UPS
Fra : Shankly

Dato : 18-01-05 20:05

Hej

Hvad skal der kigges efter når man køber en UPS? Skal ens egen
computer besidde en minimum strømforsyning på x antal W?

K.

Fra : Morten

Dato : 18-01-05 21:23

> Hej
>
> Hvad skal der kigges efter når man køber en UPS? Skal ens egen
> computer besidde en minimum strømforsyning på x antal W?

Det er underordnet hvad computerens strømforsyning kan klare.
Derimod er det vigtigt at få en UPS, som kan klare det computeren rent
faktisk trækker og gerne en bid mere som sikkerhed.
At der sidder en 500 w strømforsyning i betyder ikke at computeren trækker
500 w (og det er faktisk ret meget).
Højst sandsynligt trækker en ny standard computer vel 150-250 w med mindre
man er hardwarefreak el. lign. (min gamle P4 trækker omkring 150 w inkl.
noget af tilbehøret, kan ikke huske præcist hvad jeg havde med da jeg
målte).

Mvh
Morten