Farvelaser
Fra : Kell Larsen

Dato : 09-01-05 19:34

Jeg er på udkig efter en farvelaser og mine øjne er faldet på Samsung
CLP-500N til ca 3200. I forhold til andre i samme prisklasse (eller lidt
billigere) er der netværk og duplex. Er der nogle af gruppens læsere, som
har erfaringer, eller som kan gøre mig klogere? Det er til avanceret
privatbrug
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-01-05 20:19

Kell Larsen <kell.larsen@(nospam)it.dk> wrote:

> [...]
>billigere) er der netværk og duplex. Er der nogle af gruppens læsere, som
>har erfaringer, eller som kan gøre mig klogere? Det er til avanceret

Den er testet i AOD for nogle måneder siden. Fik lidt blandet omtale pga
problemer med farvegengivelsen.

Jeg kunne dog ikke stå for det med netværk og duplex så jeg købte den
alligevel - eller rettere storebroren CLP-550N. Det er samme
printengine, bare suppleret med PCL6 og PostScript3, pris knap 4000 - og
jeg er ovenud tilfreds.

Problemet med farvegengivelsen må Samsung ha' rettet - jeg har i hvert
fald ikke oplevet det.

Firmware og drivere er helt eminent - Jeg har aldrig oplevet det bedre -
Den har fungeret uden problemer fra jeg satte netkablet i.

Eneste ankepunkt er størrelsen - Den er enorm. Placering på
skrivebordet, eller bare på en hylde ved siden computeren er komplet
umuligt. Min printer er derfor blevet placeret i kælderen.....

<mlr>

Fra : Kell Larsen

Dato : 10-01-05 12:45

On Sun, 09 Jan 2005 20:18:34 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> skrivebordet, eller bare på en hylde ved siden computeren er komplet
> umuligt. Min printer er derfor blevet placeret i kælderen.....

Tak for svaret. Jeg gør det!
Venlig hilsen
Kell

Fra : Johan

Dato : 12-01-05 21:14

Jeg har en samsung farvelaser , er ok tilfreds, dog kan man ikke bruge
farverne på OH projekter, underligt man kan skrive ud på OH og det bliver de
flotteste faarver men man kan ikke se farverne på lærred, det bliver gråt
når det gennemlyses.

Det kom meget bag på mig.

Ellers hurtig, nem at bruge, og billig

Johan

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 15-01-05 23:16

Hej
Jeg har også købt Samsung CLP-500N, me kan ikke få den til at fungere med
ethernet driveren - kun med USB. Jeg håber nogen kan hjælpe. Jeg har den
stående ved min PC og forbundet både med ethernetkabel mellem printer og og
router og med usb mellem printer og min PC med XP Home. Jeg kan ikke få den
til at fungere fra min kones PC i den anden ende af vores hus, som også via
ethernetkabel har forbindelse til routeren - og ellers kører fint med ADSL
forbindelse. Hun har også XP Home.

Jeg har installeret drivere fra begge medfølgende CD-rom på begge PC og har
konfigureret printeren via menu som beskrevet i manual.

Men der er ingen ønsket aktivitet

Jeg har i forvejen problemer med at få fildeling til at fungere, så der er
noget med netværksopstillingen vil jeg tro.

VH
Jørgen

---

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-01-05 11:36

"Jørgen Lerche Nielsen" <jln@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ethernetkabel har forbindelse til routeren - og ellers kører fint med ADSL

Når du kan udskrive via USB er selve printerdrivere installeret
korrekt...

Men du mangler selve netværksopsætningen. Den kan gøres enten gennem
NetværksPrinter værktøjet SyncThru (som følger med på en ekstra CD)
eller via printerens Web interface.

Har du opsat printeren via SyncThru ??

<mlr>

Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 16-01-05 18:28

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Men du mangler selve netværksopsætningen. Den kan gøres enten gennem
> NetværksPrinter værktøjet SyncThru (som følger med på en ekstra CD)

Ja det har jeg - men jeg kan jo foretage ny driverinstallation
Jørgen

> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest
> besynderlige..

---