2 netkort?
Fra : Morten Hesseldahl

Dato : 03-02-05 14:13

Hej

Jeg har en stationær computer med et indbygget netkort som jeg bruger til
min internetforbindelse.

Jeg har også en bærbar med netkort. Når jeg skal overføre filer fra min
bærbare indsætter jeg et crosskabel mellem de 2 computere hvilket betyder at
jeg skal ned bag ved computeren og skifte stik.

Jeg har et ekstra netkort liggende og tænkte på om det er muligt at indsætte
det som 2. netkort som jeg kan bruge mellem den bærbare og den stationære.
Imens det eksisterende netkort fortsat anvendes til Internetforbinelse?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.

Morten Hesseldahl

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 03-02-05 14:55

Morten skrev:
> [...]
> Imens det eksisterende netkort fortsat anvendes til Internetforbinelse?

kan du sagtens... du kan endda dele internettet gennem din stationære så din
bærbare også har internet...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Morten Hesseldahl

Dato : 03-02-05 15:18

> kan du sagtens... du kan endda dele internettet gennem din stationære så
din
> bærbare også har internet...

okay...... vil det sige at jeg bare skal sætte det i - også burde det virke?
jeg kører XP

mvh.

Morten Hesseldahl

Fra : René Jensen

Dato : 03-02-05 16:18

Morten Hesseldahl wrote:
> okay...... vil det sige at jeg bare skal sætte det i - også burde det virke?
> jeg kører XP

Ja, bare husk at tilføje IP-adresser til den stationæres PCI-netkort og
bærbaren, men det ved du vil allerede :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Morten Hesseldahl

Dato : 03-02-05 16:30

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> Ja, bare husk at tilføje IP-adresser til den stationæres PCI-netkort og
> bærbaren, men det ved du vil allerede :)

nej, IP hvor og hvordan? Jeg kører 98 på min bærbare!

Mvh.

Morten Hesseldahl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-05 19:00

Morten Hesseldahl wrote:
> nej, IP hvor og hvordan? Jeg kører 98 på min bærbare!

Prøv at kigge i news:dk.edb.netvaerk hvor spørgsmålene egentlig hører
hjemme - der er det besvaret før, hvis du søger lidt i gruppen

Jan

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 03-02-05 21:17

> Ja, bare husk at tilføje IP-adresser til den stationæres PCI-netkort og
> bærbaren, men det ved du vil allerede :)

hvis bare den eneer win xp, vil den se at der ikke er nogen dhcp, og dermed
vil den automatisk selv være det... så vidt jeg ved...

ellers
i "enhedshåndterring" (under denne computer) skal du tage egenskaber på
netkortet og egenskaber for tcp/ip...
sæt ip til "192.168.0.2" på den ene og "192.168.0.3" på den anden subnetmask
skal du bare klikke i, så udfylder den det selv...

håber du finder ud af det... ellers må du sige til...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Morten Hesseldahl

Dato : 04-02-05 11:02

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> subnetmask skal du bare klikke i, så udfylder den det selv...
>
> håber du finder ud af det... ellers må du sige til...

okay - tak for info

Mvh.

Morten Hesseldahl

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-05 19:50

> [...]
subnetmask
> skal du bare klikke i, så udfylder den det selv...
>
> håber du finder ud af det... ellers må du sige til...

Selvom de begge skulle være windows 95 så finder de selv en IP! ;)
De tager automatisk en IP omkring 168.x.x.x eller sådan noget...

Men det kan være hurtigere at bestemme en fast IP selv!

Brian