"Flytte" en tast på tastaturet?
Fra : HLM

Dato : 20-01-05 23:17

Hej NG

Er der nogen der ved om det er muligt at tildele f.eks tasten "9"
egenskaberne fra f.eks funtionstasten "F1"
Det ertil brug i et gammelt Dos program, hvor de tildelte funtionstaster
sidder irriterende for brugen heraf.

Håber det kan lade sig gøre og der er nogen der ved hvordan

vh
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 23:20

HLM wrote:

> Er der nogen der ved om det er muligt at tildele f.eks tasten "9"
> egenskaberne fra f.eks funtionstasten "F1"
> Det ertil brug i et gammelt Dos program, hvor de tildelte

Det er muligt i DOS.

dk.edb.system.andre-systemer må være "din" gruppe

Jesper G. Poulsen

Fra : HLM

Dato : 20-01-05 23:34

sorry....det vil jeg prøve
var lidt usikkker på hvor....

vh
Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 21-01-05 07:05

HLM wrote:

> sorry....det vil jeg prøve
> var lidt usikkker på hvor....

Hehe, jeg tror at du skal tænke lidt over den henvisning. Det Jesper
efterlyste var hvilket styrersystem du brugte. Men hvis du bruger DOS er
henvisning helt i orden.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 09:38

Anders Lund wrote:

> Hehe, jeg tror at du skal tænke lidt over den henvisning. Det Jesper
> efterlyste var hvilket styrersystem du brugte. Men hvis du bruger DOS
> er henvisning helt i orden.

Det er den uanset. Det er et DOS-program der skal se verden lidt
anderledes ...

Jesper G. Poulsen

Fra : HLM

Dato : 21-01-05 11:53

Har stillet spørgsmålet i den henviste gruppe nu.....
Det er så vist desværre en noget stille gruppe *S*

Mener selv at det burde kunne lade sig gøre med et DOS program at "ændre"
hardwaren.
Men er desværre ikke dygtig nok *æv*

vh
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 13:27

HLM wrote:

> Mener selv at det burde kunne lade sig gøre med et DOS program at
> "ændre" hardwaren.

Det er noget med nogle modes, så vidt jeg husker...

> Men er desværre ikke dygtig nok æv

Og jeg har glemt det meste af det :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Mads

Dato : 21-01-05 11:56

On Thu, 20 Jan 2005 23:17:22 +0100, "HLM" <henrik@xxledstrup.dk>
wrote:

> [...]
>egenskaberne fra f.eks funtionstasten "F1"
>Det ertil brug i et gammelt Dos program, hvor de tildelte funtionstaster

Kører du DOS igennem Windows ?
For så findes der da adskillige "remap" programmer der kan
flytte enhver tast lige derhen hvor du vil have den.
F.eks. Keytweak der endda er gratis
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=1698

mvh Mads

Fra : HLM

Dato : 21-01-05 19:32

Hej Mads
hvad mener du med dos gennem windows?....ja det startes fra et icon, men det
er
nok ikke det du mener - da det desværre ikke virker i navision
3.56a....gl.dosprogram

.......men det er netop den funktion/program jeg leder efter
har du andre lignende muligheder?

vh
Henrik

Fra : Mads

Dato : 21-01-05 20:02

On Fri, 21 Jan 2005 19:32:07 +0100, "HLM" <henrik@xxledstrup.dk>
wrote:

>har du andre lignende muligheder?

Du kan prøve denne :
http://solair.eunet.yu/~minya/Programs/klm/
Det program har jeg selv brugt sammen med flere gamle DOS programmer
for nogen år siden, både under Windows 98 og 2000

Ellers prøv Google og søg på ord som : keyboard layout manager remap

mvh Mads

Fra : HLM

Dato : 21-01-05 21:19

Hej Mads

Det første link du gav mig er alligevel helt perfekt.....
jeg downloadede det forkerte (mange henvisninger på siden)
Tusind tak.....specielt taget i betragtning af at jeg "gik i forkert gruppe"
Perfekt!!!

vh
Henrik

og tak til alle jer andre for øvrig hjælp og venlige kommentarer!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 20:57

HLM wrote:

> nok ikke det du mener - da det desværre ikke virker i navision
> 3.56a....gl.dosprogram

Prøv at starte din navision fra DOSBox.

Der er iøvrigt meget hjælp at hente vedr. DOSBox i dk.computer.spil

Jesper G. Poulsen