Pc til PC via usb
Fra : EXIT

Dato : 26-01-05 19:18

Hvad kræver det at koble 2 pc'er sammen over USB'en (tænker på overførsel af
data)
Ud over kabel selvfølgelig...

Fra : LNC

Dato : 26-01-05 19:51

Du har selv svaret på dit spørgsmål m8 ;)

Mvh Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-05 19:51

"EXIT" <Herogder@hjem.dk> wrote:

>Hvad kræver det at koble 2 pc'er sammen over USB'en (tænker på overførsel af
>data)
>Ud over kabel selvfølgelig...

Glem det - Brug standard netkort og kabler i stedet. Det er billigt,
enkelt og universelt anvendeligt.

Der findes ganske vist specielle 'USB-netværkskabler' der kan forbinde
to maskiner. Men de er relative dyre og besværlige fordi de kræver
drivere.

<mlr>

Fra : Henrik

Dato : 26-01-05 20:28

On Wed, 26 Jan 2005 19:51:28 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Der findes ganske vist specielle 'USB-netværkskabler' der kan forbinde
>to maskiner. Men de er relative dyre og besværlige fordi de kræver
>drivere.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=391857535&n=496908102&pn=805242800

149 kr. - er det relativt dyrt?

Eller 98 kr.?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=391857535&n=496908102&pn=552659841

Mvh
Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-05 20:49

Henrik <henrik@NOSPAMrestore.dk> wrote:

>http://www.thansen.dk/product.asp?c=391857535&n=496908102&pn=805242800
>
>149 kr. - er det relativt dyrt?

Ok, det er et par hundrede kroner billigere end min lokale forhandler

>Eller 98 kr.?
>
>http://www.thansen.dk/product.asp?c=391857535&n=496908102&pn=552659841

USB 1.1 dvs max 11 Mbit, så foretrækker jeg et standard 100 Mbit
netkabel.

-

Ok, ikke så dyrt som jeg gik her og troede.

Men jeg vil fortsat mene at USB i denne sammenhæng er en nødløsning.
Efter min mening bør enhver computer idag være forsynet med netkort

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 21:05

Michael Rasmussen wrote:

> Efter min mening bør enhver computer idag være forsynet med netkort

Det samme sagde jeg midt i 90'erne

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 22:36

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det samme sagde jeg midt i 90'erne

Var det så også dig, der sagde "Floppydisk drevet vil være
helt forsvundet om et års tid!" ?

-E.G.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 23:41

El Guapo wrote:

> Var det så også dig, der sagde "Floppydisk drevet vil være
> helt forsvundet om et års tid!" ?

Nej. Men jeg havde netkort i min PC i 1994.

Fra : Anders Lund

Dato : 26-01-05 22:08

Michael Rasmussen wrote:

> og besværlige fordi de kræver