Lidt Hjælp, til et tilbagevendende ?
Fra : MuLLe

Dato : 24-01-05 15:46

Hej NG.

Jeg ved godt, at i får dette spørgsmål tit.
Men jeg håber, at i gider at hjælpe.
Jeg plejer at kunne dette selv, men hold da k... man skal ikke holde pause.
Så er det sku' svært, at følge med, i udviklingen.

Men her er det, jeg skal bruge noget hardware.

En processor
Et bundkort
512 Mb Ram (512 Mb mere senere)
Og en køler.

Jeg har 3500,- til dette, kan i hjælpe mig.
Det skal selvfølgelig være så godt så mulig, til pengene.

Alt andet hardware har jeg, så det skal jeg ikke bruge.

Håber på lidt hjælp MuLLe

Fra : MuLLe

Dato : 24-01-05 16:16

> En processor
> Et bundkort
> 512 Mb Ram (512 Mb mere senere)
> Og en køler.

Hej nu har jeg fundet følgende.
AMD Atlon64 3500+ S939 BOX
ABIT AV8-3rd Eye `VIA KT800 Pro S
Kingston DDR400 512 MB CAS 3

Er det okay?
Passer det sammen?
Ville Vælge noget andet?

På forhånd tak MuLLE

Fra : MuLLe

Dato : 24-01-05 16:37

Fra : Henrik

Dato : 24-01-05 17:26

On Mon, 24 Jan 2005 16:15:49 +0100, "MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com>
wrote:

>Hej nu har jeg fundet følgende.
>AMD Atlon64 3500+ S939 BOX
>ABIT AV8-3rd Eye `VIA KT800 Pro S
>Kingston DDR400 512 MB CAS 3

Jeg ville nok spare ca. 1000 kr., og købe denne:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102900

Mvh
Henrik

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 24-01-05 17:45

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse > Jeg ville nok
spare ca. 1000 kr., og købe denne:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102900

Enig, hastigheden på selve cpu'en er vist ved at være den mindst betydende
faktor i det store puslespil at smække en maskine sammen, altså når vi
snakker rimeligt nye dele
mvh tp
brug så de 1000 sparede på grafikkortet

Fra : MuLLe

Dato : 24-01-05 20:22

> Jeg ville nok spare ca. 1000 kr., og købe denne:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102900
Det forstår jeg ikke, den er jo mindre.
Den jeg har set på er 2,2Ghz, den her er 1,8Ghz.

Hvordan kan det være at det ikke har så meget at sige.

MvH MuLLe

Fra : Henrik

Dato : 24-01-05 20:50

On Mon, 24 Jan 2005 20:22:01 +0100, "MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com>
wrote:

>Det forstår jeg ikke, den er jo mindre.
Ja, du mister kun 500 mhz, men den koster kun det halve - det er et
godt køb... medmindre du har røven fuld af penge og bare vil have det
bedste.

Mvh
Henrik

Fra : MuLLe

Dato : 24-01-05 21:04

"Henrik" wrote
> godt køb... medmindre du har røven fuld af penge og bare vil have det
> bedste.
*GG* Nej det kan man ikke lige sige at jeg har.

> Ja, du mister kun 500 mhz, men den koster kun det halve.

Jamen det er jo også rigtigt, det er jo "ikke så meget".
Jeg har lige kigget, på edbpriser.
Det har fået top karakterer derinde, så det skulle jo være ok.
Hvad med bundkortet, er det okay?

For de 1000,- køber jeg så lige 512Mb ram mere.

MvH MuLLe

Fra : Henrik

Dato : 24-01-05 21:18

On Mon, 24 Jan 2005 21:04:06 +0100, "MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com>
wrote:

>Hvad med bundkortet, er det okay?
Det synes jeg.

>For de 1000,- køber jeg så lige 512Mb ram mere.
Hmm, du har jo røven fuld af penge:)

Mvh
Henrik

Fra : MuLLe

Dato : 24-01-05 22:23

"Henrik" wrote
> Det synes jeg.
Det lyder godt.

> Hmm, du har jo røven fuld af penge:)
*GG* Nej de koster jo kun 540,- Så jeg spare jo stadig lidt.

Mange tak for hjælpen, så tror jeg at det bliver det.

Hygge MuLLe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 22:31

MuLLe wrote:

> Jeg har 3500,- til dette, kan i hjælpe mig.
> Det skal selvfølgelig være så godt så mulig, til pengene.

Hvad skal det bruges til?

Du kan nemlig let købe noget som ikke giver andet end blære-værdi.

Jesper G. Poulsen