Garanti på printer ved brug af uoriginalt ~
Fra : Lars

Dato : 26-01-05 17:36

www.printmore.dk skriver de flg.

-Garanti
Printmore garanterer at produkterne fungerer efter hensigten og ikke skader
din printer. Fungerer produktet ikke efter hensigten bytter Printmore til et
nyt produkt.
Din garanti på printeren påvirkes ikke af om du bruger kompatibel- eller
originalpatron.

Er det sandt at det ikke påvirker garantien at bruge uoriginalt blæk til sin
printer,
jeg synes da altid man hører det modsatte.

hilsen Lasr

Fra : Kristian Andersen

Dato : 26-01-05 18:23

"Lars" <hult@nsptiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin printer,
> jeg synes da altid man hører det modsatte.

Jeg tror ikke på det - sådan generelt.

Nogle printere har adskilt printhoved og blækpatron (Canon, Epson), andre
har en blækpatron som samtidig er printhoved (HP, Lexmark). I tilfælde med
adskilt printhoved og blækpatron dækker garantien ikke skader på
printhovedet som skyldes brug af kompatible (ikke-originale) blækpatroner.
Desuden dækker garantien ikke skader på pumpe og waste ink system både ved
adskilt printhoved og blækpatron og integreret printhoved og blækpatron.

Det afhænger altså af en vurdering, om fejlen skyldes brug af kompatible
(ikke-originale) blækpatroner, og der tror jeg forbrugeren har meget svært
ved at overbevise printer producenten om at det ikke er tilfældet.

Grunden til at printer producenterne nok vil køre en hård linie her er
selvfølgelig at de tjener deres penge på blækpatroner, ikke på salg af
printere.

Så mit bud er - det er usandt hvad der står på Printmore´s hjemmeside.
--
Kristian

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-01-05 22:39

> Så mit bud er - det er usandt hvad der står på Printmore´s hjemmeside.

Her er tale om at Printmore garantere din printer hvis den tager skade..
svjh forhandler de JetTec patroner, der har denne garanti

mvh Tommy Fer

Fra : Lars

Dato : 27-01-05 22:18

> Her er tale om at Printmore garantere din printer hvis den tager skade..
> svjh forhandler de JetTec patroner, der har denne garanti

Det er lige det jeg ikke synes står særlig tydeligt.

Der står at de dækker produktet, altså blækket, og samtidig at garantien på
printeren ikke påvirkes, men ikke noget om at de går ind og dækker printeren
hvis der sker noget.
M.h.t. garantien på printeren er det vel producenten som "bestemmer".

Man kunne jo selvfølgelig skrive til printmore og få uddybet meningen med
det skrevne.

hilsen Lars