Router til 2 computere...
Fra : Kong Kent

Dato : 31-01-05 22:36

Hej dk.edb.hardware

Min kæreste er flyttet ind, og hun vil gerne på internettet med sin egen
computer.

Hvilken router, til omkring 300 kr., mener I er den bedste til 2
computere? De står lige ved siden af hinanden, så det behøver ikke være
trådløst (læs: vil egentlig helst med kabel!), og må *meget* gerne virke
som en effektiv firewall samtidig.

Nogen gode bud, evt. med links til edbpriser.dk ?

På forhånd tak for alle svar.

mvh

Kent Kirkegaard Jensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-05 22:47

Kong Kent wrote:

> [...]
> være trådløst (læs: vil egentlig helst med kabel!), og må *meget*
> gerne virke som en effektiv firewall samtidig.

I det prisleje ville jeg foretrække den her Linksys befsr11 (360,-)

Men hvis pottemånen kradser lidt, så er en dlink 604 et klassisk valg
(276,-)

Begge er med 4 ports 100mbps switch.

Firewallfunktionaliteten ligger primært i NAT'en på begge, for større
sikkerhed må du grave lidt dybere.

Der er måske bedre vurderinger i dk.edb.netvark

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 22:53

denne Netgear MR814.. pris 350 ca
den er både med 4ports switch og med trådløst..

så har du også mulighed hvis en ven kommer forbi med bærbar..
eller du selv får bærbar..

out Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-02-05 13:02

Kong Kent wrote:
> Hej dk.edb.hardware

Det burde så have være news:dk.edb.netvaerk da router-spørgsmål hører til
der, og det er der eksperterne på det område holder til

Jan

Fra : Leif

Dato : 01-02-05 16:12

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> wrote in message
[...]

Et nemt svar: Jeg har lige skiftet fra Dlink 604 til en HAMA DR-20 med USB
printer server for under 400,-
Virker 100 % ok.

/Leif

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-05 14:14

Leif wrote:

> Et nemt svar: Jeg har lige skiftet fra Dlink 604 til en HAMA DR-20

Gider du at kigge her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.netvaerk

FUT:dk.admin.netikette