Automatisk sluk af pc.
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 16:21

Er der en slags timer der kan slukke for pc'eren efter f.eks 2 timer.

Jeg tænker selvlfølgelig ikke på et ur man sætter i stikkontakten, men noget
i windows eller et software program.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-01-05 16:23

Hej!

Kim Michael Larsen wrote:

> Er der en slags timer der kan slukke for pc'eren efter f.eks 2 timer.

Her er lidt at rive i:

<
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-02,GGLD:en&q=windows+%22automatic+shutdown%22+program+download+free

Prøv Google en anden gang, det kan sagtens betale sig :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 17:02

Kim Michael Larsen wrote:

> Er der en slags timer der kan slukke for pc'eren efter f.eks 2 timer.

Kan du bruge dette til noget?:

Jesper G. Poulsen

Fra : Rander

Dato : 16-01-05 17:35

Sun, 16 Jan 2005 16:20:51 +0100 brugte "Kim Michael Larsen" <kimila snabel
a mail dot dk> 14 linier på at fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Er der en slags timer der kan slukke for pc'eren efter f.eks 2 timer.
>Jeg tænker selvlfølgelig ikke på et ur man sætter i stikkontakten, men noget
>i windows eller et software program.

Hop ned i Start -> Kør og skriv

shutdown -s -t 7200

-s = luk systemet (shutdown)
-t = vent 7200 sekunder

Hvis du alligevel ikke vil have at den lukker ned efter de to timer, kan du
skrive

shutdown -a

-a = abort

Prøv at hoppe ud i kommando-prompten og skriv "shutdown /?", så kan du se
hvad man ellers kan med den...

Husk bare at når du sætter tid på (-t), SKAL du også bruge -s eller -r
(reboot), ellers vil den blot logge dig af med det samme...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

I Paradiset bruger de nogle grønne duske i stedet for underbukser. (Therese, 7 år)