikke nødvendigvis fejl...
>
> For at være 100% sikker på at den er brændt af skal man næsten måle

Det er korrekt men det er ikke mange der ligger inde med et multimeter
det kunne være at han var heldig at den bare ikke var instaleret af en
eller anden grund.

Mvh Lasse

Fra : Anders F

Dato : 04-02-05 17:04

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> ikke nødvendigvis fejl...
>
> For at være 100% sikker på at den er brændt af skal man næsten måle efter

Jeg ville nu til en hver tid starte med en loopback....

/Anders

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-02-05 10:58

[...]

blev træt af at bruge time efter time på en fordømdt com-port, så jeg
købte to nye på et pcikort til 199,- og de spiller.. men tak for
forslagene..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : L

Dato : 05-02-05 22:25

--
Venlig Hilsen
Lars Funder
"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om, at porten er stået af. Jeg har tjekket fra min PC #1 og der er
> ingen problemer med at forbinde, så IHC'en fejler intet.

Prøv lige at checke om der er dannet et icon under indgående forbindelser
under netværks forbindelser, hvis der er det så check at com 1 ikke er
makeret med flueben, har selv mokket med comport efter xp update, efter at
have fjernet flueben som beskrevet ovenfor kørte com porten igen

--
Venlig Hilsen
Lars Funder