Mus = flade batterier
Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-01-05 18:52

Hejsa

Jeg har et problem, min trådløse mus æder batterier i massevis, et par dage
og så strejker musen, surt midt i et spil, hvad gør man??

Jeg køre Win 2000

Og musen er en Typhoon 40239 cordless optical med tilhørende trådløst
tastatur som ikke har fået skiftet batterier en eneste gang

Håber på gode råd

Venlig hilsen Jesper c",)

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-01-05 19:08

"Jesper Hansen" <jmhXYX@hansenXYX.tdcadsl.dk ( Fjern XYX )> skrev i en
meddelelse news:41efefc1$0$51623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og musen er en Typhoon 40239 cordless optical med tilhørende trådløst
> tastatur som ikke har fået skiftet batterier en eneste gang

Køb en oplader + batterier, så enkelt er det.
eller køb en mus hvor der er oplader med
eks. Logitech mx 700 eller mx 1000

Kurt

Fra : Morten Larsen

Dato : 20-01-05 19:48

Mus med ledning styrer. Jeg havde min første og sidste trådløse mus i 1993.

Mvh Morten

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 20:26

Morten Larsen wrote:

> Mus med ledning styrer.

Hørt!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-01-05 22:20

Morten Larsen wrote:
> Mus med ledning styrer. Jeg havde min første og sidste trådløse mus i
> 1993.
>
> Mvh Morten

Så kan jeg godt røbe, at der er sket en lille smule på de sidste 12 år :)
Prøv evt. Logitech's MX-serie.

Søren

Fra : Verner Olsen

Dato : 21-01-05 13:48

On Thu, 20 Jan 2005 22:19:40 +0100, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gb@hotmail.com> wrote:

>Så kan jeg godt røbe, at der er sket en lille smule på de sidste 12 år :)
>Prøv evt. Logitech's MX-serie.

Jeps - De er praktisk taget allesammen blevet lavet så kun
højrehåndede kan bruge dem...

Man KAN _nogle steder_ godt bestille en venstrehåndsmus (til en anden
(dyrere) pris), men hvis der er flere brugere til maskinen skal man
til at have to mus liggende og flyde.

Så jeg paser på de mus jeg har - Snabel eller ej

>Søren

Verner

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-01-05 17:00

Verner Olsen wrote:

> Jeps - De er praktisk taget allesammen blevet lavet så kun
> højrehåndede kan bruge dem...

Heh, det er jo ganske rigtigt. Men det havde jeg slet ikke overvejet, da jeg
er "rigtig-håndet" :)

> Man KAN _nogle steder_ godt bestille en venstrehåndsmus (til en anden
> (dyrere) pris), men hvis der er flere brugere til maskinen skal man
> til at have to mus liggende og flyde.

Det skal nok passe, at de er dyrere. Men jeg ved, at Logitech også laver
mus, der både kan bruges af højre- og venstrehåndede. Så kunne problemet
løses rent software-mæssigt.

> Så jeg paser på de mus jeg har - Snabel eller ej

Det er forståeligt nok :)

> Verner

Søren

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-01-05 03:16

Søren Nielsen skrev:

> Heh, det er jo ganske rigtigt. Men det havde jeg slet ikke overvejet, da jeg
> er "rigtig-håndet" :)

Tja jeg tilhører også de venstre-håndede, men jeg bruger for det meste
musen med højre hånd, men jeg bruger begge hænder lige godt så for mit
vedkommende er det fuldstændig ligegyldigt hvor den ligger, det er kun
et spørgsmål om træning, vane og vilje..

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-01-05 20:51

> [...]
>>

> Køb en oplader + batterier, så enkelt er det.
> eller køb en mus hvor der er oplader med

Ah-ah-ah...ingen mus med ladestation - den løber osse tør på de særeste
tider. Så køb oplader + NiMh batterier - så kan du bare skifte når de løber
tør. Det kan du ikke med mus + ladestation. Dvs det kan du nok, men du har
jo nok ikke lige friskladede batterier fra ladestationen....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-05 22:05

> [...]
> tør. Det kan du ikke med mus + ladestation. Dvs det kan du nok, men du har
> jo nok ikke lige friskladede batterier fra ladestationen....

Nogle mus med ladestationer bruger også udskiftbare batterier!

Logitechs MX1000 har iøvrigt (ekstrem) meget lang batteritid, og vistnok
litium batteri(?) så du kan klatlade den!

Brian

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-01-05 23:40

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Logitechs MX1000 har iøvrigt (ekstrem) meget lang batteritid, og vistnok
> litium batteri(?) så du kan klatlade den!

OK - men kan den også lade løse batterier ? Så er det jo helt OK
Mit problem tidligere med en mus med specielt batteri var at den ikke fik
ekstern strøm. Altså ladede den kun når PC'en var tændt. Altså var der stort
set aldrig strøm på musen - og ekstra-batteriet var jo heller ikke opladet.
Derfor sværger jeg nu til at bruge almindelige opladelige i alt, der kræver
batterier.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-05 03:36

(BTW. MX1000 har interne u-udskiftelige batterier måske kunne det forstås
anderledes)

> [...]
opladet.
> Derfor sværger jeg nu til at bruge almindelige opladelige i alt, der

Mine forældres mus bruger 2 stk AAA batterier, og stationen kan lade dem
op! - Stationen har ekstern strømforsyning hvilket betyder at den lader
selvom computeren er slukket :)

Musen holder dog ikke strøm ret længe, og jeg ville til enhver tid
foretrække en MX700, 900 eller (især) 1000!

Iøvrigt kan jeg anbefale dig _ikke_ at bruge genopladelige til alt! - Ting
der forbruger meget lidt strøm (væg ure, brandalarmer o.l.) vil holde langt
længere med alkaline batterier... Desuden kan genopladelige ikke "tåle" at
blive afladet så langsomt, de skal helst holdes i motion og op/aflades en
gang hver 30-60 dage alt efter typen (NiCD/NiMH)!

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-01-05 17:35

Hejsa

Jeg syntes det er en meget interessant debat i føre her og til dels hjælper
i også på mit spørgsmål, men jeg har brugt genopladelige batterier ( Ni-MH )
og de holder bare ikke ret længe. Og jeres muse type snak, er jo ikke så
interessant, når jeg har en mus Typhoon som jeg er glad for.

Men ellers ser jeg frem til hvad i ellers kan tilbyde af gode råd

Venlig hilsen og god weekend

Jesper Hansen o",)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-01-05 17:51

Jesper Hansen wrote:
> [...]
> jeg er glad for.
>
> Men ellers ser jeg frem til hvad i ellers kan tilbyde af gode råd

Hvor mange mAh er dine batterier på?

Søren

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-01-05 13:07

> Hvor mange mAh er dine batterier på?

Hejsa

De er på 550 mAh, fås AAA batterier på flere mAh og i så fald hvor ???

Venlig hilsen og god Lørdag

Jesper Hansen o",)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 18:07

Jesper Hansen wrote:

> De er på 550 mAh, fås AAA batterier på flere mAh og i så fald hvor ???

Her er 2 forskellige typer fra samme forhandler. Begge typer er på
800mAh.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=389169897&n=343679346&pn=1087908440
http://www.thansen.dk/product.asp?c=389169897&n=343679346&pn=573982773

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-01-05 18:35

> Her er 2 forskellige typer fra samme forhandler. Begge typer er på
> [...]
Tak skal du have, 10 er bestilt.

Venlig hilsen

Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-01-05 18:37

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=389169897&n=343679346&pn=1087908440
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=389169897&n=343679346&pn=573982773

Forresten hvorfor er der prisforskel, hvad er forskelen ?

Venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 21:06

Jesper Hansen wrote:

> Forresten hvorfor er der prisforskel, hvad er forskelen ?

Producenten.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-01-05 23:11

> Producenten.

Ok, godt jeg tog de billige, hvis der ingen forskel er.

Venlig hilsen

Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-01-05 23:23

Man kan jo altid blive kloger og det blev jeg så i dag, desværrer forsent.

For jeg fandt lige den her side :

http://www.batteribyen.dk/product_info.php?cPath=36&products_id=15

900 mAh AAA batterier, får det mon bedre ??

Venlig hilsen

Jesper Hansen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-01-05 10:40

"Jesper Hansen" <jmhXYX@hansenXYX.tdcadsl.dk ( Fjern XYX )> skrev i en
meddelelse news:41f2d25a$0$45728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Du kunne også prøve at se her: http://www.batterier.dk/
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-01-05 00:03

Jesper Hansen wrote:

> Ok, godt jeg tog de billige, hvis der ingen forskel er.

Du kunne vel selv se at producenten var til forskel, så hvorfor spørge?

- Jeg kan iøvrigt fortælle dig at GP er en af markedets bedste
fabrikater af batterier...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-01-05 00:20

> Du kunne vel selv se at producenten var til forskel, så hvorfor spørge?

Hvad hjælper det at tage de billige, hvis kvaliteten er for ringe, pga
dårlig producent. ( det har man vel hørt om før )

Det er vel et meget godt spørgsmål eller hvad ??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-01-05 00:48

Jesper Hansen wrote:

> Hvad hjælper det at tage de billige, hvis kvaliteten er for ringe, pga
> dårlig producent. ( det har man vel hørt om før )

Hvorfor så tage de billige, hvis du ikke er sikker på kvaliteten?

Jesper G. Poulsen

Fra : claus b. p.

Dato : 23-01-05 22:54

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Hvorfor så tage de billige, hvis du ikke er sikker på kvaliteten?

Har købt adskillige af de billige Ni-Me fra Harald-Nyborg, den lokale
isenkræmmer, Data-Tel m.fl., og alle har holdt flere år. Så måske er der
forskel på kvalitet, men til prisen (ca. 70 kr. for 4) er de fantastiske.
Selvfølgelig er der også nogle med større kapacitet end disse billige, men
jeg synes ikke det er et problem, når der hele tiden er et sæt opladede i
skuffen. Havde iøvrigt problemer med at der ikke var spænding nok ret længe
på Genius wireless mus, men på Labtec Wireless Desktop Edge (til under 200,-
for kbd+mus) funker det perfekt. Og musen kan også bruges til
venstrehåndede.

/Claus

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-01-05 20:52

Jesper Hansen wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har et problem, min trådløse mus æder batterier i massevis, et par dage
> og så strejker musen, surt midt i et spil, hvad gør man??

Jeg vil gætte på den er defekt.

jeg har tidligere haft trådløs mus. Den holdt som regel ca. 4 mdr.
Med brug næsten hver dag.

Jeg vil mene det er ligegyldigt om du bruger Win 2000 eller win 3.1
Musen bruger vist ca. den samme strøm.

Jeg har iøvrigt aldrig forstået hvorfor så mange tilsyneladende bruger
trådløs mus.
Et stort ønske om at støtte batterifabrikanter.??

Mvh. Jørgen

Fra : Verner Olsen

Dato : 21-01-05 23:21

On Fri, 21 Jan 2005 20:52:02 +0100, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>Jeg har iøvrigt aldrig forstået hvorfor så mange tilsyneladende bruger
>trådløs mus.

For "mit" vedkommende er det af "nød".... Når der både er en
venstrehåndet og en højrehåndet som bruger computeren, er det _meget_
rart at være fri for snabelen

>Et stort ønske om at støtte batterifabrikanter.??

Her bruges genopladelige - De holder et par måneder pr. opladning.
Ingen problemer i det.

>Mvh. Jørgen

Verner

Fra : Preben

Dato : 21-01-05 23:43

Verner Olsen wrote:

> For "mit" vedkommende er det af "nød".... Når der både er en
> venstrehåndet og en højrehåndet som bruger computeren, er det _meget_
> rart at være fri for snabelen

Kan et trackball ikke løse problemet ?
Jeg har gennem ret lang tid brugt denne symmetriske trackball:
<http://shop.logitech.com/itemDetails?shop=consumer&country=DK&lang=DA&sku=904368-0914>
Det er dog muligt, at den er udgået - jeg ved det ikke.

Jeg undrer mig generelt over, at der tilsyneladende er så få,
der anvender en trackball, da jeg kun kan se fordele ved det.
Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 01:42

Preben wrote:

> Jeg undrer mig generelt over, at der tilsyneladende er så få,
> der anvender en trackball, da jeg kun kan se fordele ved det.

Den er i mange tilfælde noget biks at anvende.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 22-01-05 09:38

Preben wrote:

> Jeg undrer mig generelt over, at der tilsyneladende er så få,
> der anvender en trackball, da jeg kun kan se fordele ved det.

De er svære eller umulige at spille f.eks. Counter-Strike med, men
ellers vil jeg give dig ret.
Jeg har brugt en Logitech Trackman Marble Wheel de sidste 4 år, og jeg
spiller ikke.
Jeg skal aldrig have en mus igen.

Fra : Verner Olsen

Dato : 23-01-05 00:39

On Fri, 21 Jan 2005 23:42:40 +0100, Preben <xt@mail.inv> wrote:

>Kan et trackball ikke løse problemet ?

Hvordan??

><http://shop.logitech.com/itemDetails?shop=consumer&country=DK&lang=DA&sku=904368-0914>

Selvom den da "ser smart ud", skal den jo stadig flyttes fra den ene
side af tastaturet til den anden, og der er "for meget ledning" på den

Vi er jo også (mindst) 2 som begge skal kunne bruge en trackball.

>Jeg undrer mig generelt over, at der tilsyneladende er så få,
>der anvender en trackball, da jeg kun kan se fordele ved det.

Måske er det fordi, at den ikke er lige egnet til alle opgaver??
Jeg HAR prøvet for nogle år siden, og den var slet ikke god til at
spille med.
Måske er det et spørgsmål om vane, men så kommer man jo i problemmer,
når man "lige er ovre hos kammien".

Verner

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-01-05 00:50

Verner Olsen wrote:

> Jeg HAR prøvet for nogle år siden, og den var slet ikke god til at
> spille med.

Jeg kender én der ikke har brugt andet end trackball i mange, mange år.
Han skulle spille Diablo II - det blev en meget hurtig død

Jesper G. Poulsen

Fra : Preben

Dato : 23-01-05 02:02

Verner Olsen wrote:

> Hvordan??

> Selvom den da "ser smart ud", skal den jo stadig flyttes fra den ene
> side af tastaturet til den anden, og der er "for meget ledning" på den

Jeg synes, at der er for lidt ledning - jeg skal trække lidt i min en gang i
mellem

> Vi er jo også (mindst) 2 som begge skal kunne bruge en trackball.

Ja, ulempen er nok, at der skal ændres i computerens indstillinger ved
skift af bruger - og den skal flyttes, men netop denne trackball er
symmetrisk, og derfor nok specielt egnet til begge kategorier af brugere.

> Måske er det fordi, at den ikke er lige egnet til alle opgaver??
> Jeg HAR prøvet for nogle år siden, og den var slet ikke god til at
> spille med.

Det er jo nok muligt - jeg spiller ikke på computeren, men bruger den
til mange andre ting.

En trackball giver - som jeg ser det - ingen museskader
(og optager heller ikke ret meget plads, da den jo ligger stille på det
samme sted)

> Måske er det et spørgsmål om vane, men så kommer man jo i problemmer,
> når man "lige er ovre hos kammien".

Ja, jeg har det ikke helt nemt, hvis jeg skal anvende en mus :-/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 13:51

Preben wrote:

> En trackball giver - som jeg ser det - ingen museskader

Det gør tastaturet heller ikke. Af samme årsag er mit
filhåndteringsværktøj keyboard-only.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hobert Idiart

Dato : 24-01-05 20:50

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det gør tastaturet heller ikke.

Nej, det giver andre skader.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 22:35

Hobert Idiart wrote:

> Nej, det giver andre skader.

Måske. Jeg har siddet foran et tastatur hver dag de seneste 15år og har
ingen problemer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 01:44

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jeg har iøvrigt aldrig forstået hvorfor så mange tilsyneladende
> bruger trådløs mus. Et stort ønske om at støtte batterifabrikanter.??

Nej, et stort ønske om at være fri for de bevægelsesmæssige
begrænsninger der ligger i kablet; så hænger det i hér og så hænger det
i dér. En trådløs mus hænger ikke i.

Jesper G. Poulsen