Mærkeligt problem !
Fra : Christian Simonsen

Dato : 26-01-05 14:56

hej gruppe

Jeg sidder med en vens ældre PC. Jeg vil installere windows i en eller anden
version (98SE, 2000, 2000S eller XP), men kan ikke få lov. Der kommer
forskellige fejlkoder under installationerne. MSDos 6.22 i en FAT kører
glimrende.

Jeg har skifte harddisken, samme problem. Jeg har kørt test af RAM, OK.

Men, når jeg installere linux Suse 9.0, ingen problemer.

Maskinen er:

Bundkort: GigaByte GA-5AX F3
CPU: 500 AMD K6-2
RAM: 128 MB mærke ?
HD: 20 GB IBM
Grafik: Nvidia TNT 32 Mb.

Hvad kan der være galt ? Ustabilt bundkort/CPU ?

På forhånd tak.

Christian Simonsen

Fra : Ricko.

Dato : 26-01-05 15:05

"Christian Simonsen" <christianX@simonsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HD: 20 GB IBM
> Grafik: Nvidia TNT 32 Mb.
>
> Hvad kan der være galt ? Ustabilt bundkort/CPU ?

er det en compaq maskine , med de date du sendte med i listen bør du holde
dig på jorden og nøjes med win 98 se hvis du ellers får gang i den

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-01-05 00:30

Ricko. wrote:

> er det en compaq maskine , med de date du sendte med i listen bør du
> holde dig på jorden og nøjes med win 98 se hvis du ellers får gang i
> den

Jeg havde en med det dobbelte ram. Kørte WinXpPro ydrest stabilt og med
fornuftig hastighed.

mvh
Henning

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 26-01-05 15:07

Fdisk /MBR ?

mvh

John

Fra : Christian Simonsen

Dato : 26-01-05 16:38

Fdisk /mbr er naturligvis prøvet.

Kan det have noget at gøre med IDE-drivere til ALI-chipsettet ?

Jeg har svært ved at finde dem.

Christian Simonsen

Fra : Brian A.

Dato : 26-01-05 17:32

> Fdisk /mbr er naturligvis prøvet.
>
> Kan det have noget at gøre med IDE-drivere til ALI-chipsettet ?

Der var problemer med ALI-chipsettet og TNT kortene... kunne vist nok løses
med en bios opdatering. Men det kan lyde til at maskinen har kørt før, er
det rigtigt?

Fra : Jacob

Dato : 26-01-05 19:56

> [...]
> HD: 20 GB IBM
> Grafik: Nvidia TNT 32 Mb.
>
> Hvad kan der være galt ? Ustabilt bundkort/CPU ?

Prøv et andet cdrom dvd - drev

Fra : Christian Simonsen

Dato : 27-01-05 07:54

Er prøvet, ligeledes via netværk under linux.

mvh

Christian Simonsen

Fra : Jacob

Dato : 27-01-05 14:37

"Christian Simonsen" <christian@simonsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er prøvet, ligeledes via netværk under linux.

> [...]

Prøv ,som der var en der skrev tidligere , en fdisk /mbr ellers kill disk
den sletter total hele hd.......

jacob