Dårlige forhandlere - Til alles hjælp !
Fra : Frank Møller

Dato : 24-01-05 12:59

Hej alle !
Jeg synes det kunne være en hjælp til alle, hvis vi postede vores erfaringer
omkring positive og negative købssituationer, til at hjælpe andre med ikke
at gå "i fælden" og få dårlige oplevelser.

Min situation:
Jeg købte en sending hardware (som jeg ofte gør da jeg er systembygger til
omgangskredsen) fra CompuMail i Århus (Århus PC Lager/DCS webafdeling).
Jeg var så uheldig at de havde sendt en forkert processor. Jeg ringede ind
og hørte hvad jeg skulle gøre og sendte den så ind.
De modtog produktet og deres webside informerede først om at have modtaget
den (tirsdag d.18 Januar 2005) og sagen var færdigbehandlet dagen efter. Jeg
ventede på jeg fik min processor, men intet skete.
Efter et par emails skete der intet, så jeg ringede ind et par gange, hvor
der hvert gang blev lovet fra PN at han nok lige skulle gøre noget ved det,
men intet skete. Jeg ringede efterfølgende igen til PN i supportafdelingen
som sagde jeg skulle ringe tilbage kl 15, så havde han fundet sagen igen,
men heller ikke der havde han fundet ud af det. På trods fra at de lavede
fejlen, tilbød jeg at de kunne sende den anden processor retur samt annulere
tilbagebetaling af mine portoudgifter (venligt fra mig, synes jeg selv...).
Han lovede at ringe på min mobiltelefon, men der skete intet. Nu er det så
d.24. Januar og CompuMail skylder mig stadig en processor !! Intet er
sket!!

Af positive forhandlere findes der rigtig mange.
Mine favoritter er:

shg, midtdata, itbutikken, getmore, bt printservice.

Men jeg har aldrig haft så uheldig en support, som fra CompuMail.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-01-05 13:29

Frank Møller wrote:

> Jeg synes det kunne være en hjælp til alle, hvis vi postede vores erfaringer
> omkring positive og negative købssituationer, til at hjælpe andre med ikke
> at gå "i fælden" og få dårlige oplevelser.
[snip]

Ja ja... men se bare hvordan det kan gå.
http://www.firmacheck.dk/

Og i øvrigt er der allerede oprettet en nyhedsgruppe til bl.a "ufine
forretningsmetoder" og andre oplevelser med firmaer.
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.forbruger

--
Mvh. Lars

Ny i nyhedsgrupperne?
Besøg http://usenet.dk

Fra : Frank Møller

Dato : 24-01-05 14:30

Hej Lars J.

Tusind tak for linket :)
Jeg vidste ikke det eksisterede...

Igen mange tak...

Fra : Frank Møller

Dato : 24-01-05 14:32

Websiden er desværre lukket af juridiske årsager... desværre... :(
Så skal vi ikke fortsætte her?

Venligst,
Frank Møller

Fra : Kim

Dato : 24-01-05 15:45

On Mon, 24 Jan 2005 14:31:51 +0100, "Frank Møller"
<frank140678@hotmail.com> wrote:

>Websiden er desværre lukket af juridiske årsager... desværre... :(
>Så skal vi ikke fortsætte her?

Nej.

Hvorfor ikke benytte news:dk.forbruger
som foreslået, og som er den rette gruppe ?

Du kan også have glæde af at læse denne :

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-01-05 22:46

Frank Møller wrote:

> Websiden er desværre lukket af juridiske årsager... desværre... :(

Ja, det var det jeg mente. Især på usenet skal man så passe på, da det er
stort set umuligt at trække i land hvis man skriver "forkert". Dog kan jeg
godt lide idéen med at læse om andres bedømmelse af butikkerne.

> Så skal vi ikke fortsætte her?

Nej, det synes jeg ikke. Ikke når der nu er oprettet en anden gruppe lige
til formålet. Det er også til alles hjælp

--
Mvh. Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-01-05 12:03

"Frank Møller" <frank140678@hotmail.com> skrev i

> Websiden er desværre lukket af juridiske årsager... desværre... :(
> Så skal vi ikke fortsætte her?

Nej, denne gruppe er i henhold til fundatsen kun til specifik hardware
debat, og ikke til forbruger debat.

Der er ingen grund til at ødelægge hardwaregrupperne med forbruger
spørgsmål. Hvis man ikke synes, at dk.forbruger er egnet, så kan man tage
initiativ til oprettelsen af en selvstændig gruppe.

FUT dk.admin.netikette (betyder at svar havner der)

Claus

Fra : tomov

Dato : 24-01-05 20:45

"Frank Møller" <frank140678@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Intet er sket!!

Ærgeligt for dig.
Hvordan synes du det har været at handle hos forhandleren i øvrigt ?
Leveringstid, emballage, support......

Du har ganske vist ventet i et par dage, og det er noget rod.
Men hvorfor råbe det ud over tagene ?
Det forstår jeg ikke.

Tom

Fra : N/A

Dato : 24-01-05 20:48

Fra : Hobert Idiart

Dato : 24-01-05 20:48

Angående returporto:

Jeg har altid betalt returportoen selv, også i de tilfælde hvor firmaet
har leveret en forkert vare. De små 50 kr er jo ikke meget og fejl kan ske.
Vi skal også passe på, at vi som kunder ikke bare forlanger og forlanger.

Fra : Jakob

Dato : 25-01-05 00:12

> Vi skal også passe på, at vi som kunder ikke bare forlanger og forlanger.

Der er jeg faktisk ikke enig med dig. Jeg købte en mus til 110 kr der
gik istykker efter 5 dage. Det koster mig så 45 kr at returnere den for
at de kan sende mig en ny, næsten 50% af varens pris. Her finder jeg det
bare rimeligt at de betaler, hvilket de også gjorde.

Men jeg synes da at det er fin service og det betyder da også at de har
fået mig som trofast kunde. Jeg er sikker på at det kan betale sig for
dem. Service det betaler sig sgu.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Esben

Dato : 24-01-05 21:22

> [...]
>
> shg, midtdata, itbutikken, getmore, bt printservice.
>
> Men jeg har aldrig haft så uheldig en support, som fra CompuMail.

Tja, jeg købte engang en mus hos dem, hvor jeg fandt ud af at jeg ikke brød
mig om scrollhjulet. Den fik jeg uden problemer returneret i butikken/hærget
skrank og pengene retur.

--
Esben