Test af PSU uden PC
Fra : Pia Lildballe

Dato : 12-01-05 18:17

hejsa

hvordan tester jeg nemmest om min PSU er i live? (der sker intet når den
sidder i maskinen og jeg forsøger at starte - ingen opstart af blæser -
nada)
Jeg har fundet dette link der viser en metode:
http://www.ochardware.com/articles/psuvolt/psuvolt2.html
Er det ganske ufarligt at lave dette nummer?

Mvh
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 20:03

Pia Lildballe wrote:

> hvordan tester jeg nemmest om min PSU er i live? (der sker intet når

Du sætter en disk på.

> http://www.ochardware.com/articles/psuvolt/psuvolt2.html
> Er det ganske ufarligt at lave dette nummer?

Ja.

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-01-05 03:23

"Pia Lildballe" <p_lildballe@*REMOVE*hotmail.com> skrev

> Jeg har fundet dette link der viser en metode:
> http://www.ochardware.com/articles/psuvolt/psuvolt2.html
> Er det ganske ufarligt at lave dette nummer?

Ja, men husk at *tælle* dig frem til det rigtige stik, når du laver
kortslutningen. Jeg har ATX strømforsyninger, hvor faverne på ledningerne
er forskellige, så man må ikke slavisk gå ud fra, at det altid er den
grønne, der skal kortsluttes. Eksempelvis har jeg PSU'er, hvor den orange
ledning er brugt til power on. Men det er altid det samme sted i
stikket....

Claus

Fra : Peter Holm

Dato : 13-01-05 20:48

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> altid er den grønne, der skal kortsluttes. Eksempelvis har jeg
> PSU'er, hvor den orange ledning er brugt til power on. Men det er

ok thx
jeg prøver det sgu :)

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto