3Dmarks score med denne pc, ok??
Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-01-05 21:25

Hej

Jeg har prøver at køre en 3DMarks test på min PC og har fået et resultat på
2708. Men jeg ved ikke om det er godt eller dårligt??

min PC består af følgende:
A8V deluxe bundkort
Athlon 64, 3200
1G ram
ATI 9600pro grafikkort
200G seagate HD

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-01-05 21:43

Martin Nielsen skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøver at køre en 3DMarks test på min PC og har fået et resultat på
> 2708. Men jeg ved ikke om det er godt eller dårligt??

Hvilken 3Dmark version har du brugt?

Mvh
Benjamin

Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-01-05 22:23

UPS det glemte jeg 3DMark03

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 22:57

> UPS det glemte jeg 3DMark03

Ikke imponerende... Men nu ved jeg ikke hvor meget 9600 Pro scorer normalt,
men jeg vil mene du burde få 500-1000 point mere!...

Jeg fik 3488 med mit tidligere system:
Asus A7v266
Tbreb Athlon XP 2200+
512 MB RAM
ATI Radeon 9500 Pro
http://service.futuremark.com/compare?2k3=1715013

Har ikke testet efter jeg har fået nyt mobo og CPU...

Brian

Fra : ole

Dato : 25-01-05 09:01

On Mon, 24 Jan 2005 22:57:27 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

>resultat

Jeg har netop scoret 8403 point i 3D Mark 03 med følgende pc
P4 3.2
1 gb ram
Gigabyte GA 81915P bundkort
Sparkle geforce 6600 GT 128 mb

Jeg har ikke pillet ved hverken bundkort eller grafikkort, altså en
helt normal standardopsætning.

Ole

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 25-01-05 16:00

I profomens er det sjældent hardware passer sammen, grafik kortet er her
flaskehals i dit system.
Til: ( A8V, AMD 64 3200 )
skal du helst Vælge,
Kraftig PSU min 350wat
hurtige PC 3200 DDR Ram
Grafik: ATI 9800pro eller bedre
Din Seagete 7200,7 er udemærket.
Hvis du kun bruger din pc til spil og du ikke vil bruge flere penge på din
PC her og nu ville du faktisk være bedre tjænt med at bytte dit mb og cpu ud
til fx et Asus A7N8X dlx XP2500@3200 mod køb af et bedre grafik kort.
Venligst Glenn.

Fra : Brian Lund

Dato : 25-01-05 19:30

> I profomens er det sjældent hardware passer sammen, grafik kortet er her
> flaskehals i dit system.

Du mener performance?

> [...]
> PC her og nu ville du faktisk være bedre tjænt med at bytte dit mb og cpu

Jeg ville nu nok beholde det A64 system... Lavere strømforbrug bla!

Anyway, hans score er stadigvæk alt for lav, jeg fik 700 point mere med en
2200+! (Med et 9500 Pro)
Jeg er skam enig i at hans grafikkort er for lidt til de nye spil, men til
spil fra "gamle spil" er det stadigt rigeligt, men det kommer jo an på hvad
han bruger den til :)

Brian

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-01-05 19:58

Tak for svarende.

Jeg bruge ikke min PC til spil (har faktisk ikke et eneste spil) Jeg vil der
i mod gerne bruge den til multimedie maskine. Se DVD/TV optage osv.

At jeg har test min PC er ligeså meget fordi at jeg gerne vil vide om jeg
fået det maximale ud af min HW. og ikke for at jeg skal score et eller andet
meget højt tal.
Udfra hvad i skriver burde jeg vel kunne få mere ud af min HW.....men
hvordan? Har hentet de nyeste drivere fra ATI. Hvad ellers kan jeg gøre??