Grafikkort skal kunne køre Counterstrike u~
Fra : jfo

Dato : 24-01-05 13:35

Hejsa.

Jeg overvejer at købe en ny, billig og færdigsamlet pc.

Den skal kunne køre Counterstrike uden at hakke i grafikken.

Kan disse grafikkort klare mosten ? : NVidia Geforce FC5200, ATI Radeon
9200SE

Begge kort har 128 MB ram.

Mvh. Jfo

Fra : Jesper Andersen

Dato : 24-01-05 13:52

Hej..

Lige dette spil ved jeg ikke, men jeg vil ike anbefale Radeon 9200 SE.. Har
selv haft dette kort og det er meget ringe.. Det kan ikke kører en rød reje.
Hold dig fra det!! :). ( bare en anbefaling ) Har selv Radeon 9800 pro

mvh.
Jesper

Fra : Henrik

Dato : 24-01-05 13:59

On Mon, 24 Jan 2005 12:35:01 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

>Den skal kunne køre Counterstrike uden at hakke i grafikken.
>
>Kan disse grafikkort klare mosten ? : NVidia Geforce FC5200, ATI Radeon
>9200SE

Jeg synes du skulle gribe dybere i foret...

Men kig her:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Mvh
Henrik

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-01-05 14:21

Henrik wrote:

> Jeg synes du skulle gribe dybere i foret...

Til CS1.6 er et 5200 rigeligt. Kører det selv på et 5200U i 1280x1024 85fps
med vsync. Ved 1600x1200 ryger der lidt frames af og til. CS:Source kører
jeg i 1024x768

Et ti4200 er måske et bedre valg, hvis man er indforstået med at fravælge
dx9 effekter.

fut dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : Henrik

Dato : 24-01-05 14:27

On Mon, 24 Jan 2005 14:20:49 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

>Til CS1.6 er et 5200 rigeligt. Kører det selv på et 5200U i 1280x1024 85fps
>med vsync. Ved 1600x1200 ryger der lidt frames af og til. CS:Source kører
>jeg i 1024x768

Jo, synes bare det er for lille til en ny-investering.

Mvh
Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 15:29

> [...]
>
> Den skal kunne køre Counterstrike uden at hakke i grafikken.
>
> Kan disse grafikkort klare mosten ? : NVidia Geforce FC5200, ATI Radeon

Køb et Geforce 4 ti-4200 istedet for! ;)

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 22:33

Brian Lund wrote:

> Køb et Geforce 4 ti-4200 istedet for! ;)

Ja, det er standardsvaret i dk.edb.hardware.grafikkort - og ikke noget
dårligt svar

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob

Dato : 24-01-05 16:34

> Den skal kunne køre Counterstrike uden at hakke i grafikken.

Det gamle, eller det nye HL2 baserede. Det er vel ret afgørende.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : FedeDorit

Dato : 24-01-05 17:39

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Den skal kunne køre Counterstrike uden at hakke i grafikken.

<Det gamle, eller det nye HL2 baserede. Det er vel ret afgørende.

<Venlig hilsen

<Jakob

Ja det gamle (CS1.3-1.5) kunne jeg køre på et GF2 GTS med 99 FPS.

Det nye CS:Source kører jeg i Video Stress test med 33 fps med et
GF4Ti4200,Barton2600+,512mb Pc3200 Ram og alt slået til.

Fra : Jakob

Dato : 25-01-05 09:45

> Ja det gamle (CS1.3-1.5) kunne jeg køre på et GF2 GTS med 99 FPS.
>
> Det nye CS:Source kører jeg i Video Stress test med 33 fps med et
> GF4Ti4200,Barton2600+,512mb Pc3200 Ram og alt slået til.

Man kan bare ikke bruge fps til så forfærdeligt meget ved sammenligning
i det her spil, da det er lavet til at dække over så bredt et spektrum
som muligt. 33 fps med et 4200 vil ikke være det samme som 33 fps med et
9800pro, der vil være forskel på kvalliteten selv om indstillingerne er
sat til det samme.

Jeg synes du skal kigge på

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=1

og

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2281&p=1

her er der en meget detaljeret gennemgang af problemstillingen og en
masse benchmarks. Personligt synes jeg det ville være for dumt at købe
et 4200 kort. Det understøtter så vidt jeg ved ikke directx9, og med 33
fps er du tæt på der hvor det begynder at blive irreterende.

Generelt ser det ud til at ati kort yder bedst under directx9 i det her
spil. Hvor godt et kort du vil have kommer fuldstændig an på hvilken
kvallitet du vil spille i naturligvis. Hvis directx8 er godt nok så kan
du klare dig med et billigere kort, men det hele kommer selvfølgelig
også an på hvilken processor du køber. Du skal være opmærksom på at det
setup der er anvendt i testen er temmelig potent, en 64 bit amd 4000+ og
1 GB ram, så der skal nok trækkes noget fra :+)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jfo

Dato : 25-01-05 09:17

HL2 baseret !

Jfo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 22:33

jfo wrote:

> Kan disse grafikkort klare mosten ? : NVidia Geforce FC5200, ATI

Prøv at spørge eksperterne i dk.edb.hardware.grafikkort

Jesper G. Poulsen