Hjælp til nyt Intel system (mobo,
Fra : Peter Jensen

Dato : 31-01-05 21:22

Hej Ng.
Har brug for lidt assistance til at få
skruet et nyt Intel system sammen.

Jeg satser på en PCI express løsning
mht. grafikkortet men skal have fundet
den rette kombination af motherboard, RAM
og CPU. Jeg er pænt forvirret over mulighederne
p.t. :)

Bundkort skal indholde min. 3 PCI slots +
1 PCI-E slot til grafik. Desuden er firewire
og LAN et krav. Derudover helst ingen gøgl
da grafik og lyd bliver indstikskort.
Stabilitet fremfor overclockingpotentiale.

Dertil en ~3Ghz P4'er samt 1 GB RAM.
Og ja, det *skal* være P4 :)

Nogen der "gider" prøve at anbefale en
kombination ?

Jeg har ca. 9000,- at gøre med alt i alt, men
der er mange ting der skal skaffes indenfor
det budget, så omkring 3500,- til 4000,-
er hvad der er til de 3 ting.

PCI-E betyder vel socket 775 og dermed
DDR2 Ram som jeg har forstået det ?
Eller er der andre kombinationer på
markedet ?

Maskinen skal fungere som HTPC men skal
også anvendes til spil - derfor skal der
power på. Jeg sigter efter et ATI grafikkort
og de gør jo ikke just meget i AGP længere
så derfor kigger jeg i retning af PCI-E
da jeg er lidt ked af at skulle give det
samme for et Radeon9800 Pro som for et
6600GT kort :)
--
Peter J