Hvor køber jeg dette adapter-kabel? [Fra P~
Fra : Kong Kent

Dato : 21-01-05 15:03

Lidt nede i denne tråd er der et kabel jeg skal bruge, da min Aopen HQ08 med
en 300 watts PSU ikke har det fornødne kabel til at give strøm til mit
nyerhvervede Asus P4C800-E Deluxe bundkort.

http://www.safetycar.dk/Forum/viewtopic.php?t=2183

Hvor i alverden kan jeg købe det, for MidtData og ITButikken har meldt pas.
Har ringet derind i dag, men ak...

Kan nogen herinde hjælpe mig, plz??

På forhånd tak.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 16:05

Kong Kent wrote:

> Lidt nede i denne tråd er der et kabel jeg skal bruge, da min Aopen
> HQ08 med en 300 watts PSU ikke har det fornødne kabel til at give
> strøm til mit nyerhvervede Asus P4C800-E Deluxe bundkort.

Jeg tvivler på at din nuværende PSU kan trække dit nyerhvervede udstyr.

Skift PSU'en ud med en ny, der kan klare opgaven

Jesper G. Poulsen

Fra : Kong Kent

Dato : 21-01-05 18:26

> Jeg tvivler på at din nuværende PSU kan trække dit nyerhvervede udstyr.
>
> Skift PSU'en ud med en ny, der kan klare opgaven

Hvordan ved jeg hvilke PSU'ere der passer ind i mit AOpen HQ08 maxi-tower?
Er der nogle mål/specifikationer der *skal* passe, eller kan man "bare" købe
en 400 watts fætter, og så klaske den i kabinettet i stedet for den gamle?

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 20:51

Kong Kent wrote:

> Hvordan ved jeg hvilke PSU'ere der passer ind i mit AOpen HQ08
> maxi-tower? Er der nogle mål/specifikationer der skal passe, eller

Der er standardmål, på sådan nogle...

Jeg kan anbefale NorthQ NQ-4001

Jesper G. Poulsen

Fra : Kong Kent

Dato : 21-01-05 23:12

> Der er standardmål, på sådan nogle...

Cool nok. Så kan jeg ikke fucke det fuldstændig op. (det skal nok komme når
jeg selv, for første gang, skal montere mobo, processor, grafikkort osv. i
stedet for det gamle *LOL*)

> Jeg kan anbefale NorthQ NQ-4001

Det skulle vel aldrig være fordi du selv har sådan en 400 watts fætter
siddende?

PS: Inde på edbpriser.dk er der præcis 6 forskellige NorthQ PSU'ere med
efternavnet 4001, og ikke én af dem hedder bare "NQ-4001". Hvilken én er det
du mener er bedst? For de starter ved 329,- for den billigste 4001'er og
slutter ved 497,- for den dyreste af slagsen, og alle sammen har 400 watt.
Er Super Silent PSU virkelig de 150,- værd?

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 01:18

Kong Kent wrote:

> Det skulle vel aldrig være fordi du selv har sådan en 400 watts
> fætter siddende?

Jo

> PS: Inde på edbpriser.dk er der præcis 6 forskellige NorthQ PSU'ere
> med efternavnet 4001, og ikke én af dem hedder bare "NQ-4001".
> Hvilken én er det du mener er bedst? For de starter ved 329,- for den

Den billigste. Den primære forskel er mængden af lir - det
pubertetsdrengene er vilde med...

> alle sammen har 400 watt. Er Super Silent PSU virkelig de 150,- værd?

Jeg kan ikke høre min ordinære - heller ikke hvis jeg stikker øret
"ind" i den

Jesper G. Poulsen

Fra : Kong Kent

Dato : 22-01-05 12:23

> Jo

Tænkte det nok!

> Den billigste. Den primære forskel er mængden af lir - det
> pubertetsdrengene er vilde med...

Det er bare fint. Jeg har lige smidt en ordre i nakken af B.J. Trading, og
forventer en ny 400-watts PSU leveret ved døren tirsdag eller onsdag i næste
uge. Så kan jeg komme i gang med den nye computer når de andre dele også
begynder at trille ind med posten. Bliver fan'me herligt.

> Jeg kan ikke høre min ordinære - heller ikke hvis jeg stikker øret
> "ind" i den

Jeg tror heller ikke 12db kommer til at irritere mig det helt store når jeg
både skal have blæser på cpu og grafikkort. Har lidt på fornemmelsen støjen
derfra sagtens kan overdøve den lille strømforsyning *LOL*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 16:12

> [...]
>
> http://www.safetycar.dk/Forum/viewtopic.php?t=2183
>
> Hvor i alverden kan jeg købe det, for MidtData og ITButikken har meldt

Jeg vil foreslå at du også køber en ny PSU på mindst 400 Watt.

Fordi den nok er mere lydløs end den gamle du har.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 21-01-05 20:10

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.safetycar.dk/Forum/viewtopic.php?t=2183
>
> Hvor i alverden kan jeg købe det, for MidtData og ITButikken har meldt

Hej Kent

Når man som du eksperimenterer med nogle sammensætninger lidt ud over det
mest sædvanlige, ja så er det ganske normalt, at der er problemer med
færdige kabler.
Et færdigt kabel er jo blot en kombination af forskellige stik og den
rigtige ledningsføring.
Hvis du henvender dig i en "rigtig" elektronikforretning kan du købe sådanne
stik og diverse farvede ledninger, for derefter at samle det hele til det
kabel du savner.
De fleste stik idag er lodningsfri - det er således ikke nødvendigt med
indkøb af loddekolbe - loddetin - loddefedt m.m.
Det kræver blot, at du har et diagram, der viser ledningsføringen fra ben
til ben i stikkene.
Hvor køber du sådan noget?
Jeg husker ligenu kun et firma der hedder noget i retning af "Vejle
Elektronik", som dog ikke mere har filial i Odense.
Hvis du ikke selv mener at kunne magte opgaven, så prøv nyhedsgruppen for
elektronik, der sidder sikkert en masse mennesker som er vant til at lave
"løse forbindelser"
Hilsen
Jørgen