/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvorfor Corsair fremfor Kingston? [DDR SDR~
Fra : Kong Kent


Dato : 17-01-05 13:10

Hej dk.edb.hardware

Står lige midt i et pc-køb og skal have smidt 1gb ram deri (2x512mb)

Hos www.midtdata.dk har jeg indtil videre købt mobo, cpu og grafikkort. Vil
også have noget ram, og derinde har de følgende til 1341,-

Corsair 1GB Value Select PC3200 400MHz KIT (2x512)
Model: VS1GBKIT400
Type: DDR RAM PC3200
Hastighed: 400 Mhz

Model: VS1GBKIT400


Men på edbpriser.dk kan man få Kingston ram med samme tekniske specs til
1072,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798

Hvorfor give de 250,- for Corsair fremfor Kingston? Er der noget rent
præstationsmæssigt der tipper købet til fordel for Corsair, eller er det
'bare' fordi Corsair er et mere 'anerkendt' mærke?

På forhånd tak for alle svar.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com



 
 
Jesper G. Poulsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 17-01-05 13:39

Kong Kent wrote:

> det 'bare' fordi Corsair er et mere 'anerkendt' mærke?

Corsair var ukendt for mig indtil for ca. 6mdr. siden. Kingston har jeg
kendt til i 10 år.

Corsair siges at lave RAM der er god til overclockere (et
nicheprodukt), hvorimod Kingston altid er kvalitets-RAM. Jeg vælger
altid Kingston, men de computere jeg sætter op arbejder også altid
indenfor producenternes opgivne specifikationer.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Kong Kent (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 18-01-05 09:55

> Corsair siges at lave RAM der er god til overclockere (et
> nicheprodukt), hvorimod Kingston altid er kvalitets-RAM. Jeg vælger
> altid Kingston, men de computere jeg sætter op arbejder også altid
> indenfor producenternes opgivne specifikationer.

Jamen så vælger jeg Kingston. Skal ikke overclocke computeren, men bare have
tilstrækkelig RAM til, at jeg ikke behøver købe nye stænger de første 6
måneder. 2x512 mb Kingston it is, then!

Tak for hjælpen.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com



Lars K. (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars K.


Dato : 17-01-05 16:17


"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
news:41ebaaf7$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej dk.edb.hardware
>
> Står lige midt i et pc-køb og skal have smidt 1gb ram deri (2x512mb)
>
> Hos www.midtdata.dk har jeg indtil videre købt mobo, cpu og grafikkort.
> Vil også have noget ram, og derinde har de følgende til 1341,-
>
> Corsair 1GB Value Select PC3200 400MHz KIT (2x512)
> Model: VS1GBKIT400
> Type: DDR RAM PC3200
> Hastighed: 400 Mhz
>
> Model: VS1GBKIT400
>
>
> Men på edbpriser.dk kan man få Kingston ram med samme tekniske specs til
> 1072,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798
>
> Hvorfor give de 250,- for Corsair fremfor Kingston? Er der noget rent
> præstationsmæssigt der tipper købet til fordel for Corsair, eller er det
> 'bare' fordi Corsair er et mere 'anerkendt' mærke?
>
> På forhånd tak for alle svar.
>
> --
> Kent Kirkegaard Jensen
> www.f1journal.com
>

Du kan da også prøve at undersøge hvor stor en cpu dit nuværende bundkort
kan klare!



Kong Kent (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 18-01-05 00:38

>> Hvorfor give de 250,- for Corsair fremfor Kingston? Er der noget rent
>> præstationsmæssigt der tipper købet til fordel for Corsair, eller er det
>> 'bare' fordi Corsair er et mere 'anerkendt' mærke?

> Du kan da også prøve at undersøge hvor stor en cpu dit nuværende bundkort
> kan klare!

Det giver ingen mening i en tråd omkring forskellen på to mærker RAM

Mit nuværende bundkort er et Asus A7V hvorpå der er monteret en Athlon
T-Bird 900Mhz. Bundkortet kan klare op til 1,2Ghz, men det forslår ingenting
når jeg er ved at opgradere til 3,2Ghz *GG*

Så mit nuværende bundkort afgår ganske simpelt til de evige jagtmarker,
ligesom processor, grafikkort og ram gør det, når MidtData leverer den nye
motor i starten af februar måned (ventetid på et Club-3D GeForce 6600GT
grafikkort), og så skal jeg igen ud og investere i spritnye spil. Noget jeg
ikke har kunnet i 3½ år fordi min computer ikke har været leveringsdygtig i
nok råstyrke *GG*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com



Brian Lund (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 18-01-05 00:52

> > Du kan da også prøve at undersøge hvor stor en cpu dit nuværende
bundkort
> > kan klare!
>
> Det giver ingen mening i en tråd omkring forskellen på to mærker RAM

Rigtigt ;)

> Mit nuværende bundkort er et Asus A7V hvorpå der er monteret en Athlon
> T-Bird 900Mhz. Bundkortet kan klare op til 1,2Ghz, men det forslår
ingenting
> når jeg er ved at opgradere til 3,2Ghz *GG*

Så du vælger Intel, hvorfor?

> Så mit nuværende bundkort afgår ganske simpelt til de evige jagtmarker,
> ligesom processor, grafikkort og ram gør det, når MidtData leverer den nye

Jeg overtager det gerne for dig! ;)

> motor i starten af februar måned (ventetid på et Club-3D GeForce 6600GT
> grafikkort), og så skal jeg igen ud og investere i spritnye spil. Noget
jeg
> ikke har kunnet i 3½ år fordi min computer ikke har været leveringsdygtig
i
> nok råstyrke *GG*

Jeg spillede da Battlefield 1942 på en Duron 750!

Nå men, hold dig bare til Kingston medmindre du vil OC, kingston har også
livstidsgaranti på deres RAM!


Brian



Kong Kent (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 18-01-05 09:54

>> Mit nuværende bundkort er et Asus A7V hvorpå der er monteret en Athlon
>> T-Bird 900Mhz. Bundkortet kan klare op til 1,2Ghz, men det forslår
> ingenting
>> når jeg er ved at opgradere til 3,2Ghz *GG*
>
> Så du vælger Intel, hvorfor?

Fordi min makker også har skiftet til dette, og han er godt tilfreds. Han
ved langt mere om computere end jeg og jeg vælger at stole på ham, samt
nogle råd jeg har fået herinde omkring bundkort, grafikkort osv.

>> Så mit nuværende bundkort afgår ganske simpelt til de evige jagtmarker,
>> ligesom processor, grafikkort og ram gør det, når MidtData leverer den
>> nye
>
> Jeg overtager det gerne for dig! ;)

hehe... tror nu, at 'de evige jagtmarker' i dette tilfælde bliver mine
forældres computer. De mangler lidt ram, og jeg har 768 mb pc-133 sd-ram
(512+256) i maskinen samt et Asus Ge-Force2 MX 32mb /7100 kort som de også
kan bruge. Så de 'arver' det gamle *GG*

> Jeg spillede da Battlefield 1942 på en Duron 750!
>
> Nå men, hold dig bare til Kingston medmindre du vil OC, kingston har også
> livstidsgaranti på deres RAM!

Det vil jeg gøre. Skal ikke overclocke det mindste. Har slet ikke styr nok
på sådan noget, og vil også gerne have, at min nye computer holder så længe
som muligt inden jeg skal opgradere igen.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com



Morten Jensen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 21-01-05 15:40

Snup hellere en AMD 64/9nm - hertil er Geil/Cosair glimrende. Og ydelse er
imho bedre en en tilsvarende Intel - bonus, markant mindre varme.

Personligt har jeg en AMD-boks og en Intel boks stående begge 3,2ghz (amd
3200+) og AMD'en er klart bedre til allround brug, larmer markant mindre
(samme køler Zalman 7000). Dog er den mere kræsen mht. ram.

Jeg har benyttet mig af Intel gennem de sidste 12-13 år og altid fravalgt
AMD grundet for meget varme o.s.v. - disse dage er slut AMD er på toppen, så
det er bare at køre med så længe det varer.

MVH
Morten

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
news:41eccead$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Mit nuværende bundkort er et Asus A7V hvorpå der er monteret en Athlon
> >> T-Bird 900Mhz. Bundkortet kan klare op til 1,2Ghz, men det forslår
> > ingenting
> >> når jeg er ved at opgradere til 3,2Ghz *GG*
> >
> > Så du vælger Intel, hvorfor?
>
> Fordi min makker også har skiftet til dette, og han er godt tilfreds. Han
> ved langt mere om computere end jeg og jeg vælger at stole på ham, samt
> nogle råd jeg har fået herinde omkring bundkort, grafikkort osv.
>
> >> Så mit nuværende bundkort afgår ganske simpelt til de evige jagtmarker,
> >> ligesom processor, grafikkort og ram gør det, når MidtData leverer den
> >> nye
> >
> > Jeg overtager det gerne for dig! ;)
>
> hehe... tror nu, at 'de evige jagtmarker' i dette tilfælde bliver mine
> forældres computer. De mangler lidt ram, og jeg har 768 mb pc-133 sd-ram
> (512+256) i maskinen samt et Asus Ge-Force2 MX 32mb /7100 kort som de også
> kan bruge. Så de 'arver' det gamle *GG*
>
> > Jeg spillede da Battlefield 1942 på en Duron 750!
> >
> > Nå men, hold dig bare til Kingston medmindre du vil OC, kingston har
også
> > livstidsgaranti på deres RAM!
>
> Det vil jeg gøre. Skal ikke overclocke det mindste. Har slet ikke styr nok
> på sådan noget, og vil også gerne have, at min nye computer holder så
længe
> som muligt inden jeg skal opgradere igen.
>
> --
> Kent Kirkegaard Jensen
> www.f1journal.com
>
>



Jesper G. Poulsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-01-05 01:40

Morten Jensen wrote:

> Snup hellere en AMD 64/9nm - hertil er Geil/Cosair glimrende. Og

Spild af penge med det RAM. Kingston er rigeligt (samt billigt og med
en god garanti).

Desuden: AMD64 er instruktionssættet og det findes i 3 forskellige
processorer, nemlig Athlon 64, Athlon 64 FX og Opteron. Ingen af disse
har en banebredde på 9nm.

Alt i alt er dit indlæg noget sludder.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Henrik (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 22-01-05 04:03

On 22 Jan 2005 00:39:42 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>> Snup hellere en AMD 64/9nm - hertil er Geil/Cosair glimrende. Og

>Desuden: AMD64 er instruktionssættet og det findes i 3 forskellige
>processorer, nemlig Athlon 64, Athlon 64 FX og Opteron. Ingen af disse
>har en banebredde på 9nm.

Du kunne vel selv lige smide det manglende nul på?

Mvh
Henrik

Claus Nielsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Claus Nielsen


Dato : 22-01-05 11:56


"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse
news:pgg3v0tlddjsktqaf27s12n9pit12178k2@4ax.com...
> On 22 Jan 2005 00:39:42 GMT, "Jesper G. Poulsen"
> <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
>
> >> Snup hellere en AMD 64/9nm - hertil er Geil/Cosair glimrende. Og
>
> >Desuden: AMD64 er instruktionssættet og det findes i 3 forskellige
> >processorer, nemlig Athlon 64, Athlon 64 FX og Opteron. Ingen af disse
> >har en banebredde på 9nm.
>
> Du kunne vel selv lige smide det manglende nul på?
>
> Mvh
> Henrik

Åbenbart ikke :o/

Mvh
Claus



Jesper G. Poulsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-01-05 13:10

Henrik wrote:

> Du kunne vel selv lige smide det manglende nul på?

Jo, det kunne jeg godt, men det er ikke sikkert at en tilfældig læser
kan det.

Hvis der bare sad nørder her i grupperne, så behøvede vi kun at skrive
halvt så meget tekst, for resten var underforstået uden problemer -
sådan er virkeligheden dog ikke...

Grupperne er til hjælp for mange 'grønne' IT-brugere og så er vi der
kommer med teknisk input, pinedød nødt til at skrive korrekt info.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Henrik (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 22-01-05 13:37

On 22 Jan 2005 12:09:51 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>> Du kunne vel selv lige smide det manglende nul på?
>
>Jo, det kunne jeg godt, men det er ikke sikkert at en tilfældig læser
>kan det.

Enig, men jeg mener du kunne have rettet det forkerte ved lige at
skrive det rigtige.

Mvh
Henrik

Jesper G. Poulsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-01-05 18:12

Henrik wrote:

> Enig, men jeg mener du kunne have rettet det forkerte ved lige at
> skrive det rigtige.

Ja, det kunne jeg godt, men det gjorde jeg ikke.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste