Drevbetegnelser
Fra : ___P.Sir___

Dato : 25-01-05 18:52

Efter at have indsat ny harddisk og nyinstalleret, er der sket det
upraktiske, at min windows harddisk er blevet til D:drev, og så de
andre mindre er henh. c: og D:
Jeg kan ikke i kontrolpanel/administration,,få lov at ændre D:
betegnelsen, da den er systemdisk.
Jeg kan se, at når jeg installerer programmer går de også automatisk
ind og foreslår installation på D:
Hvad kan jeg så gøre, for at få det til at være "normalt", dvs. windows
på C:??

--
m.v.h. Preben

Fra : preben nielsen

Dato : 25-01-05 20:04

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg så gøre, for at få det til at være "normalt", dvs.
> windows
> på C:??

Ændr dit nuværende C: drev til et andet bogstav ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Andropov

Dato : 25-01-05 20:09

On Tue, 25 Jan 2005 20:03:35 +0100, "preben nielsen"
<prel@post.tele.dk> wrote:

>"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Ændr dit nuværende C: drev til et andet bogstav ?

Kan man egentlig gøre det i Windows 98 og i givet fald hvordan.

Fra : LarsS

Dato : 27-01-05 16:02

Andropov skrev

> Kan man egentlig gøre det i Windows 98 og i givet fald hvordan.

Nej drepartitions-)-bogstav i win98 & ME er fastlagt efter funktion:
først boot-partition, hernæst "aktive" partitioner (efter fysisk placering)
hernæst "passive" (logiske) partitioner i rækkefølge 1) hvis den er
på disk hvor der er "aktiv" partition, 2) fysisk placering (primær før
sekundær, master før slave) (svjh).

/LarS

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 14:43

Ok.

Fra : Moulder

Dato : 26-01-05 08:05

> [...]
> ind og foreslår installation på D:
> Hvad kan jeg så gøre, for at få det til at være "normalt", dvs. windows

Hvis det er Win XP...

Højreklik på "Denne Computer"
Klik på "Administrer"
Klik på "Diskhåndtering"
Højreklik på drevet, og vælg "Skift Drevbogstav Og Sti"

Mvh
Moulder

Fra : Moulder

Dato : 26-01-05 08:10

"Moulder" <lpmm@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Klik på "Administrer"
> Klik på "Diskhåndtering"
> Højreklik på drevet, og vælg "Skift Drevbogstav Og Sti"

Glemte lige..
Hvis du ikke kan få lov at omdøbe systemdrevet, så omdøber du de andre drev
til andre bogstaver, så der ikke er noget drev der hedder C:\.
Så efter genstart vil den automatisk tildele din systemdisk bogstavet C:\

Fra : ___P.Sir___

Dato : 27-01-05 22:48

Moulder wrote:

> [...]
> andre drev til andre bogstaver, så der ikke er noget drev der hedder
> C:\. Så efter genstart vil den automatisk tildele din systemdisk

AHA, ja det må være dèt, der faktisk skete - omend ubevidst. Men tak,
så ved jeg det til næste gang.

--
m.v.h. Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 12:26

___P.Sir___ wrote:

> Hvad kan jeg så gøre, for at få det til at være "normalt", dvs.
> windows på C:??

Hvilken Windows-version?

Fra : ___P.Sir___

Dato : 26-01-05 21:29

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvilken Windows-version?

Jamen det er XP pro, sp2.
Og det med at omdøbe skrev jeg jo netop at den nægter, da det er
systemdisken, der skal ændres. Så det kan man altså ikke.
Men anyway, så slettede jeg det hele, og formatterede igen, og så fik
drevet endelig rette betegnelse. Ved ikke hvordan, men problemet løste
sig selv.
Men man kan altså IKKE bare ændre systemdiskens drevbetegnelse.

--
m.v.h. Preben