TVFM Tuner kort
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-01-05 10:36

Hejsa!

Jeg købte er TV tunerkort hos Aldi for et par år siden. Det har virket
fantastisk godt og det medfølgende program, TVFM Tuner Ver. 5, er helt OK,
næsten. Enkelte programmer kan den ikke vise f.eks Animal Planet - lidt
træls. Jeg har scannet og prøvet ALT - unden resultat.
Jeg har fundet en tysk version, som vist nok kan vise de fleste programmer
(måske alle), men det med tysk, er ikke min stærkeste side.

Mit spørgsmål:

Hvad bruger I sammen med Jeres tunerkort?
Nogen der har noget jeg kan bruge?(eller URL)
Er man bundet til at bruge noget bestemt software?

Mvh. Bo

Fra : Peter J

Dato : 12-01-05 12:14

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev

> Hvad bruger I sammen med Jeres tunerkort?

Til mit Aldi-kort bruger jeg programmet "Fly TV 2000", der i sin nyeste
version er så godt som perfekt. Det understøtter også radio og
fjernbetjening. Du kan hente en fuldt funktionel 30-dages demoversion fra
http://members.home.nl/fly2000/index_e.html

> Nogen der har noget jeg kan bruge?(eller URL)

Hvis dit tv-kort er baseret på et Philips saa713x chipset kan du kan prøve
Fly TV 2000.

> Er man bundet til at bruge noget bestemt software?

Det afhænger altsammen af chipsettet på kortet. Meget tredjeparts-software
understøtter forskellige chipsets, så du vil for det meste kunne finde
noget, der virker.

Et udmærket program er DScaler http://deinterlace.sourceforge.net/
(freeware) - det virker med stort set alle TV-kort, og derfor højst
sandsynligt også dit. (også selvom det muligvis ikke nævnes med navns
nævnelse på listen over understøttede kort!). Det understøtter vist også
radio, men er ikke helt sikker.

mvh
Peter

Fra : Bo

Dato : 12-01-05 17:00

> Hvis dit tv-kort er baseret på et Philips saa713x chipset kan du kan
prøve
> Fly TV 2000.

Hvis det er et Medion MD 2819 så er det i hvert fald supported af FLY 2000
TV i Version 2.38 beta3 eller senere http://auzol.narod.ru/index_e.html

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-01-05 23:21

> Hvis det er et Medion MD 2819 så er det i hvert fald supported af FLY 2000
> TV i Version 2.38 beta3 eller senere http://auzol.narod.ru/index_e.html

Jeg mener det er et MD 2819 (el. 18 - hvor kan jeg se det uden at splitte
computeren ad?). Jeg har dl FLY 2000,desværre kan jeg ikke få nogle
programmer frem - har ellers scannet på kryds og tværs. Programmet se ellers
ok ud!

Hilsen Bo

Fra : Peter J

Dato : 13-01-05 15:30

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev

> Jeg mener det er et MD 2819 (el. 18 - hvor kan jeg se det uden at splitte
> computeren ad?).

Jeg er næsten sikker på, at DScaler kan detecte det:
> [...]

> Jeg har dl FLY 2000,desværre kan jeg ikke få nogle
> programmer frem - har ellers scannet på kryds og tværs. Programmet se

Jeg skulle også fifle noget med mine indstillinger, før jeg fik det til at
virke på mit Aldi-kort (Som er baseret på Philips 7134). Har du husket også
at vælge det rigtige "HF Module" når du har valgt "Medion 2819"? (mer må du
nok prøve dig lidt frem...)

Du kan måske finde lidt hjælp på http://www.tv-cards.com/

mvh
Peter