USB 2.0 på ASUS P4P800 Deluxe
Fra : Nicolai

Dato : 08-01-05 22:44

Hej

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvorfor af min eksterne harddisk ikke
kan bruge USB 2.0. Hver gang skriver den, at den ikke er tilsluttet en
high-speed usb port. Jeg kører med Win XP og Service pack 2, så jeg har hørt
at det burde køre 2.0. Jeg kan ikke opdatere driveren, inde i system og kan
ikke finde nogle eksterne USB drivere, til 2.0

Nogen der har en god ide, eller ved hvor problemet ligger skjult?

Nic

Fra : Nicolai

Dato : 08-01-05 23:23

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message

En lille opdatering på problemet.

Jeg har tjekket bios og der står den til "high speed", som skulle være USB
2.0. Det eksterne kabinet og også tjekket, og er 2.0. Når den skriver, at
jeg ikke har den sat til en high-speed port, kan man trykke og windows
returnerer et vindue, hvor windows så skriver, at jeg ikke har en high-speed
host controller installeret, men det er der altså. I bios står den som USB
2.0 og hastigheden står korrekt. Hvordan får jeg windows til at acceptere
den controller, som er en onboard controller?

Nic

Fra : Anders Lund

Dato : 08-01-05 23:32

Nicolai wrote:
> Nogen der har en god ide, eller ved hvor problemet ligger skjult?

Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende på dit bundkort, men på mit
er der nogle USB 1.1 porte og nogle USB 2.0. Du skal måske bare sætte
stikket i en anden port?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nicolai

Dato : 08-01-05 23:47

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende på dit bundkort, men på mit er
> der nogle USB 1.1 porte og nogle USB 2.0. Du skal måske bare sætte stikket
> i en anden port?

Ja, det tjekkede jeg også. Men nu har jeg fundet problemet, det var en
driver til en hostcontroller, som SP2 ikke havde opdateret. Den havde
opdateret driverne til USB roothubs, men bare ikke den ene hostcontroller
her. Og da jeg tjekkede den, skrev windows at det ikke var nødvendigt med en
opdateret driver til denne controller, men da jeg var desperat og prøvede
alligevel, så var det det som løste problemet. Men ellers tak.

> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk
> Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Nicolai

Fra : ___P.Sir___

Dato : 09-01-05 10:10

men da
> jeg var desperat og prøvede alligevel, så var det det som løste
> problemet. Men ellers tak.
>
> Hvordan fik du den "tvunget" igennem? Og hvorfik du driveren fra ?
Var den èn som windows så selv fandt?
--
m.v.h. Preben

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-01-05 16:37

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message news:hpZDd.238

> [...]
> en opdateret driver til denne controller, men da jeg var desperat og
> prøvede alligevel, så var det det som løste problemet. Men ellers tak.

Hep Nicolai...

Jeg bokser selv med et Asus MB hvor jeg ikke kan få hul igennem på USB 2 ,
så kan du ikke smide lidt mere visdom omkirng dig, link til den driver osv
osv ?

Mvh.

Kim

Fra : Peter

Dato : 09-01-05 03:19

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kan ikke finde nogle eksterne USB drivere, til 2.0
>
> Nogen der har en god ide, eller ved hvor problemet ligger skjult?

Supporter dit bundkort USB2?

Peter B

Fra : Peter

Dato : 09-01-05 03:21

> [...]
> og kan ikke finde nogle eksterne USB drivere, til 2.0
>
> Nogen der har en god ide, eller ved hvor problemet ligger skjult?

Undskyld - var lidt hurtig på aftrækkeren og fik ikke læst de forskellige
tråde, før jeg spurgte.

Peter B