Støjsvag PC ??
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 10-01-05 21:35

Hej gruppe...

Jeg vil meget gerne udskifte min (efterhånden aldrende) PC med noget
(MAGET !) støjsvagt, og også gerne pladsbesparende. Jeg bruger ikke min
PC til spil, og når jeg en sjælden gang kører krævende apps, er
hastigheden mere et spørgswmål om mængden af RAM, end antallet af Mhz.

Jeg har kigget grundigt på Shuttle "zen" PC'en, men overvejer om det er
muligt at samle noget tilsvarende selv. Højeste prioritet er at pris/Db
forholdet er rimeligt iorden.

Forslag modtages med tak .

Torben.

Fra : Anders Lund

Dato : 10-01-05 21:53

Torben Hedstrøm wrote:
> [...]
> PC til spil, og når jeg en sjælden gang kører krævende apps, er
> hastigheden mere et spørgswmål om mængden af RAM, end antallet af Mhz.

Hvad med en VIA baseret PC? Små bundkort, lille strømforbrug, lille
kabinet og de koster ikke så meget. De er dog ikke så hurtige og
udvidelsesmulighederne er ikke så store når man gør det så kompakt som
man kan gøre det. Men lydkort, grafikkort og netkort er onboard.

www.viaembedded.com

Jeg har lige bestilt dele til en server der skal stå i mit soveværelse,
så den har bare at være stille!

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 11-01-05 09:38

Det ser ret interessant ud , er noget i den stil jeg havde
forestillet mig. Hvilket kabinet har du valgt til din server ?, og hvor
meget er den ca. løbet op i summa-summarum ?.

Torben.

Fra : Anders Lund

Dato : 11-01-05 20:13

Torben Hedstrøm wrote:
> Det ser ret interessant ud , er noget i den stil jeg havde
> forestillet mig. Hvilket kabinet har du valgt til din server ?, og hvor
> meget er den ca. løbet op i summa-summarum ?.

Jamen, det skal jeg da sige dig... Jeg har bestil følgende:

Morex Cubid 2688-V, Black DKK 729,00
VIA EPIA-EPIA-ML8000A, VIA C800 MHz, Fan DKK 839,00
Kingston DDR333, 512 MB DKK 535,00
Seagate 7200.7 200GB, 8MB, ATA DKK 799,00
Teac Slimline CD, 24x speed, Black DKK 449,00
Ialt DKK 3.351,00
Porto DKK 56,00
Alt sammen hos Shg - de regner med at bundkortet er på lager d. 18.

Jeg er bare lidt spændt på hvad støjniveauet på den omtalte "Fan" er.
Sikkert ikke mere end at man kan udskifte den. :) Du skal dog også lægge
mærke til at der er ekstern strømforsyning til kabinettet. Desuden
kræver det også slimline CD-ROM drev, som jeg nok kunne ha' sparet til
serveren, men jeg tænkte, hva fanden? :D

Men ellers kan du kigge i Shg's udvalg af kabinetter til Mini-ITX, da du
kan finde nogle ekstra på deres side i forhold til Edbpriser.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 12-01-05 00:31

Takker så meget... tror at det bliver en løsning noget lignende jeg
hopper på... dog kunne jeg godt tænke mig et 100% blæserløst design !,
men til den pris er det jo lige før der er råd til at eksperimentere .

Torben.

In article <cs18ka$1iuq$1@news.cybercity.dk>,

Fra : Anders Lund

Dato : 12-01-05 18:01

Torben Hedstrøm wrote:
> Takker så meget... tror at det bliver en løsning noget lignende jeg
> hopper på... dog kunne jeg godt tænke mig et 100% blæserløst design !,

Det er jeg også mest til - så man kun har harddisken som mulig støjkilde.

> men til den pris er det jo lige før der er råd til at eksperimentere .

Det har jeg også tænkt mig, hvis jeg ikke er tilfreds med hvad jeg får. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk