Anbefaling af USB udvidelseskort
Fra : Jens S

Dato : 22-01-05 23:57

Hej

Jeg har en maskine som har nogle problemer med de USB porte der sidder på
bundkortet (Gigabyte bundkort med Intel chipset). Det er rimeligt fatalt da
to vigtige maskiner er forbundet til computeren via USB og det kræver en
hulens bunke genstarter. Jeg har derfor tænkt på at købe et PCI USB
udvidelseskort og se om det ikke afhjælper problemet.

Derfor har jeg brug for at vide hvad der er det bedste køb. Det skal være et
mærke der er kendt for sin høje stabilitet. Det må gerne være det dyreste,
det spiller ingen rolle, bare det er klippe stabilt!

mvh
Jens

Fra : Jens S

Dato : 23-01-05 23:27

Ingen der har en mening om dette?

Fra : Henrik

Dato : 24-01-05 04:21

On Sun, 23 Jan 2005 23:26:48 +0100, "Jens S" <jensss2@hotmail.com>
wrote:

>Ingen der har en mening om dette?

Ikke den helt store, tror jeg.

PCI-kort med USB-porte er da bare noget man kyler i PC'en. Tror ikke
der findes de store tests på området.

Henrik

Mvh
Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-01-05 11:38

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev

> [...]
> mærke der er kendt for sin høje stabilitet. Det må gerne være det dyreste,
> det spiller ingen rolle, bare det er klippe stabilt!

Jeg tror ikke, det betyder en disse

Det er NEC chips langt de fleste producenter bruger, så langt hen ad vejen
er der næppe den store forskel på disse kort. Hvis du lægger mærke til det,
så er der næsten ingen andre komponenter på kortet, det hele er i chippen,
så den eneste faktor, der kan spille ind, er printlayoutet, og jeg tror, det
er rimeligt at antage, at det er de samme programmer, producenterne bruger
til dette....

Jeg har et USB 2.0 kort foran mig med fire porte, og det _eneste_, der er på
kortet er een chip og een lille kondensator.. NUL mere!

Man skal da være en ualmindelig elendig producent, hvis man kan lave en
elendig vare ud af disse to komponenter

Claus