256 mb. USB mem-stick
Fra : Thomas

Dato : 30-01-05 17:32

Hej NG

Jeg har lige et lille spørgsmål ang. en USB mem-key.

Jeg så at Zitech har en på 256 MB på tilbud til 195 kr.

Mit spørgsmål er derfor, er dette et godt køb, både mht.
størrelse/pris/kvalitet?

Jeg har umiddelbart ikke brug for at flytte hverken film eller lign, kun
dokumenter og mindre programmer i.forb. med skolegang.

Hilsen Thomas

Fra : JK

Dato : 30-01-05 19:54

On Sun, 30 Jan 2005 17:31:48 +0100, "Thomas"
<fjernes_thjacobsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har umiddelbart ikke brug for at flytte hverken film eller lign, kun
>dokumenter og mindre programmer i.forb. med skolegang.

Ja, når jeg checker det, ser jeg en standardpris på 270,- og

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=156040

den usb-stick er usb 2.0/1.1.

Dvs. at det er en hurtig, tidssvarende type.

Hvis man checker med edbpriser.dk så finder man vist ikke noget under
198, og det er også usb 2.0

Om du udnytter usb 2.0 hastigheden. Det afhænger af dit bundkort.
Sandsynligvis ikke, med mindre din hardware er mindre end 1 år gammel.
Men bruges kan det alligevel. Især er det nemt, hvis du har noget
bedre end windows 98, f.eks. windows 2000 eller xp.

mvh

John

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 31-01-05 08:27

"JK" <johnknuhtsen@mailREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men bruges kan det alligevel. Især er det nemt, hvis du har noget
> bedre end windows 98, f.eks. windows 2000 eller xp.

Jeg er ikke uenig, jeg vil bare gerne tilføje noget omkring hastigheder.

Hvis man har et flytbart medie, i dette tilfælde en usb pind på 256 Mb, er
det så ikke næsten ligemeget om man kommer til at udnytte den fulde usb 2.0
hastighed. Jeg tænker på at det kan jo allerhøjest dreje sig om at flytte
256 Mb på én gang, og i praksis er det vel bare nogle mindre filer man skal
have flyttet.

Derfor kan man vel regne lidt på, hvor stor en tidsforskel der bliver i
praksis, alt afhængigt af om man flytter med usb 1.1 eller usb 2.0
hastighed.....

Fra : Henrik Petersen

Dato : 31-01-05 07:56

"Thomas" <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har lige et lille spørgsmål ang. en USB mem-key.
>
> Jeg så at Zitech har en på 256 MB på tilbud til 195 kr.

Bilka har vist stadig en 256MB til 170.- har lige købt en selv og deter USB
1.1/2.0

henrik

Fra : Jacob Ask

Dato : 31-01-05 08:53

Thomas wrote:
> [...]
>
> Jeg har umiddelbart ikke brug for at flytte hverken film eller lign, kun
> dokumenter og mindre programmer i.forb. med skolegang.

En Ting det er godt at være opmærksom på, er den fysiske størrelsen af
disken, der er nogle der er så brede at der ikke er plads til dem ved
siden af en anden usb-enhed. Enten skal du sikre dig at den er
tilstrækkelig slank eller at der er et lille "forlænge" kabel med så du
kan komme til.

/ask