Combo usb/firewire hub.
Fra : Run

Dato : 01-02-05 11:55

Hej NG,

Jeg søger en combo usb og firewire hub. Hubben skal dog tilsluttes
computeren gennem usb kabel da computeren ikke har et firewire stik.
Jeg har søgt på nettet men uden held, er der nogen der kender til
sådan en hub? Og kan det overhovedet lade sig gøre når computeren ikke
har firewire stik?

Vh.
/run

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 12:50

"Run" <newsrunnerrun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har søgt på nettet men uden held, er der nogen der kender til
> sådan en hub? Og kan det overhovedet lade sig gøre når computeren ikke

En hub med indbygget firewire>usb converter..

Det er nok ikke nemt. Men prøv at kigge på www.danbit.dk de har masser af
forskellige convertere. Det er antageligvis det tætteste du kommer det...

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-05 14:08

Run wrote:

> Jeg søger en combo usb og firewire hub. Hubben skal dog tilsluttes
> computeren gennem usb kabel da computeren ikke har et firewire stik.

Der findes ikke USB<->FW-convertere. Køb et FW-kort.

Fra : Run

Dato : 01-02-05 15:53

Hvad med denne
hub(http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=270193)? Jeg har
prøvet at undersøge det men jeg er usikker på om det er nødvendigt at
have en firewire port i computeren for at benytte firewire stikkene i
hubben. Er der nogen der kan gennemskue det?

/run

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 16:49

> [...]

> have en firewire port i computeren for at benytte firewire stikkene i
> hubben. Er der nogen der kan gennemskue det?

http://www.revoltec.de/produkte/rz017.htm

" Ihr Computer muss lediglich über einen freien USB- und FireWire-Port
verfügen."

"Deres computer skal have en ledig USB og Firewire port"

Men det ser underligt ud, fordi kigger man på bagsiden, så er der ikke nogen
uplinkport til Firewire....

Claus

Fra : Run

Dato : 01-02-05 20:12