USB2 igen igen på Asrock
Fra : Myt

Dato : 14-01-05 01:33

Hej i gruppen

Jeg har en rigtig god ven der har problemer med sit usb grej. Hun har et
Asrock K7S8x bundkort og den del USB grej sat til. Problemet er, at står
BIOS til at køre USB2, så nægter maskinen ganske enkelt at starte op. Pille
vi så USB grejet fra, så vil den godt starte op, og når man så kommet ind i
Windows, så sættes grejet til og det virker, men det er jo ikke lige sådan
det burde virke. Slår jeg så USB2 fra inde i BIOS, så starter den fint op
med grejet sat til, men så er der ENKELTE ting der ikke vil køre optimalt,
fordi der findes en hurtigere USB.

Hvad pokker gør jeg/vi ved det. Selv om det ikke har noget med sagen at
gøre, så er der XP Pro med SP2 på. Men hvad kan det være der blokere denne
opstart når USB er sat til i BIOS ???

Myt

Fra : Erling

Dato : 14-01-05 01:45

Myt wrote:
> [...]
> gøre, så er der XP Pro med SP2 på. Men hvad kan det være der blokere denne

Hej.
Måske kan det skyldes en fejl, som jeg oplevede med et K7SA Pro bundkort.
Hvis jeg havde et kort i den første pci-sokkel og samtidig havde usb2
slået til i bios, havde jeg store problemer.
Jeg læste senere i manualen over kortet, at den havde den fejl.
Måske har K7S8x kortet også den fejl?

Erling.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-01-05 01:44

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i

> [...]
> med grejet sat til, men så er der ENKELTE ting der ikke vil køre optimalt,

Muligvis kan maskinen ikke initialiserer portene korrekt, hvis der er sat
enheder med forskellige hastigheder til den samme port og/eller rod HUB.

Prøv at finde ud at - med udelukkelsesmetoden - hvilken enhed, der
forårsager problemet. Sæt derefter highspeed enheder på samme port og evt.
lowspeed enheder på en anden port. Hvert stik, eller måske hvert andet
stik, er sikkert fordelt med hver sin rod HUB, så man skal nok tage alle USB
stik i brug.

Ofte går det galt med USB, fordi 1,1 og 2.0 enheder bliver blandet sammen...

Det er ikke utænkeligt, at I må tage ekstraportene på bundkortet i brug
også, da de antageligvis ikke sidder på samme rod HUB som de fastmonterede.

Claus

Fra : Dennis Nielsen [9440~

Dato : 14-01-05 08:18

> Pille

havde samme problem med en ældre bærbar, og det viste sig at være et USB
ekstern brænder drev der fuckede op. Hvis jeg tog det ud inden jeg
lukkede maskinen var der ingen problem, men sad det i ville win ikke
lukke. Det samme med opstart mener jeg at kunne huske... Jeg fandt ingen
løsning, men måtte leve med det...

Dennis

Fra : Myt

Dato : 14-01-05 10:48

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre, så er der XP Pro med SP2 på. Men hvad kan det være der blokere denne

Jeg bukker og takker for svarene, jeg/vi vil prøve det der er foreslået og
håbe på at finde en løsning på problemerne.

Findes der i øvrigt en hjemmeside hvor man kan læse noget mere om USB og om
hvordan det virker, eller skulle virke ? Siderne skal helst være på Dansk
eller Engelsk.

Myt

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-01-05 17:58

> [...]
>
> Findes der i øvrigt en hjemmeside hvor man kan læse noget mere om USB og
> om hvordan det virker, eller skulle virke ? Siderne skal helst være på

Hej Myt
Prøv at følge dette link http://computer.howstuffworks.com/usb.htm
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Pico

Dato : 14-01-05 22:55

Myt wrote:
> [...]
> inde i BIOS, så starter den fint op med grejet sat til, men så er der
> ENKELTE ting der ikke vil køre optimalt, fordi der findes en

Jeg har et bukndkort magen til, jeg køre Oncable modem, det er vist nok
USB 1, på et tidspunkt købte jeg en USB fordeler med 4 porte der var USB
2, når jeg satte den til ville Pc'en ikke starte, var den ikke sat til
kunne jeg bare sætte den til efter starten. Det undrede mig meget fordi
den virkede fint på min gamle Pc, jeg byttede så med en ven der havde en
USB 1 boks og så startede min Pc som den skulle. Hvis det der skrives
længer nede er rigtigt undre det mig at jeg senere har købt en Printer
med USB 2 og det virker fint, men den sidder heller ikke i den samme
port som boksen, det er så muligvis grunden.
Pico