Håndscanner til registering af hardware.
Fra : Esben Laursen

Dato : 23-01-05 20:18

Halløj Eksperter.

Jeg er på plan stadiet til at programmere et lille registrerings program til
at holde styr på de computere, skærme, UPS'e, printere mm.

Jeg har en plan om at jeg skal kunne tage en håndscanner gå rundt til de
forskellige arbejdsstationer, hvor jeg kan taste navnet på pceren og
herefter scanne PC, UPS og monitor (evt. printer). Derfor skal der være
mulighed for at vælge hvad jeg scanner i scanneren og når jeg så er færdig,
kan jeg sætte den i en docking station eller lignende og importere det i mit
program, evt. direkte fra scanneren via dens API eller udlæse det til en csv
fil og herefter ind i mit program.

Jeg har kikket lidt hos Danbit på enten deres BAR-PORT eller BAR-PORT+
(http://www.danbit.dk/produkter/2406.phtml)

Men jeg vil gerne høre om der er nogen erfaringer med andre til lignende
projekter. Gerne også andre scannere...

Håber I kan hjælpe..

Med venlig hilsen

Esben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-05 21:01

"Esben Laursen" <spam@hyber.deletethis.dk> wrote:

> [...]
>forskellige arbejdsstationer, hvor jeg kan taste navnet på pceren og
>herefter scanne PC, UPS og monitor (evt. printer).

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er du vil...

Men hvis det er registrering af PC'ers hard- og softwareopsætning er det
da ulig lettere at gøre den slags via netværk / software ?!

<mlr>

Fra : Esben Laursen

Dato : 23-01-05 21:09

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er du vil...
>
> Men hvis det er registrering af PC'ers hard- og softwareopsætning er
> det da ulig lettere at gøre den slags via netværk / software ?!

Jeg vil registere dens hardware (pc, skærm, ups, printer osv.) via deres
serienumre. Jeg vil kunne gå hen til en pc, indtaste den navn og herefter
scanne dens tilbehør.

Grunden er at der tit bliver flyttet rundt på de forskellige pcere og
hardware og hvert ½ år skal alt optælles. Vi skal kunne på hvilket som helst
tidspunkt kunne sige at skærmen med snr. 12345678 sidder på pceren med snr.
87654321 på lokation X. Vi har indtil nu gjort det med postIT notes, en
kuglepen og et exel regneark. Det ville være nemmere hvis dataene bare kan
scannes ind i en database som vi laver.

Jeg har også været ved at kikke på

http://www.delfi.dk/showPage.asp?pdid=178&page_id=131&find=&

--
Esben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-05 21:37

> [...]

>kuglepen og et exel regneark. Det ville være nemmere hvis dataene bare kan

Prøv alligevel at overveje en software løsning...

F.eks Everest Professional

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&lang=en&pageid=1

Det må da være svaret på dine bønner ?!

<mlr>

Fra : Esben Laursen

Dato : 23-01-05 21:56

Michael Rasmussen wrote:

> Prøv alligevel at overveje en software løsning...
>
> F.eks Everest Professional
>
> http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&lang=en&pageid=1
>
> Det må da være svaret på dine bønner ?!

Mmmjae, og dog..

Jeg vil f.eks. gerne kunne se hvilken monitor og snr der er tilsluttet
computeren, det kan jeg ikke se hvordan et program der er installeret på
computeren kan. Dertil skal jeg have informationer om hvor den er placeret.
Det er ikke så intersant med RAM, CPU og installeret software.

--
Esben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-05 23:02

> [...]

>Jeg vil f.eks. gerne kunne se hvilken monitor og snr der er tilsluttet
>computeren, det kan jeg ikke se hvordan et program der er installeret på

Det er muligt at bestemme monitor type, serienummer, produktionsdato
plus meget mere via software - Jeg er ikke tekniker, men det sker
formentlig gennem skærmens DDC 1/2B interface.

Jeg bruger selv Everest i Home version på mit lokalnet. Og det fungerer
fint.

>Dertil skal jeg have informationer om hvor den er placeret.
>Det er ikke så intersant med RAM, CPU og installeret software.

Placeringen er straks noget vanskeligere...

Den kan jeg ikke bestemme i min netværksopsætning. Men jeg skal ikke
udelukke at jeres netværk kan bestemme hvilket netudtag en specifik
IP-adresse er knyttet til...

<mlr>

Fra : Esben Laursen

Dato : 23-01-05 23:27

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Den kan jeg ikke bestemme i min netværksopsætning. Men jeg skal ikke
> udelukke at jeres netværk kan bestemme hvilket netudtag en specifik

Nej det har vi desværre ikke mulighed for, da vi ikke har management
software til vores cisco switche.

Jeg har nu prøvet at installere en trial version i på min pc, jeg kan se den
faktisk godt kan finde snr. på min ene monitor, dog ikke den anden =)

Det er interessant software, det er helt sikker, men jeg må sige det ikke
kan bruges. Da jeg ikke kan se placeringen, samt mine UPS'e er ikke
tilsluttet til pcerene med deres seriel link, så der har jeg heller ikke
mulighed for at se snr. på dem. Så skal jeg alligevel rund med en postIT
note.

Tak for input'ene

Hygge og go' nat

Esben

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-01-05 17:34

> [...]
>
> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Hej Esben
Everest fortæller mig serienummeret på in Dell 2001FP
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen