intet billed
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-01-05 00:12

hejsa

jeg har lige fået min helt nye computer som jeg lige har samlet..

men kan ikke få den til at vise noget billed på skærmen.
og sys jeg har prøvet alt efterhånden.
undtagen at skifte delene ud. da jeg ikke kender nogen der har noget der
passer
nogen der har nogen forslag til hvad problemet kan være

jeg har følgene system

Asus P5GD2 deluxe bundkort
P-4 540J (3,2 ghz)
point of view ge-force 6600 GT pci-express
2*256 dual channel pc-4200 kingston ram

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-01-05 00:56

Jens Mikkelsen wrote:
> jeg har lige fået min helt nye computer som jeg lige har samlet..
> men kan ikke få den til at vise noget billed på skærmen.
> og sys jeg har prøvet alt efterhånden.

Synes?

> [...]
>
> Asus P5GD2 deluxe bundkort
> P-4 540J (3,2 ghz)
> point of view ge-force 6600 GT pci-express

For svag PSU?
Er det ekstra strømstik på bundkortet sluttet til?
Er der et ekstra strømstik på grafikkortet? er det sluttet til?
Din processor er en Prescott(også kaldet PresHOT), som sandsynligvis
bruger 103 Watt (de to nyeste stepping'er i 3,2 GHz bruger "kun" 84
Watt, men mon de er ude i butikkerne allerede?).

> 2*256 dual channel pc-4200 kingston ram

Jeg går ud fra, at du mener PC2-4200, og at de er valgt vha.
RAM-vælgeren på Kingstons website?

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-01-05 08:46

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Synes?

> For svag PSU?
har prøvet med en 300 watt og en 360 watt

> Er det ekstra strømstik på bundkortet sluttet til?
ja har både sat det 24 pins og 4 pins på

> Er der et ekstra strømstik på grafikkortet? er det sluttet til?
der skal ikke strøm til grafikkortet

> [...]
> Watt, men mon de er ude i butikkerne allerede?).

> Jeg går ud fra, at du mener PC2-4200, og at de er valgt vha.

ved ikke om de lige hedder PC2-4200 men det er DDR ram

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-01-05 10:02

Jens Mikkelsen wrote:
> "Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> har prøvet med en 300 watt og en 360 watt

Måske kan de ikke levere nok Ampere på +12V.
F.eks. 10A er for lidt, hvis processoren udelukkende suger fra +12V.

> ved ikke om de lige hedder PC2-4200 men det er DDR ram

Nix, det bundkort kan kun bruge DDR2-RAM.. (240-pins)

http://www.asuscom.de/products/mb/socket775/p5gd2-d/overview.htm

Du har vel ikke presset noget alm. DDR-RAM ned i det bundkort?
Hvad er Produktkoden på dem? KVR533D2N4K2?

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-01-05 10:21

> Måske kan de ikke levere nok Ampere på +12V.
> F.eks. 10A er for lidt, hvis processoren udelukkende suger fra +12V.

den psu jeg har prøvet med levere 17A ved +12V

flot mente DDR2 ram
ja det er den produktkode

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-01-05 10:30

Jens Mikkelsen wrote:
> "Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> den psu jeg har prøvet med levere 17A ved +12V

En sidste mulighed; er der en afstandsskrue for meget i pladen under
bundkortet, som så kortslutter noget?

Hvis der ikke er det, så har jeg ikke umiddelbart flere foreslag.
Så er det godt, at der er noget der hedder 14 dages returret ved
fjernsalg.

Fra : Palle

Dato : 15-01-05 10:41

> Hvis der ikke er det, så har jeg ikke umiddelbart flere foreslag.
> Så er det godt, at der er noget der hedder 14 dages returret ved
> fjernsalg.

Også når udstyret er 'bearbejdet' af en ikke-kyndig?

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-01-05 10:46

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> En sidste mulighed; er der en afstandsskrue for meget i pladen under
> bundkortet, som så kortslutter noget?

nej har sat 9 i som passer til bundkortet

> Hvis der ikke er det, så har jeg ikke umiddelbart flere foreslag.
> Så er det godt, at der er noget der hedder 14 dages returret ved
> fjernsalg.

er der 14 dages fuldreturret selvom man har haft udstyret pakket ud og brugt
det ?

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 15-01-05 11:47

Jens Mikkelsen wrote:
> "Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> nej har sat 9 i som passer til bundkortet

> er der 14 dages fuldreturret selvom man har haft udstyret pakket ud
> og brugt det ?

Ja, hvis det er købt via nettet/postordre.

--
Mogens.

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-01-05 11:13

> [...]

> bruger 103 Watt (de to nyeste stepping'er i 3,2 GHz bruger "kun" 84
> Watt, men mon de er ude i butikkerne allerede?).

kan det betyde noget at jeg bruger en gammel 20 pins PSU med 20-> pins
converter ?

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 15-01-05 11:14

"Jens Mikkelsen" <mikkelsendk22@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> kan det betyde noget at jeg bruger en gammel 20 pins PSU med 20-> pins
> converter ?

ups mener kan det betyde noget at jeg bruger en gammel 20 pins PSU med 20->
24 pins
converter ?

Fra : Nogen

Dato : 15-01-05 12:39

> [...]
> passer
> nogen der har nogen forslag til hvad problemet kan være

Dav

ud med skidtet, lig det på bord eller andet, der var en antistatiskpose med
Mobo den ligger på mobo på sætter grafikkort cpu og ram i tilslutter strøm,
natruligvis også tastetur mus og skærm. Hvis der kommer billede er det en
kortslutning. Så skal du have nogle fiber skiver mellem mobo og kabinet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 16:50

Nogen wrote:

> ud med skidtet, lig det på bord eller andet, der var en
> antistatiskpose med Mobo den ligger på mobo på sætter grafikkort cpu

Antistatiske poser er elektrisk ledende. Bagsiden af en blok oplader
ikke statisk elektricitet og bør derfor anvendes som underlag.

Jesper G. Poulsen