Tunerkort til tv
Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-05 16:46

Jeg er i gang med at se på tunerkort til tv, til indsættelse i computer.
Jeg har både Mac og Windows xp pro baserede maskiner.

På Computercitys hjemmeside finder jeg denne:

Pinnacle PCTV Stereo {Varenr.29796}

om hvilken der står:
===
Hvis du vil se stereo TV uden at spendere en formue, så er PCTV Stereo
lige produktet for dig.

Takket være en koblination af de nyeste tuner og video teknologier kan
du se og optage TV i realtime, eller tidsforskudt så du kan holde pause
midt i en live-udsendelse, uden at miste noget. Du kan også lave dine
egne replays.

Den medfølgende software giver dig mulighed for at optage mens du er væk
og brænde udsendelser på CD eller DVD.

Tilslutning for antenne, S-Video og composite Video.
===

Pris 349.

Er der nogen der ved om et sådant kort er godt nok, hvis det man ønsker
er at optage opera og ballet på computeren, brænde dem på dvd, for at
kunne se dem på fjernsyn med dvd-afspiller? Eller kan det bedre betale
sig at vente og købe en dvd-optager med indbygget harddisk?
--
Per Erik Rønne

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-01-05 17:13

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne se dem på fjernsyn med dvd-afspiller? Eller kan det bedre betale
> sig at vente og købe en dvd-optager med indbygget harddisk?

Hej

Prøv at søge på google og se hvad du kan finde af anmeldelser og kommentarer
i nyhedsgrupper. Jeg har set mange der skriver at de har store problemer med
TV-tunerkort fra Pinnacle, men også nogle der skriver at det kører fint.

Prøv f.eks. at kigge på http://www.videohelp.com . Der kan du søge på
Pinnacle og derefter se hvad brugerne har skrevet om de forskellige kort.
Det kan sikkert give dig nogle input til hvad du skal vælge.

Mvh
Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-05 17:31

Claus Nielsen <claus.daldorph.nielsen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Pinnacle og derefter se hvad brugerne har skrevet om de forskellige kort.
> Det kan sikkert give dig nogle input til hvad du skal vælge.

Jeg prøver. Tak for hjælpen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Olsen

Dato : 16-01-05 18:47

> Jeg er i gang med at se på tunerkort til tv, til indsættelse i computer.
> Jeg har både Mac og Windows xp pro baserede maskiner.
>
> På Computercitys hjemmeside finder jeg denne:
>
> Pinnacle PCTV Stereo {Varenr.29796}

Hvis du er ved at bygge en HTPC så sørg for at købe et kort med hardware
encoding. Jeg kender ikke pinnacle kortet, men har en del erfaring med
Hauppauge's serie som fungerer godt. Hauppauge PVR250 er efter min erfaring
det kort som der er mest software support til. Kortet er (vist nok) gået ud
af produktion, men man kan i stedet købe sig et PVR150 (som har samme
specs). Evt kan man også se om det er muligt at få fat i et PVR500, som har
2 tunere indbygget. 2 tunere giver mulighed for at optage 2 programmer på
samme tid eller at optage et program og se et andet tidsforskudt.

- Per

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-05 19:42

Per Olsen <nowhere@somewhere.org> wrote:

> Hvis du er ved at bygge en HTPC så sørg for at købe et kort med hardware
> encoding.

Det ved jeg så ikke hvad er.

> [...]
> 2 tunere indbygget. 2 tunere giver mulighed for at optage 2 programmer på
> samme tid eller at optage et program og se et andet tidsforskudt.

Ja, jeg har godt nok kunnet finde dem på www, men ikke på
www.edbpriser.dk, så jeg ved ikke hvad de koster - og det skulle altså
ikke være på niveau med en optager med indbygget harddisk og dobbeltlags
DVD-brænder.

Men prøv at se på listen her:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=45&Parent=&Producent=0&Ratin
g=0&Max=500&Soegeord=&Equal42=&Submit.x=17&Submit.y=6&Direction109=2&Sor
ted109=&True12627=&Trueval12627=94826&True6143=&Trueval6143=42110&True22
97=&Trueval2297=30932&True6288=&Trueval6288=42492&True1911=&Trueval1911=
28193&True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200

Er der nogen her du vil anbefale eller fraråde?
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Olsen

Dato : 16-01-05 21:07

> Det ved jeg så ikke hvad er.

HTPC = Home Theater PC = En PC koblet til hjemme biografen.

Jeg har en PC koblet til mit TV. PC'en har to PVR250MCE kort og kører
Windows Media Center. PC'en styres vha. en "almindelig" fjernbetjening (=
konen kan betjene den). PC'en optager bl.a. TV på harddisken, som så senere
kan afspilles direkte på TV skærmen.

> Er der nogen her du vil anbefale eller fraråde?

Køb et Hauppauge PVR150 ...

- Per

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-05 23:02

> Køb et Hauppauge PVR150 ...

Som koster? Og hvor?
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-05 06:32

Jesper Hansen <lismoes@(slettes)gmail.com> wrote:

> [...]

http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=45&Parent=&Producent=243&Rating=
0&Max=&Soegeord=&Equal42=&Submit.x=15&Submit.y=8&Direction109=2&Sorted10
9=&True12627=&Trueval12627=94826&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&T
rueval2297=30932&True6288=&Trueval6288=42492&True1911=&Trueval1911=28193
&True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200

Det bliver det så nok. Til månedsskiftet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 06:51

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> &True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200
>
> Det bliver det så nok. Til månedsskiftet.

Hvad er en komposit videindgang i øvrigt?
--
Per Erik Rønne

Fra : ole

Dato : 22-01-05 10:42

Jeg har selv brugt et Pinnacle Rave kort til 299 kroner. Det har faktisk
kørt godt. mennnnnnnnnn nu har jeg vanskeligheder med det. Dog vil jeg tro
, at du ikke vil have disse besværligheder hvis du bruger XP. Jeg
korresponderer for øjeblikket med Pinnacle som hat lovet at finde mine fejl.
BAS er et lavfrevent signal som ikke er moduleret ind på højfrekvens. Om
det siger dig noget ved jeg ikke, men det er mit svar. Hvis du køber
Pinnacle , så fortæl mig lige om du er tilfreds, for det HAR jeg været.
Venlist Ole oz6oh

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-05 11:32

ole <vip.cybercity.dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det siger dig noget ved jeg ikke, men det er mit svar. Hvis du køber
> Pinnacle , så fortæl mig lige om du er tilfreds, for det HAR jeg været.

Jeg har besluttet mig for Hauppage PVR-150MCE, idet jeg fra forhandleren
har fået at vide at den er identisk med PVR-150, dog med mulighed for at
køre med fjernkontrol:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=45&Parent=&Producent=0&Ratin
g=0&Max=&Soegeord=PVR-150MCE&Equal42=&Submit.x=21&Submit.y=12&Direction1
09=2&Sorted109=&True12627=&Trueval12627=94826&True6342=&Trueval6342=4300
7&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&Trueval2297=30932&True6288=&True
val6288=42492&True1911=&Trueval1911=28193&True1912=&Trueval1912=28196&Tr
ue1915=&Trueval1915=28200

http://www.hauppage.com/pages/products/data_pvr150mce.html

Jeg bestiller den i løbet af næste uge. Kontoen skal lige fyldes op.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 22:23

> [...]

> &True1912=&Trueval1912=28196&True1915=&Trueval1915=28200
>
> Det bliver det så nok. Til månedsskiftet.

Jeg har nu købt og modtaget et Hauppage PVR-150MCE kort, men det kom
uden CD-ROM og manual. Jeg fandt dog nogle driver på www.hauppage.com,
som er installerede, men kan stadig ikke se hvordan det virker, og de
siders »manual« jeg fandt er ikke til synderlig hjælp.

Ved opringning fik jeg at vide, at PVR-150MCE var identisk med PVR-150,
bortset fra at man kunne købe en fjernbetjening til det - og så var det
lidt billigere.

Men tilsyneladende skal der bruges noget der kaldes »Windoes XP Media
Center Edition 2005«, noget jeg troede var en del af Windows XP Pro.
Eller i det mindste svarede til hvad jeg nu ser hedder »Microsoft Office
Media Content«.

Hvad er det jeg mangler for at kunne bruge kortet? Og ja, i morgen
tirsdag ringer jeg til MidtData for at forhøre mig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Verner

Dato : 01-02-05 09:52

On Mon, 31 Jan 2005 22:22:43 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Hvad er det jeg mangler for at kunne bruge kortet? Og ja, i morgen
>tirsdag ringer jeg til MidtData for at forhøre mig.

Per,

du kan finde meget hjælp på denne side.

http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html#manuals

Verner

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 10:20

Verner <Vernerha@yahoo.dk> wrote:

> Per,
>
> du kan finde meget hjælp på denne side.
>
> http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html#manuals

Dem har jeg skam allerede set. Og skrevet ud.

Men den store mangel er at der skulle have fulgt en CD-ROM med, og den
må nødvendigvis have indeholdt mere, end hvad jeg kan finde af drivere
på sitet.

For at fungere skal det hele nemlig bruge »Windows XP Media
Center Edition 2005«, eller noget andet software, og efter søgning på
www.microsoft.com ser det ud til at »Windows XP Media
Center Edition 2005« kun sælges i forbindelse med hardware, og
tilsyneladende er et alternativt operativsystem i stedet for eksempelvis
XP Pro. Som jeg ikke kan undvære.

Nu ringer jeg til MidtData.
--
Per Erik Rønne

Fra : Verner

Dato : 01-02-05 15:59

On Tue, 1 Feb 2005 10:20:20 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>For at fungere skal det hele nemlig bruge »Windows XP Media
>Center Edition 2005«, eller noget andet software...

Der skal ikke bruges XP Media Center.

Jeg har netop købt et tilsvarende kort, der fulgte "MovieFactory 3 SE"
og "WinTV2000" med.

Du skal straks få fat i den CD der normalt følger med.

Kom tilbage hvis du ønsker yderligere oplysninger..

Verner

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 16:26

> [...]

> og "WinTV2000" med.

> Du skal straks få fat i den CD der normalt følger med.

> Kom tilbage hvis du ønsker yderligere oplysninger..

Der følger ingen CD med det pågældende kort, som jeg har aftalt at sende
tilbage. I stedet får jeg en noget dyrere PVR-500MCE, hvor der følger
software med, og som har to tv-tunere indbygget.
--
Per Erik Rønne

Fra : Verner

Dato : 01-02-05 18:14

On Tue, 1 Feb 2005 16:25:49 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Der følger ingen CD med det pågældende kort, som jeg har aftalt at sende
>tilbage. I stedet får jeg en noget dyrere PVR-500MCE, hvor der følger
>software med, og som har to tv-tunere indbygget.

Ifølge Hauppauges egen hjemmeside følger der heller ikke software med
PVR-500MCE - det er også et kort der behøver Windows Media Center !

http://www.hauppauge.com/Pages/prods_pvrs.html

Jeg har købt nedenstående PVR-150, der følger det hele med..

http://www.hauppauge.com/Pages/products/data_pvr150.html

Du skal nok checke grundigt inden du sidder med endnu et "dumt" kort

Verner

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 19:44

Verner <Vernerha@yahoo.dk> wrote:

> Ifølge Hauppauges egen hjemmeside følger der heller ikke software med
> PVR-500MCE - det er også et kort der behøver Windows Media Center !

Sælgeren har forsikret mig, at der til PVR-500MCE følger software med,
dog ikke Windows Media Center, som jeg i øvrigt slet ikke ville bryde
mig om.

Det er en reduceret udgave af XP Home, som dog på nogle områder er
udvidet. Og den er slet ikke kommet til landet endnu.

www.midtdata.dk.

Og hvis du vil spørge sælgeren {der er kun en: Morten}, så er det
salg@midtdata.dk.

Under alle omstændigheder er kortet nu sendt retur.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-05 13:16

> [...]

> Sælgeren har forsikret mig, at der til PVR-500MCE følger software med,
> dog ikke Windows Media Center, som jeg i øvrigt slet ikke ville bryde

Kortet blev returneret, da der ikke fulgte software med. I stedet har
jeg fået et PVR-350 kort med software, og med såvel tv- som fm-tuner, så
jeg også kan optage fra radio, og brænde optagelserne på cd eller dvd
{når jeg engang får købt en dual dvd brænder til maskinen}.

Og nu funker det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Olsen

Dato : 17-01-05 07:25

Du havde det selv på din query fra edbpriser:

Hauppauge WinTV PVR-150

Tv/video-indgangsadapter / PCI / S-Video / Komposit Video / NTSC / PAL /
MPEG-1 / MPEG-2 / 352 x ...

778 kr.

.... men sørg for under alle omstændigheder for at vælge et kort der har
indbygget MPEG-2 encoder (et med MPEG-4 encoder ville være bedre, men er
vist pt. ubetalelige). Hvis ikke der sidder en MPEG-2/4 encoder (eller en
anden comprimator), så fylder det alt for meget på harddisken (= ikke plads
til så meget TV. Når jeg optager, så fylder det ca. 3GB/time, men så kan det
heller ikke skelnes fra original signalet (af mig).

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-05 16:53

> [...]

> til så meget TV. Når jeg optager, så fylder det ca. 3GB/time, men så kan det
> heller ikke skelnes fra original signalet (af mig).

Jeg tror allerede at jeg har besluttet mig for en sådan. Jeg bestiller
den om en uges tid.

Kører den i øvrigt kun på Windows-maskiner? Hvad med Mac og Linux?
--
Per Erik Rønne

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-01-05 21:55

Per Rønne skrev:

> Jeg tror allerede at jeg har besluttet mig for en sådan. Jeg bestiller
> den om en uges tid.
>
> Kører den i øvrigt kun på Windows-maskiner? Hvad med Mac og Linux?
Jeg har set PVR, PVR250 og PRV350 være understøttet, har dog ikke selv
prøvet det.
check http://www.shspvr.com/forum/viewforum.php?f=30

/carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-05 14:18

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Jeg tror allerede at jeg har besluttet mig for en sådan. Jeg bestiller
> den om en uges tid.
>
> Kører den i øvrigt kun på Windows-maskiner? Hvad med Mac og Linux?

dutter ikke på mac

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-05 14:36

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> dutter ikke på mac

Næh, men nu har jeg altså et Hauppauge PVR-350 installeret på min
Windows desktop {2,6 GHz} med såvel tv- som radiotuner. I stedet for på
min hovedmaskine: G4/867/640 Macintosh.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-05 14:18

Elgato's eksterne produkter kan streame i såvel MP2 som MP4 -
selvfæølgelig med perfekt synkronisering. Såvel ATI som Matrox sælger
nu OEM Elgato EyeTV produkter til USB som duer med såvel wndows som mac.
Elgato's egne produkter er kun til Firewire og duer kun på mac.

....men kvaliteten er ikke mindre end forrygende og SW'en meget, meget
nem.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 16-01-05 21:34

"Per Olsen" <nowhere@somewhere.org> wrote in message

> [...]
> tunere giver mulighed for at optage 2 programmer på samme tid eller
> at optage et program og se et andet tidsforskudt.

Med mit Pinnacle PCTVpro får jeg altid ca. 100ms forskel mellem lyd og
billede, så det ville være rart med et kort hvor lyd og billede blev
mixet "onboard" i stedet for af et Windows-program der skal samle
datastrømme fra to forskellige enheder.
Det er jo ikke noget problem hvis der kodes med hardware som i
Hauppauge-kortene, men jeg ville nu fortrække hvis der i stedet for
MPEG2 kunne kodes til DV AVI. Så kan man nemlig bagefter kode til
MPEG2 med TMPGEnc og lade denne bestemme den optimale
bitrate/opløsning så en DVD fyldes helt ud.
Ved du om Hauppauge-kortene kan kode til AVI DV, og om det i så fald
sker uden brug af PC'ens lydkort?

/klaus

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 19:49

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]

> kunne se dem på fjernsyn med dvd-afspiller? Eller kan det bedre betale
> sig at vente og købe en dvd-optager med indbygget harddisk?

Jeg bruger en Cinergy 400, til vist ca samme pris. Har billede på lige nu,
fra min Selector, jeg synes det er glimrende. Jeg optager i det der hedder
PAL 1/2 DVD, 352x576 - 3600 KBits/sek, og synes det er fint.

Cinergy skulle være lidt tvivlsom, hvis man vil bruge dens tuner i stedet
for S-VIDEO, som jeg kun bruger.

En dvd-optager med harddisk er jo en noget anden cup of tea, og jo i en helt
anden prisklasse. Og man kan jo under alle omstændigheder altid bruge, at
kunne se TV på desktoppen mens man laver andre ting.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-05 20:22

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]

> fra min Selector, jeg synes det er glimrende. Jeg optager i det der hedder
> PAL 1/2 DVD, 352x576 - 3600 KBits/sek, og synes det er fint.

Hvordan er kvaliteten så, efter at du har brændt det ned på dvd, og set
det på det store 32" widescreen fjernsyn?

> Cinergy skulle være lidt tvivlsom, hvis man vil bruge dens tuner i stedet
> for S-VIDEO, som jeg kun bruger.

Den skal kunne optage direkte fra antennen. Hvordan optager du så,
gennem en gammel vhs?

> En dvd-optager med harddisk er jo en noget anden cup of tea, og jo i en helt
> anden prisklasse. Og man kan jo under alle omstændigheder altid bruge, at
> kunne se TV på desktoppen mens man laver andre ting.

Jeg har et 14" fjernsyn hængende på væggen i mit edb-rum.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-01-05 03:10

> Hvordan er kvaliteten så, efter at du har brændt det ned på dvd, og set
> det på det store 32" widescreen fjernsyn?

Jeg synes den er glimrende, og der er jo ca det antal linjer som fjernsynet
bruger i PAL, med denne 1/2 dvd, men har man plads nok, kan man også kode i
hel DVD, men så skal en film jo alligevel omkodes så den passer til en
enkeltsidet DVD-skive, - eller splittes i to. Eller man kan købe en
dobbeltside DVD-brænder, som jeg har gjort, men jeg har endnu ikke købt én
skive, jeg venter til de falder lidt mere i pris. Det ser også så utrolig
flot ud, selv med omkodning til 4,3 GByte fra de 8 - 9 stykker som en
kommerciel skive plejer at være på.

> Den skal kunne optage direkte fra antennen. Hvordan optager du så,
> gennem en gammel vhs?

Nej, direkte fra min Selectorkasses S-video udgang, - man kan selvfølgelig
også bruge fjernsynets S-video udgang, hvis det har en sådan, men det har de
fleste nye fjernsyn vist.

> Jeg har et 14" fjernsyn hængende på væggen i mit edb-rum.

Det bruger ekstra strøm og plads, - og med PC-kortet kan du lige optage,
mens du er væk, - bruge time shift. Jeg synes det virker virkelig fint, og
til den pris er det jo ingen katastrofe hvis man alligevel synes man vil
have noget andet, det kan vel sælges til det halve, eller bruges som
reserve.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-05 06:32

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Eller man kan købe en
> dobbeltside DVD-brænder

Det har jeg tænkt mig at gøre. Ved juletid havde tdc dem i øvrigt til
499 kroner.

> Nej, direkte fra min Selectorkasses S-video udgang, - man kan selvfølgelig
> også bruge fjernsynets S-video udgang, hvis det har en sådan, men det har de
> fleste nye fjernsyn vist.

Jeg har ingen selectorboks, og ved i øvrigt slet ikke om den kan bruges.
I øvrigt står det store fjernsyn i dagligstuen, computerne i den gamle
kombinerede drenge- og spisestue {ja, vi sov tre drenge herinde}.

> Det bruger ekstra strøm og plads,

Ikke synderlig plads; hvad skulle ellers hænge der. Og jeg skifter
mellem hele tre forskellige computere hvor jeg sidder; den G4 Mac med
MacOS X 10.3.7 UNIX jeg lige nu bruger, en Windows desktop og en Windows
IBM laptop.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-05 22:10

> [...]

> kunne se dem på fjernsyn med dvd-afspiller? Eller kan det bedre betale
> sig at vente og købe en dvd-optager med indbygget harddisk?

Kig på det PCi kort med tilhørende SW som René Frej fra mac gruppen har.
Apple sælger det fra sin webstore. Du vil dog kun kunne optage i motion
JPEG (fylder MEGET) pga af dine langsomme computere.

Hvis du er parrat til at ofre en ordenlig slat penge, bør du kigge på
elgato's eyeTV 200 til firewire. Det sender en konstant MPEG2 stream til
din computer (og tilbyder derfor osse timeshifting). EyeTV 200 fås osse
i en USB2 udgave fra Maxtor eller Matrox med tilhørende windows SW. dvs
at du kan bruge den samme box under såvel windows som OSX.

Med et enkelt klick kan du eksportere og brænde en DVD-Video af din
optagelse med Toast og stå med en færdig DVD få minutter efter TV
programet er slut - uden forudgående encoding. Med en PCI kort løsning,
skal din computer bruge 2-6 timer på at encode din optagelse til MPEG2,
inden den kan brændes, og kvalieteten når ikke eyeTV til sokkeholderne.

Kvaliteten af eyeTV er second-to-none og overstiger langt hvad det kan
lade sig gøre at sende i PAL. ulempen er prisen på godt 3K kr

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-05 06:45

> [...]

> Kvaliteten af eyeTV er second-to-none og overstiger langt hvad det kan
> lade sig gøre at sende i PAL. ulempen er prisen på godt 3K kr

Jeg har købt og installeret et Haupauge WinTV-PVR-350 kort, som kom med
den fornødne software. Da Windows-maskinen på 2,6 GHz endnu ikke er
forsynet med en DVD-brænder {der skal indkøbes en dual DVD-brænder}, har
jeg ikke kunnet se kvaliteten af brændingen.

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=WINTV-PVR-350&goto=producti
nfo&mainfunc=link
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-05 14:01

> [...]
> forsynet med en DVD-brænder {der skal indkøbes en dual DVD-brænder}, har
> jeg ikke kunnet se kvaliteten af brændingen.

værf opmærksom på at det snildt kan tage 15-20 timer at encode en
optagelse inden den kan brændes, såfremt kortet ikke indeholder en
hardware MPEG2 encoder.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-05 10:18

> [...]

> værf opmærksom på at det snildt kan tage 15-20 timer at encode en
> optagelse inden den kan brændes, såfremt kortet ikke indeholder en

At brænde en optagelse vil være noget, der kun vil ske ganske få gange
om året. Kun når det drejer sig om opera og ballet i fjernsynet.

Derudover vil maskinen hovedsagelig blive benyttet til netop det formål.
Jeg har andre maskiner jeg anvender.
--
Per Erik Rønne