Boot sektor er røget
Fra : Henrik Petersen

Dato : 19-01-05 18:31

Hej Alle

På min Win 2000 har jeg lukket for stikkontakten inden den var lukket helt
ned. så boot sektoren er røgen en tur.
Harddisken er spilttet i 4 drev og prøver jeg at installere win2000 igen
siger den unformaterede disk og hvis jeg gør noget ryger hele disken.

Hvad gør jeg?

henrik

Fra : Søren Blom

Dato : 19-01-05 18:47

"Henrik Petersen" <iskold(fjern ?)@(fjern ?)boparken.dk> skrev

> Hvad gør jeg?

Spørg i news:dk.edb-system.ms-windows

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Finn og Angela

Dato : 20-01-05 17:19

"Henrik Petersen" <iskold(fjern ?)@(fjern ?)boparken.dk> skrev i en
meddelelse news:csm5fs$2joq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Harddisken er spilttet i 4 drev og prøver jeg at installere win2000 igen
> siger den unformaterede disk og hvis jeg gør noget ryger hele disken.

Låner/køber en anden disk, sætter den som master, installerer win 2000 og
sætter den gamle disk i som slave. Hvis der ikke er noget teknisk omkr.
bootsektor jeg har overset, burde du kunne se dine reterende 3 partitioner.

hilsen finn

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 20-01-05 19:13

Finn skrev:
> [...]
> sætter den gamle disk i som slave. Hvis der ikke er noget teknisk omkr.
> bootsektor jeg har overset, burde du kunne se dine reterende 3

hvis MBR er røget (hvilket den vel er hvis win instalationen ikke kan finde
nogen partioner) så tror jeg ikke der er meget at komme efter...

smid den evt over i en andens maskine, for at se om den kan finde dem, så
sparer du besværet med at installere win hvis det ikke virker alligevel !!

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : claus b. p.

Dato : 23-01-05 22:59

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> wrote in message

> [...]
> sparer du besværet med at installere win hvis det ikke virker alligevel !!

Måske kan den reddes ved at boote fra en dos diskette, og skrive: fdisk /mbr

Hvis ikke det hjælper, så findes der adskillige utilities der kan
redde/genskabe diskpartitioner. Kig evt. efter relevante tråde i
dk.edb.hardware.drev.

/Claus