støvsug og få en bedre PC
Fra : Per

Dato : 28-01-05 10:21

Hej NG!

Jeg har lige rengjort (støvsuget) min pc indvendig.

Det gav et mærkbart bedre resultat mht. støj - Den larmer mindre nu. Når jeg
ser på diverse indre målinger vha. Everrest programmet, ser jeg, at CPU
temperaturen er sænket flere grader og den kører med mindre omdrejninger i
strømforsyningen.

Så det kan jeg anbefale andre at gøre med jævne mellemrum. Vær blot
opmærksom på statisk elektricitet og vær iøvrigt forsigtig når du selv går i
gang med støvsugeren.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : kk

Dato : 28-01-05 11:43

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Så det kan jeg anbefale andre at gøre med jævne mellemrum. Vær blot
> opmærksom på statisk elektricitet og vær iøvrigt forsigtig når du selv

Jeg er meget enig med dig.CPU temp kan sænkes ca 10 grader ved
støvsugning.
Man kan også vende den om: Skidt varmer, lad være med at vaske dig.
Nå,,-
mvh
kk

Fra : Leif

Dato : 28-01-05 13:25

> [...]
>
> Så det kan jeg anbefale andre at gøre med jævne mellemrum. Vær blot
> opmærksom på statisk elektricitet og vær iøvrigt forsigtig når du selv går

Nemlig:
Tag kabinettet af, tag resten med ud i værkstedet, blæs det hele et stykke
og giv alle blæserne en ekstra tur.
Rene propeller er mere effektive & larmer mindre.

Derfor rengøres vindmølle-vingerne ude ved kunderne en gang i mellem.

Mvh, Leif
(der er konstruktør hos Siemens Wind Power (tidligere BONUS Energy)

Fra : Henning

Dato : 28-01-05 14:37

>Tag kabinettet af, tag resten med ud i værkstedet, blæs det hele et stykke
>og giv alle blæserne en ekstra tur.

.... og ødelæg lejerne i ventilatorerne! Du må ikke blæse trykluft ned
i ventilatoren, den kommer op i omdrejninger den ikke kan tåle.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten

Dato : 28-01-05 15:10

> ... og ødelæg lejerne i ventilatorerne! Du må ikke blæse trykluft ned
> i ventilatoren, den kommer op i omdrejninger den ikke kan tåle.

Stik en finger i og hold den men du blæser så den ikke drejer rundt, så er
det ikke noget problem!

Mvh
Morten

Fra : Dennis

Dato : 01-02-05 10:43

> ... og ødelæg lejerne i ventilatorerne! Du må ikke blæse trykluft ned
> i ventilatoren, den kommer op i omdrejninger den ikke kan tåle.

Men det lyder fadme sjovt *GGGG*

Fra : Leony

Dato : 29-01-05 07:29

> Så det kan jeg anbefale andre at gøre med jævne mellemrum. Vær blot
> opmærksom på statisk elektricitet og vær iøvrigt forsigtig når du
> selv går i gang med støvsugeren.

I følge en del uafhængige kilder, så skal man passe på med støvsygeren,
da den netop kan være skyld i statisk elektricitet.

Jeg har dog endnu ikke haft det problem og jeg har da støvsuget en del
computere efterhånden, men en advarsel er på sin plads - synes jeg.

De forsigtige bruger trykluft på dåse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-01-05 08:41

> Jeg har lige rengjort (støvsuget) min pc indvendig.

Jeg bruger altid en kompressor. Sæt en finger på kølerne, så de ikke kører
rundt, og så ellers bare blæs noget luft ind. Det får langt mere støv ud end
en støvsuger, da det er svært at suge støv ud af hjørner osv. - men let at
puste det væk.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Mads

Dato : 29-01-05 10:21

On Sat, 29 Jan 2005 08:41:14 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<thismail@isfake.com> wrote:

> [...]
>en støvsuger, da det er svært at suge støv ud af hjørner osv. - men let at

På mange støvsugere kan slangen monteres så den puster istedet for
at suge. Det virker meget bedre inde i en computer og så er der ikke
den samme risiko for at man beskadiger noget.

Selvfølgelig sviner det lidt hvis der er meget skidt i maskinen, men
så må man jo støvsuge lokalet bagefter, eller gå udenfor mens man
blæser maskinen ren.

mvh Mads

Fra : Jacob Ask

Dato : 31-01-05 09:00

Per wrote:
> [...]
>
> Så det kan jeg anbefale andre at gøre med jævne mellemrum. Vær blot
> opmærksom på statisk elektricitet og vær iøvrigt forsigtig når du selv går i

Og når man så er færdig med at rense computeren, så sætter man noget
støvfilter (en gammmel nylonstrømpe) op foran alle huller, så der ikke
kommer nyt støv ind i computeren (Specielt giver det en del at dække
alle de små huller i bunden af kabinettet, da der ofte vil være en
anelse undertryk i kabinettet kan det hurtigt komme til at virke som en
støvsuger).

/ask