Nyt hardware?
Fra : Vega

Dato : 10-01-05 21:02

Hej.

Jeg overvejer og skifte følgende i min maskine.

CPU
CPU køler
Bundkort
Evt. ram, hvis nødvendig?

Det nye system skal være AMD.

Hvilke komponenter vil I anbefale ligenu?
MAX. pris omkring 4000.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 10-01-05 21:58

Hej..

Køb en AMD Athlon 64 3200+ CPU + med køler. 1399,-
Kv8 pro Abit bundkort 800,-

Ram har jeg ikke noget jeg vil anbefale dig:)

mvh.
Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 22:24

Vega wrote:

> Hvilke komponenter vil I anbefale ligenu?

Hvad skal den bruges til?

Jesper G. Poulsen

Fra : Vega

Dato : 10-01-05 22:38

> Hvad skal den bruges til?

Sorry, den oplysning skal I selvfølgelig ha'.
Den skal bruges til nye spil.

Jeg genbruger følgende dele.

Grafikkort: Radeon 9800PRO
Ram hvis det kan lade sig gøre? 1x512mb PC2700 og 1x 512 PC3200 Samsung
Kabinet: Thermaltake miditower
Harddiske
Drev

Mvh. Vega.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 23:30

Vega wrote:

> Den skal bruges til nye spil.

Hvis du har en Barton eller en nyere Thoroughbred idag, så vent med at
opgradere... Ydelsesforskellen er endnu så lille at det ikke kan
retfærdiggøre den økonomiske udgift.

Jeg har en Barton 2500+ og et GF4 Ti4200 og der er ikke noget spil jeg
ikke kan spille.

Jesper G. Poulsen

Fra : Vega

Dato : 11-01-05 16:05

> Hvis du har en Barton eller en nyere Thoroughbred idag, så vent med at
> opgradere... Ydelsesforskellen er endnu så lille at det ikke kan
> retfærdiggøre den økonomiske udgift.

Jeg har en XP 2700+ nu.

> Jeg har en Barton 2500+ og et GF4 Ti4200 og der er ikke noget spil jeg
> ikke kan spille.

og Radeon 9800 pro som du kan læse.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-05 16:09

Vega wrote:

> Jeg har en XP 2700+ nu.

Gem pengene.

Jesper G. Poulsen

Fra : Vega

Dato : 10-01-05 22:39

> Hvad skal den bruges til?

Glemte lige at jeg også gerne vil genbruge min Chill Innovation 350W PSU.

Mvh. Vega.

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-05 23:02

> Hej.
>
> Jeg overvejer og skifte følgende i min maskine.
>
> CPU
> CPU køler
> Bundkort
> Evt. ram, hvis nødvendig?

Svært at sige om RAM bliver nødvendigt hvis du ikke fortæller hvad du har!
Men du bør minimum have PC3200!

> Det nye system skal være AMD.
>
> Hvilke komponenter vil I anbefale ligenu?
> MAX. pris omkring 4000.

Se på noget Athlon 64 med socket 939!
Asus har lige lavet et bundkort med PCI express, men så skal du jo også have
nyt grafikkort, men hvis du har PC3200 RAM kan det være der er penge nok til
det også ;)

(Asus A8N-SLI)

Brian

Brian

Fra : Vega

Dato : 11-01-05 16:04

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Svært at sige om RAM bliver nødvendigt hvis du ikke fortæller hvad du har!
> Men du bør minimum have PC3200!

Det står i 3 tråd.

> [...]
> have
> nyt grafikkort, men hvis du har PC3200 RAM kan det være der er penge nok

Har ikke tænkt mig at købe nyt grafikkort.
Synes Radeon 9800 pro er fint nok endnu.

> (Asus A8N-SLI)

Mvh. Vega.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-05 07:06

> Har ikke tænkt mig at købe nyt grafikkort.
> Synes Radeon 9800 pro er fint nok endnu.

A-ha, kan se du har en 2700+! - Hvorfor vil du opgradere, er der nogen spil
der kører dårligt?
Ellers ville jeg nok vente med at opgradere det hele til det bliver
billigere... Og nødvendigt ;)

Brian