Anden PSU
Fra : Ivan [7100]

Dato : 27-01-05 13:04

Hej NG!

Jeg vil skifte min PSU.

Jeg har nu siddende en Q-tec 400 Watt, men synes at den støjer og så svinger
den for meget i volttallene, efter min smag.

Jeg har lur på en NorthQ 4001 400W, som burde være mere lydløs. Jeg har den
på hånden til 175pp, 1 år gammel. nyprisen er 329pp. Den skulle "kun" levere
15A på 12V.

Jeg clocker lidt på mit system, men ikke vildt.

Barton 2500@3200+ Overvejer at skifte til vandkøl
Ram´ene (samsung PC3200) roder jeg lidt med timings osv.
Radeon 9800SE@9800PRO

2 CD-Drev og 2 HD

Er lidt nervøs for om NQ er kraftig nok? Man Prøver jo hele tiden at clocke
hurtigere og hurtigere....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 13:17

Ivan [7100] wrote:

> Jeg har nu siddende en Q-tec 400 Watt, men synes at den støjer og så
> svinger den for meget i volttallene, efter min smag.

Hvordan måler du det?

> Er lidt nervøs for om NQ er kraftig nok? Man Prøver jo hele tiden at

Jeg anvender sådan en til en Barton 2500+, 3stk HDD og en DVD-brænder.
Har desuden GF4 Ti4200.

Fra : Ivan [7100]

Dato : 27-01-05 13:25

> Hvordan måler du det?

Læst ud fra Biosen via proggy. Nå jeg måler fra Idle til Load, svinger det
meget...

Jeg anvender sådan en til en Barton 2500+, 3stk HDD og en DVD-brænder.
> Har desuden GF4 Ti4200.

Radeonkortet skulle være en strømsluger uden lige......

Fra : Anders Ecklon

Dato : 27-01-05 13:58

Ivan [7100] wrote:

> Jeg anvender sådan en til en Barton 2500+, 3stk HDD og en DVD-brænder.

> Radeonkortet skulle være en strømsluger uden lige......

A7V600 Barton3000+/333 TT Volcano 12 HIS 9800pro ICEQ 2 x 120GB Seagate
SATA 1 x 120GB Western Digital ATA 1 x CDR-RW og 1 x DVD drev trækker
den fint her med masser af overskud på 12volt linjen.

Mvh Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 14:50

Ivan [7100] wrote:

> Læst ud fra Biosen via proggy. Nå jeg måler fra Idle til Load,
> svinger det meget...

Den måling er _meget_ vejledende. Brug et rigtigt voltmeter og mål på
den gule og den røde ledning i forhold til den sorte. Du kan finde dem
i et molex-stik.

Den røde er +5V og en gule er +12V. Sort er stel.

> Radeonkortet skulle være en strømsluger uden lige......

Det er muligt. Hvorvidt PSU'en er stor nok afhænger af om den kan
levere strøm nok. Effektangivelsen er derfor intet værd.