omdirrigere printerport ?
Fra : knud

Dato : 15-01-05 03:13

Jeg har et regnskabsprogram der udskriver via LPT1 porten. Nu har jeg
imidlertid fået en printer der tilsluttes til USB. Er der en eller anden
måde hvorved man kan omdirrigere data der sendes til LPT1: TIL usb. ?
Jeg kører Windows-XP.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 15-01-05 11:38

knud wrote:
> [...]
> imidlertid fået en printer der tilsluttes til USB. Er der en eller anden
> måde hvorved man kan omdirrigere data der sendes til LPT1: TIL usb. ?

Måske kan du share din USB printer og så lave en mapping til LPT porten:
net use lpt: \\computernavn\printershare

Jeg har ikke prøvet når det er lokalt at printeren sidder, men det
virker hvis det er en netværksprinter.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : knud

Dato : 17-01-05 00:47

> [...]
> net use lpt: \\computernavn\printershare
>
> Jeg har ikke prøvet når det er lokalt at printeren sidder, men det

Tak for dit svar, men jeg aner ikke hvordan det skal gøres, du kan vel ikke
beskrive det lidt mere detaljeret.
Jeg har aldrig arbejdet med netværk, og dermed heller ikke deling af nogen
art.

På forhånd tak
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 17-01-05 06:58

knud wrote:

> Tak for dit svar, men jeg aner ikke hvordan det skal gøres, du kan vel ikke
> beskrive det lidt mere detaljeret.

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber
Gå i fanebladet Computer navn og notér computer navnet
Tryk Annuler

Gå i Kontrol panel -> Printere
Højreklik på printeren og vælg deling
Sæt den som værende delt og giv den et kort navn, fx "minprinter"
Tryk OK

Gå i start -> kør og skriv cmd
skriv net use lpt: \\computernavn\printernavn

Kan du printe fra dit program nu? Hvis det er tilfældet, gentag sidste
trin, med følgende oarameter, som gør kommandoen permanent (dog ikke
mere end at man kan fjerne det igen):
net use lpt: \\computernavn\printernavn /PERSISTENT:yes

Alt er utestet og er ren teori. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk