hardware problem flimmer
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 20:54

Jeg har et lille problem med min pc, når den bliver belasted, f.eks. ved at
brænde et par dvd skiver i træk, genstarder den af sig selv.

Skærmen (Det er kun teksten der flimmer f.eks nu her i Outlook Espress)
flimmer ved belastning, f.eks med hjemmesider med meget java
programmer(grafik der bevæger sig)

Jeg har skiftet strømforsygningen ud 2 gange, 1 gang fordi den brændte af
(300w), og det hjalp, men nu er den blev opgraderet til en 400w, og
problemet syntes at været blevet værer med den nye strømforsygning. Jeg har
prøvet at tage en del ud af gangen, for at prøve at finde fejlen, men den
bliver ved.
Temp. på cpu kommer ikke op over de 65 grader.
Grafikkortet er også blevet udskiftet, da fejlen først kom frem.

Er den en venlig person som måske kan komme med et bud på hvad fejlen er.

Og jeg har ikke virus på den, og der er masser plads på alle disk's, og der
er ingen fejl på dem.

Min pc : Software winXP up to date.
3 stk hdd
1 stk dvd brænder
1 stk dvd drev
1 stk grafikkort 64 mb
1 stk pci ide kort
1 stk 256 mb ram
1 stk 512 mb ram
1 stk amd 2600+
m.m

MVH Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 21:05

Jeg vil lige sige at jeg har lige sat opløsningen ned til 16 mill. farver,
og det syntes at hjælpe lidt på problemet, men tyder det ikke på at mit
grafikkort er ved at ryge sig en tur ?
Det skal lige siges at den også flimmer under opstart, i min boot-menu, dog
primært ved genstart.

MVH Jakob

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-02-05 15:18

Jakob wrote:

> Jeg har skiftet strømforsygningen ud 2 gange, 1 gang fordi den brændte af
> (300w), og det hjalp, men nu er den blev opgraderet til en 400w, og

PSU'er kan godt være defekte fra fabrikken af.
Man kan også komme til at vælge en PSU, som ikke kan levere nok Ampere
på en af de tre spændinger (+3,3V +5V +12V), i forhold til hvad resten
af systemet har brug for.

> problemet syntes at været blevet værer med den nye strømforsygning. Jeg har
> prøvet at tage en del ud af gangen, for at prøve at finde fejlen, men den
> bliver ved.

Det tyder jo netop på, at det er en af de dele, som du ikke bare kan
tage ud, som er årsagen til problemet..

> Min pc : Software winXP up to date.
> 3 stk hdd
> 1 stk dvd brænder
> 1 stk dvd drev
> 1 stk grafikkort 64 mb
> 1 stk pci ide kort

Skriv mere præcist hvilke dele det drejer sig om.
Man kan ikke sige noget generelt om, hvad 3 stk "hdd" eller et
"grafikkort 64 mb" bruger af Ampere.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 17:24

> [...]
>
> Skriv mere præcist hvilke dele det drejer sig om.
> Man kan ikke sige noget generelt om, hvad 3 stk "hdd" eller et "grafikkort

Hdd :
1 stk matrox 40 gb
2 stk segate 20 gb

Grafikkort er et Radeon 7000 AGP mener det er et Winfast

Motherboard ECS K7S5A

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-02-05 19:09

Jakob wrote:

> Motherboard ECS K7S5A

Jeg synes livet er for kort til ECS-bundkort, så her slutter min
deltagelse i denne tråd.