Hvilken mus kan anbefales til erstatning?
Fra : Sven

Dato : 16-01-05 01:03

Hej.
min Microsoft Intellipoint Explorer 3.0 er netop afgået ved døden, så jeg
skal ud og finde en anden. Men hvilken? Det skal være en med ledning, da jeg
ikke kan fordrage disse tunge "batteri-mus". En Intellipoint 4 er heller
ikke en god løsning, da den ikke er udformet ret godt i forhold til min hånd
(har svært ved at nå tommelfingerknapperne i et hidsigt spil).
Musen skal bruges ved billedredigering samt FPS spil på en sort Icemat. Jeg
har for år tilbage haft logitech-mus som jeg var godt tilfreds med pånær
deres driver. Der skulle et specielt program til før hjulet virkede i spil,
og så var det endda ikke alle spil det virkede i alligevel. Har de fået
rettet op på det? Både hjul og ekstra-knapper skal være virksomme i spil,
helst programmérbare. MX500 serien ser godt ud, men kun hvis Logitech har
fået styr på deres drivere.

Lige nu sidder jeg med en trådløs MS Intellipoint optisk mus med
"sidescroll" i hjulet. Den er stor og kluntet, dårlig vægtfordeling (meget
tung bagtil), elendig placering af tommelfingerknapperne (faktisk kan jeg
kun nå den ene med besvær og slet ikke den anden).

Hvad kan anbefales?

Sven

Fra : Esben

Dato : 16-01-05 03:08

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spil, helst programmérbare. MX500 serien ser godt ud, men kun hvis
> Logitech har fået styr på deres drivere.

MX500/510 er fin - jeg ved dog ikke hvordan den opfører sig på din
musemåtte. Mht hjulet, så har jeg endnu ikke oplevet et program/spil hvor
det ikke virkede. Jeg har programmeret scroll-knappen til at være
dobbeltklik, og den holder af og til op med at virke. Men prøv dog musen i
hånden i en butik, så du ved hvordan knapperne er placeret.

--
Esben

Fra : Casper Bang

Dato : 16-01-05 09:57

> Jeg har programmeret scroll-knappen til at være dobbeltklik, og den holder
> af og til op med at virke.

Yep, jeg har samme problem - gå ind i control panel > settings > mouse, og
klik "ok". Så virker den igen.
Jeg ved ikke hvorfor - men skal selv gøre det et par gange om ugen.

Fra : Myt

Dato : 16-01-05 03:40

> [...]
> tung bagtil), elendig placering af tommelfingerknapperne (faktisk kan jeg
> kun nå den ene med besvær og slet ikke den anden).

Jeg sidder med en mindre model fra Logitech, en mx310, og jeg syntes den er
formidabel, både til grafik og MOHAA. Knapperne på siden sidder dejligt højt
oppe på siden og er lette at gå til.

Myt

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 16-01-05 11:38

Tag en Mx510 den er for lækker, den ligger godt i hånden og alle knapper
sidder hvor de skal!

Og så er den jo flot :)

Fra : Sven

Dato : 16-01-05 17:22

Tak for svarene. Jeg prøver en Logitech-mus igen MX510 hvis jeg kan hitte en
hos den lokale dyrehandel.

Sven

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-05 19:38

> Tak for svarene. Jeg prøver en Logitech-mus igen MX510 hvis jeg kan hitte
en
> hos den lokale dyrehandel.

Den virker fint med Icemat black! - Har selv den kombination, jeg bruger
iøvrigt ikke logitechs driver, jeg kan fint nøjes med den der er indbygget i
windows! - Ingen grund til at installere logitechs egen medmindre du vil
programmere knapperne til noget andet end deres standard funktioner...

Brian

Fra : Sven

Dato : 16-01-05 21:52

> [...]
> windows! - Ingen grund til at installere logitechs egen medmindre du vil
> programmere knapperne til noget andet end deres standard funktioner...

Det lyder godt. Vil det sige, at knapperne på denne logitech-mus virker i
spil også med WinXP-driveren? Det ville være lækkert

Sven

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-01-05 18:22

Sven wrote:

> Hvad kan anbefales?

Jeg har lige bestilt en Logitech MX700 og en Steelpad 4S:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18747 og
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91088. Hvis man skal tro
anmeldeserne dér, så er det vist en ganske god kombination. Logitech's
drivere giver jeg heller ikke meget for, men jeg plejer bare at benytte
XP's.

Søren

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 18-01-05 00:29

> [...]
> skal ud og finde en anden. Men hvilken? Det skal være en med ledning, da
> jeg ikke kan fordrage disse tunge "batteri-mus". En Intellipoint 4 er

Så husk at skil din nye mx510 ad og pil vægtklodsen ud, det er dejligt når
man spiller fps spil at musen er let.

> rettet op på det? Både hjul og ekstra-knapper skal være virksomme i spil,
> helst programmérbare. MX500 serien ser godt ud, men kun hvis Logitech har
> fået styr på deres drivere.

Det har de. Jeg har programmet div. knapper til taster som jeg kan binde i
fx cs. Hvis du vil have en lav sens i spil kan du downloade et lille
advanced drivers program fra logitechs side - samme sted som du finder de
alm. - og her er der et par indstillinger som gør at du kan få lavere sens.
osv.

Har selv lige skiftet min mx500 ud med en razer diamond back - virkelig
formidabel mus, og så koster den ikke alverden mere end en mx510. Specielt
de 2 store knapper til pegefinger og langemand er klasser bedre end dem på
logitechs mx mus. Det virker nærmest som om reaktionstiden er hurtigere når
man trykker på dem, men det er nok bare den mekaniske opbygning af knapperne
der giver denne følelse.

Anyways jeg ville i hvert købe razer'en istedet for logitechs mx'ere.

/Søren

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 18-01-05 04:24

> Anyways jeg ville i hvert købe razer'en istedet for logitechs mx'ere.

Forresten en sidste fordel ved razers mus er at ledningen er meget tynd
hvilket gør at man faktisk ikke mærker at den er der. På mx er ledningen
meget kraftigt og bøjer ikke så let, så derfor kan man nemt komme til at
sidde og "slæbe" ledningen rundt hver gang musen flyttes. Og dette kan jo
godt være til gene efter et par timers gaming.