2 lydkort
Fra : Kim Hansen

Dato : 15-01-05 10:28

Kan man have to lydkort i maskinen samtidig?
Jeg har et onboard som er disabel i bios og et sorround i pci som jeg
bruger. Men nu kunne jeg godt tænke mig at bruge det andet til mit
stereoanlæg, så jeg ikke skal om bag maskinen og skifte kabler
hvergang. Kan jeg så ikke bare installere onboardlydkortet og så
deaktivere i system, hvis det er nødvendigt?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Madsen

Dato : 15-01-05 13:13

Kim Hansen wrote:
> Kan man have to lydkort i maskinen samtidig?

jo

> [...]
> hvergang. Kan jeg så ikke bare installere onboardlydkortet og så
> deaktivere i system, hvis det er nødvendigt?

Du skal i de anvendte programmer vælge hvilket lydkort du vil anvende.

--
Hilsen Madsen

Fra : Peter

Dato : 15-01-05 13:32

Hej.

> Kan man have to lydkort i maskinen samtidig?

Ja, og nej......
I mange tilfælde kan det lade sig gøre, men eks. på mit MSI KT880 bundkort
kan det ikke......
Jeg kan ikke have både det onboard og mit SB Live i maskinen og aktive
samtidig, hvis jeg sætter mit SB live i, så kan maskinen ikke finde det
onboard kort, ikke engang selv om driverne til dette er installeret og det
fungere som det skal inden SoundBlasteren blev sat i.....
Jeg har prøvet med flere andre lydkort i samme maskine, med samme resultat,
og også haft flyttet dem til flere forskellige PCI slots, uden at det
fungere....
Så bios´en må vel åbenbart disable det onboard lydkort, godt og grundigt når
den "ser" et andet lydkort......

Men ellers er det altså første gang jeg ikke har haft mulighed for to
lydkort i samme maskine, selv andre MSI bundkort har dette fungeret fint
på......

Mvh.
Peter

Fra : Kim Hansen